Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 16 september 2009

Kolonipromenad

Idag har Bobo och jag varit på en kolonipromenad med kameran i högsta hugg.
Bobo har nosat, snurrat in sig och kopplet inne i olika häckar, doftat rådjur
som matte såg men inte Bobo. Jagat småfåglar och haft allmänt trevligt.
Vill ni så häng med på den ordlösa promenaden...














Vilken otrolig växtkraft och trädgårdsglädje man hittar i ett koloniområde.
Tjingeling//Tekla Maräng

14 kommentarer:

Birgitta sa...

Hrj! Vilken vacker promenad jag fick följa med på.
Och riktigt fint väder har du också.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Halloj!

Vad vackra bilder du bjuder på.
Så mycket som fortfarande blommar.
Vackert område!
Kram Bodil.

Bitte sa...

Vilken härlig promenad ni var ute på! Du visar så vackra bilder som känns lite somriga, trots att det är höst :-).

Det är ganska mysigt att strosa runt bland kolonilotter, här i stan har vi tyvärr bara ett mindre område som inte på långa vägar är lika mysigt som det du visar bilder från! :-)

Sköt om dig!

Många kramar
Beatrice

Compact Garden sa...

Visst är det härligt..tack för en liten vandring i detta fina koloniområde..jag kanske ska ta lite bilder utanför vår tomtgräns haha..det blir ju lätt att vi håller på så mycket i vår egen trädgård att vi glömmer att strosa runt.
Ha en skön dag Kram Anne

Tea Lady sa...

Underbar höstpromenad du bjuder på! Är det Skrubba eller Orhem (eller vad det heter) du vandrade i?

Idag skall vi på båtutflykt i skärgården. Det blir att ta på sig de varma kläderna!! Brrr.

Kram

Therese sa...

Tack för promenaden, undra jsut om jag får avräkna tiden den tog som friskvård?! *ler* Kram

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig blomsterpromenad jag fick följa med på. Härliga blommor du har ännu. Vi har härliga höstdagar att njuta framöver.
Ha de gott
Kramiz Britt

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tack goa du för att jag fick följa med på promenaden, sitter inne på jobbet idag och längtar ut, hi,hi.
Hoppas att ni mår bra, både hunden och du. Kram kram

Hemmalycka sa...

Vilken härlig promenad du och bobo fick.
Kram Åsa

Sorkfröknarna sa...

Skulle väldigt gärna ha en liten koloni.

Marie sa...

Koloniområden är alltid så charmerande, finns så mycket glädje bland de små husen. Lite pitoreskt, och massor av nyttiga saker, för ögon och mage.
Kram

Gunilla sa...

Vilka fina bilder de talar ju sitt egna språk.
Verkar vara ett fint område.

Ha det gott
Gunilla

Gillberg sa...

Härligt med höst eller hur? Iaf om hösten är så fantastisk som den är nu! Otroligt fina kort Du tar!

Mvh Ellinor på Gillberg

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Härligt att ni har ett sådant område att ströva runt i. Hoppas att det blir många fina höstdagar framöver.

Ha det bra!
Kram Ullis