Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 2 september 2009

Vita Gåvor

Hej min hemliga vän i Vita Gåvor.
(För er som vill veta hur utlottningen gick så finns det i inlägget under.)
Eftersom jag inte har så mycket inredning här på bloggen så tänkte jag
berätta lite om hur jag har det här hemma och vad jag tycker om
och inte angående temat randigt/rutigt/prickigt.
Först ut får bli köket för det tycker jag är husets hjärta och själ!
Jag trivs i mitt kök och jag tycker mycket om att vara i
köket både med vänner och familj. Jag gör det mesta
i köket som tex syr, läser, skriver, pysslar, stickar
och jag tycker om att baka och laga mat.
Det ända jag inte gör i köket är att sova och blogga.
Vitt, ljusblått, svagt gult är mina basfärger i köket.
Jag tycker mycket om textilier och porslin, byter ofta dukar, tycker om
att duka fint med servetter både av papper och tyg.
Muggar kan jag nog aldrig få för många utav, små skålar att ha
tex frukost filen i eller kanske en lite större att ha sallad i
skulle jag tycka mycket om.
Jag har en kökssoffa i köket med kuddar och fårskinn och kuddarna
kan tänka sig att byta kuddfodral.
(Däremot så skulle jag vilja slippa förkläden och grytlappar för det kan
jag sälja själv).
Kökshandukar kan man aldrig få för många utav, efter som
jag använder dom till så mycket och ofta som att
ha som bakhandduk mm.
Något att ställa mina pennor i som ständigt ligger och driver på
köksbordet.
Servetter och ljus går alltid åt.
Zinksaker tycker jag om. Nu när jag sitter och skriver detta så
kommer jag på att jag har bara en (?) äggkopp!
Här ner kommer några saker jag tycker är så fina.




Börjar att få ont om handdukar till toaletterna.
Sovrummet tillbringar man ju faktiskt mest tid i.
Där är det mest jordfärger som gäller just nu.
Men i november till februari blir det rött.
Någon vas en liten till några få små korta blommor eller
en smal lite högre smalhalsad vas till någon enstaka blomma tex ros är
något som jag länge har saknat.
Eventuellt någon duk men då kanske jag är lite gammeldags för
jag vill helst ha vita virkade dukar med tex rutor eller så.
Vita örngott med tygstruktur i form av prickar, ränder eller rutor.
Vardagsrummet vet jag inte alls kanske något ljus eller vas enligt ovan.
Just nu kommer jag nog inte på något mer att tipsa om.
Är det något du undrar över så tveka inte att höra av dig antingen här på
kommentarerna eller via mail.
Min mail adress är teklamarang@ymail.com.
Mail kanske inte var så bra ide för då får jag väl reda på vem du är.

Ha det gott//Tekla Maräng
Ps skriv gärna anonymt i kommentarsfältet så jag vet att du har sett detta inlägg.

9 kommentarer:

Bloggullet sa...

Så spännande att höra hur du har det hemma. Jag sån huller om buller stil så jag tror inte ens att jag kan beskriva det.;o)

Jag bor i ett fint gammalt hus som snart är hundra år, så det glädjs jag åt. Det känns nästan kulturhistoriskt.
Kram

Therese sa...

Så mysigt ditt hem är, för jag tror du trots din fina beskrivning ändå inte lyckas göra det 100% rättvisa, jag gillar skarpt allt du visar här i bloggen. OMBONAT skulle jag vilja påstå är ledordet hos dig :-) Trevlig kväll vännen!

mitt skärgårdsliv sa...

Ditt kök låter verkligen som hjärtat i huset. Måste vara väldigt mysigt där som du beskriver det :) God fortsättning på kvällen!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad roligt med vita gåvor bytet.
Är det en blogg du byter via?

Ditt hem låter helmysigt tycker jag. Fina saker du visar.

ha en skön kväll!

KRAM från Eva

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag skriver som dom andra. Ditt hem låter väldigt hemtrevligt.
Hos mig råder absolut ingen inredningsfeber. Jag tycker om att ha ordning men det är inte så ofta det är på det viset. Bilder som visas på bloggen säger absolut inte hela sanningen om mig, man väljer ju sina bilder. SKRATT!!!
Må så gott vännen.Kram

ps, vad skoj för alla vinnare i din tävling. Grattis till dom

Tulip sa...

Å nå var det lenge siden jeg hadde vært her inne.har til og med gått glipp av en konkurranse! Huff da!;)

Skomakartummen sa...

Nämen vad roligt läsa. Inte någon dum ide att hjälpa sin vita vän *ler* Ha det gott kram sari

Birgitta sa...

Hej! Vad roligt att få följa med dej på en tur i lägenheten och se hur du har det.
Grattis också till de lyckliga vinnarna.
Nu hoppas jag att vi får en fin sensommarmånad.
Kram Birgitta

Katta sa...

Låter så roligt det där med vita gåvor. Köket är ju en bra plats för mycket så är det hos oss med även vardagsrummet används till många olika ändamål och där trivs jag allra bäst.Grattis till vinnarna i tävlingen med. Kram Katta