Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 4 september 2009

Balkongen den 4 september 2009

Hej på Er alla goa bloggvänner!
Jag har fått förfrågningar både via *kommentarerna* och mail om
hur stor min balkong är och om jag inte kunde fota hela
balkongen på en gång.
Så vad gör jag inte för mina läsare/vänner jo jag trycker kameran
mot köksfönstret och fotar ut på balkongen och då ser det ut så här just idag.
Det är taget ifrån det håll där jag förr har skrivit att väster solen lyser in.


Detta kort är tagit från balkongdörren och ut.
Balkongen är ca 2 x 3 m.
Som ni har sätt så kan man få in en hel del på den ytan.
Ni som eventuellt är ny tillkomna läser och undrar hur balkongen
har sätt ut tidigare under säsongen, så tryck här och här.
Ännu flera inlägg finns om ni scrollar ner till etiketter i min vänster kant och
letar under balkong.


Ja, nu är det dags igen kanske ni tänker när jag nu igen tänker visa min i mitt
tycke fina Höstanemon; Anemone x hybrida *Königin Charlotte*.

Jag kan fastna på balkongen och bara titta på henne...


Här är en mer vildvuxen plantering och är mitt senaste tillskott på balkongen.
Med sommarljus mm
Den växten som formligen vräker sig ur balkonglådan har jag inte
en susning om vad hon heter, men silver finns med i namnet är jag dock säker på.



Här kommer en fin vinst från en utlottning som Leva på landet hade för ett
tag sedan och jag hade turen att vinna.
Tack än en gång Ullis/Leva på landet.



Det är några som mailat och undrat över Vita Gåvor om vad det är
och hur man kan vara med. Tryck Här så finns all information i
höger spalten.

Önskar alla en riktig härlig helg//Tekla Maräng

14 kommentarer:

promenader på landet sa...

Grattis till din jättefina vinst! Så jättemysigt det ser ut på din fina balkong! Må så gott! kram från Maria

Lilla Rummet sa...

Vilken jättemysig balkong du har, du verkat ha fått in en hel del där på liten yta.
Ett stort Grattis till din jättefina vinst.
Ha en en skön helg.
Kramiz Britt

Compact Garden sa...

Tack för den fina tvålen..den ska användas med andakt :)

Jag önskar att jag lagt ner lite mer tid på vår balkong den ser inte så inbjudande ut som din..

Ha en skön helg Kram Anne

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till din vinst :)
Du har verkligen gjort det jättefint på din balkong. När man ser dina bilder så har man ju alltid trott att den är större. Kanske för att du får plats med så mycket. Jag gillar det verkligen!

Månen är så vacker. Jag njuter varje kväll av att titta på den. Här på landet så är det ju kolmörkt ute, så månen syns riktigt mycket.
Ha en skön helg!
Kram Mari

Birgitta sa...

Grattis till vinsten. Och din balkong är lika fin som alltid. Inte illa att få plats med så mycket växter där.
Önskar dej också en fin helg.
Kramis Birgitta

Katinka sa...

En vacker och mycket grönskande balkong må jag säga! Njut av den! Fast det vet jag ju att du redan gör...

Livet på Sjögård sa...

Oj, du ser ju ut att ha en hel botanisk trädgård inne på din balkong *imponerad* Ryms du själv där? ;)
Och grattis till vinsten!

Lilla Eken sa...

Det är helt, helt makalöst! Otroligt vad du fått in mycket, och du har verkligen lyckats skapa riktig trädgårdskänsla! Det ser inte alls ut som en balkong, utan som en "riktig" trädgård... Härligt!!
Kram o Ha en fin lördag!
/I.

mitt skärgårdsliv sa...

Du har en jätte mysig balkong med alla växter ser mycket inbjudande ut!! Önskar dig en riktigt trevlig helg!!

Katta sa...

Önskar jag hade en så stor och härlig balkong. Vad mycket härliga växter du har där blir nästan som en härlig lummig trädgård. Den anemonen påminner lite om en vitsippa på bilden. Kram Katta P.S. just ja du undrade om det höga madonneljuset, deet köpte jag för flera år sen då Spiti då de fortfarande låg på Rörstrandsgatan. D.S.

Bitte sa...

Vilken underbar balkong du har, den är som ett helt växthus! :-) Det måste vara hur härligt som helst att sitta därute och läsa eller dricka kaffe... eller göra båda sakerna samtidigt :-).

Grattis till din fina vinst!

Kramar och trevlig helg!
Beatrice

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken fin vinst som blev din. Grattis till dig.
Din balkong är verkligen ett fint ställe som jag skulle kunna tro att jag skulle trivas bra på.
Duken? Jag tror faktiskt att det finns nån liknande i blått. Ska jag kolla det åt dig och höra av mig sen?
Så du har oxå jour? Vad för jour om jag får vara lite frågvis?! (fniss). Jag jobbar till imorgon bitti men än så länge har vi haft det ganska så lagomt. Må så gott och bamsekram till dig.
ps, imorg blir det rosenbad <3

Therese sa...

Jag har sagt det förr och säger det igen - din balkon är verkligen en OAS och en FRÖJD för alla sinnen! Och grattis till vinnsten vännen! Kul!

Body shop är en favorit vad gäller ansiktskräm då jag är allergisk och har väldigt känslig hy, där har jag hittat en prisvärd och dryg creme som jag använder sedan flera år tillbaka.

Skickar en stor kram, ska snart iväg till svärmor på middag! :-)

Hallon & Blåbär sa...

Jisses, vilken underbar balkong du har, härligt det måste vara att sitta där och mysa.

Hoppas du har en bra helg!