Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 3 september 2009

Månen

Var på en härlig månskens promenad.
Fast i ärlighetens namn var jag mest stilla och bara njöt utav månskenet,
när jag väl hade hittat en relativt mörk plats att stå på.
Det var nästan vindstilla, men man kunde känna
en svag ljummen bris över dom bara
armarna.

Nästan knäpp tyst, det blir till ett magiskt

ögonblick!

Kram//Tekla Maräng

16 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig min vän!
Jag måste nog hoppa in i skärmen och ge dig en stor kram. Tack så mycket, det var en riktigt härlig överraskning.
Vilka fina grejor, jag ska absolut njuta av en kopp kaffe och en bit choklad efter ett härligt bad.
Helt ärligt så är jag lite dålig på att ta mig tid för mig själv men jag ska ändra på det nu.Idag var jag iväg och tränade för första gången på flera år ( latmask). Jag har lovat mig själv att ta tillvara på de stunder som lillebror är i förskoleklass. Därföt var överraskningen som låg i postlådan idag väldigt mycket värt för mig. Tack ännu en gång. Kram

Lilla Eken sa...

Oj vilka häftiga bilder!!!
Och jodå, stod en stund igår och kikade på den jag med, så stor just nu! Och så ovanligt gul. Lite Caspar David F. över hela himlavarvet just nu, tycker du inte?)

Tack snälla, snälla!!!
Har provklippt i kryddlandet! :-)
Har aldrigt haft en så vacker trädgårdssax förut. Ska döpa den till Tekla. :-) (Nej, nej, jag lovar - inte i vatten så att den rostar, får använda något mer ädelt, som lite extra virgin olivolja... Eller cocacola... :-))

Ha det fint! /I.

Lilla Eken sa...

Vadå, vadå "varvet"? Var får man allt ifrån!?
Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Eller som i detta fall, det man inte har i fingrarna (så väldigt snabba ibland) får man ha i huvudet! Valvet ska det stå, inget annat.

Pockethexan sa...

Vad kul med en ny följare så jag vill inte vara sämre så nu e du me hos mig!

Jag har också beundrat månen när jag jar legat o läst mina pocketar om kvällarna, blir extra spännande då...

Kramis från Hexan själv

PS.du får gärna komma med lästips hos mig o då de som har kommit ut i pocket, det ser jag fram emot.DS

<;}

promenader på landet sa...

Så stämningsfullt det ser ut! Må så gott! Kram Maria

Dubbelörn sa...

Vilka häftiga bilder! Jag gillar också fullmånen o blir nog en aningens mångalen av den. Fast då på ett positivt sätt, tycker jag... *skrattar*

Kram

Lilla Rummet sa...

Vilka härliga månbilder, jag njuter, jag kan känna tystnaden...underbart.
Ha de gott
Kramiz Britt

Bitte sa...

Åh, vilka vackra bilder av månskenet! :-) Det är så stämningsfullt med fullmåne, men det är först på senare år som jag uppskattat den riktigt.

När jag var yngre läste jag en hel del rysare och såg blodiga filmer om vampyrer och varulvar... så man kan säga att jag inte gillade fullmånen så mycket på den tiden. Det var knappt så jag vågade gå ner i tvättstugan ;-).

En dag insåg jag att det kanske var dags att sluta läsa sånt där om jag inte skulle behöva sitta inlåst på toaletten resten av livet, och efter att jag gjorde det tycktes mig plötsligt fullmånen vara obeskrivligt vacker :-).

Kramisar
Beatrice

Hanna sa...

Vad härligt det lät :D
Häftiga bilder!

Tack för att du lugnar ner mig lite ang reportaget :P
Ha d bäst!
Kram Hanna

Thorins Trädgård sa...

Hallå Teklamarängen, visst var det underbart! Vi var också på promenade och höll på att trampa på en snok, flera paddor och hur många grodor som helst i olika storlekar. Och över allt detta "wildlife" lyste den fantastiska månen. EN KVÄLL ATT MINNAS!

Marit, mångalen :D

Birgitta sa...

Hej! Vilka fina månbilder du lagt ut idag. Tänk att vi tittar på samma måne allesammans. Visst är det otroligt.
Du undrar hur jag får dit namnet på mina bilder. Jag har börjat skriva mina inlägg i ett annat program. Det är Windov Live Writer och i det ser man direkt hur det ser ut på bloggen och kan lägga in bilder mellan texterna samtidigt som man skriver. Man kan skära ut en del av bilden osv. Det är gratis att ladda ner på internet.
Vill också säga ett grattis till vinnarna i din tävling som fick så fina priser.
Kramisar Birgitta

Jessica sa...

Det är så sköna ljumma kvällar nu. Får verkligen hoppas att det blir en fin September också.

Hoppas du får en skön helg,
kram
Jessica

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt bild. Fångade en helt underbar regnbåge på bild igår. Tänk så vacker naturen kan vara.

Ha det bra!
Kram Ullis

Evas sida sa...

Hej och tack för kommentar. Det låter ljuvligt romantiskt det du skriver. Tystnaden och månen kan vara otroligt andmäktigt. Ha det gott o en riktigt skön helg på dig/Eva

Viola sa...

Var du ute en fullmåne kväll...då kan allt hända..då är den magisk...:) ha en fin helg, kramen

gulle hexan sa...

kära tekla marie:)
så fina månfotos du visar..:)
månsken är något så magiskt mysigt!!
ska sticka å helghandla lite nu..
kram kram..