Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 12 september 2009

Kommisarien och havet

Det är inte så ofta som jag ser på TV sedan jag började att blogga,
man måste ju ta tiden i från någonting och i mitt fall har det
blivit TV:n som har fått stryka på foten.
Nu har jag lyckats att få syn på att i morgon söndag så sänder TV4, kl 21.00
första delen i serie utav 4 som heter Kommisaren och havet som baserar sig på
Mari Jungsteds böcker om Kriminalkommisare Knutas.
Varför jag lade märke till det är att jag stött på denna inspelning
på plats i Visby sommaren 2007 och har sedan dess hållit ögonen öppna
för när det skulle sändas i svensk TV.

Det finns klara förutsättningar till att det ska bli
en bra serie.
Härlig miljö, bra skådespelare.

Citat i från TV4
*Kommissarien och havet, baserad på Mari Jungstedts böcker om kriminalkommissarien Anders Knutas på Gotland, är samlingsnamnet för de fyra filmer som sänds i TV4 under hösten. Filmerna heter Den du inte ser, I denna stilla natt, Den inre kretsen och I denna ljuva sommartid.Robert Andersson (Walter Sittler) är kriminalkommissarie och bor på Gotland med sin danska fru Line (Paprika Steen) och två barn, Ida (Charlotte Lüder) och Niklas (Sven Gielnik). Livet på ön är dock allt annat än idylliskt då Roberts vardag består av att lösa olika typer av svåra brott och mysterier. Den du inte ser, I denna stilla natt, Den inre kretsen och I denna ljuva sommartid spelades in på Gotland under somrarna 2006 och 2007. De svenska rollerna är från början inspelade på svenska och dubbade till tyska för den tyska publiken. De tyska rollerna är i den version som visas i TV4 dubbade till svenska för TV4:s tittare. I övriga roller syns Inger Nilsson, Ola Rapace, Sofia Ledarp, Per Morberg, och Tomas Hanzon.*

Ha en fortsatt trevlig helg//Tekla Maräng

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hallo .jag har sett reklam på tv och jag tror denna serie är kanonbra.Verkar det dels för att det är så många kända bra skådisar.Blir spännnande att se !!!!!!ha en mysig lördag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Birgitta sa...

Tittar bara in för att önska dej en mysig lördagskväll och en skön söndag.
Kramisar Birgitta

Sorkfröknarna sa...

Jag har läst alla böckerna och verkligen längtar till att se dom på tv.
www.grandmother.blogg.se

Åsa sa...

Bara synd att det blir så sent innan den är slut :( Går ju upp vid 5.00 så jag behöver komma i säng vid 22 tiden... Har bara läst nån av hennes böcker,men den va bra vill jag minnas. //kram Åsa

Bloggullet sa...

Jag skrev också om teve och ska kolla på serien du skrev om, gillar nordisk teve. Det är ofta välgjort och bra.
Ha en trevlig söndag.
Kram

Lilla Eken sa...

Jamen titta - nu har du övat på att lägga bilder bredvid varandra. :-)

Då bokar vi in kvällen för ett par timmar tv idag då. Bra att du tipsade.
/I.

Marie sa...

Tack för tipset, har ju läst böckerna och ska bli kul att se filmerna. Kram