Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 15 september 2009

10 sanningar...

Här kommer tio sanningar om mig själv. Utmaningen kommer ifrån Sjabbig men chic.

- Dricker helst kaffe med lite mjölk i, men lär mig mer och mer att uppskatta te.

- Tycker att man ska leva livet som en katt. Man gör som man tycker, tänker och känner för.

- Närsynt så glasögon är ett måste, sedan ca 12 årsålder.

- Tycker absolut inte om viol smakande godis. Har väldigt svårt för blodpudding annars äter
jag nog det mesta utan protester.

- Är mångalen på ett positivt sätt. Har dock jätte svårt att sova under fullmåne nätter.

- Vill tro att våra själar vandrar vidare på något sätt efter döden, detta gäller även djur.

- Är klart en kvälls människa. Mina idéer kommer oftast på kvälls och nattid gäller även lösningar på problem.

- Tycker mycket om att gå på marknader men det har ni väl redan märkt utav.

- Skulle vilja börja att väva igen.

- Har blivit bättre på att säga nej.

Nu får gärna bloggare som känner sig manade att anta denna utmaning göra det, men som en viss Lisa skrev så vore det roligast att läsa dom icke manades sanningar. Så var inte blyga nu utan anta *sanningarna*!
Tjingeling//Tekla Maräng

10 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Bra sanningar det där sörru. Jag har också jättesvårt att sova när det är fullmåne. Eller så här: jag sover jäkligt dåligt då.
Det där med kastanjerna kanske inte var någon dum idé, men de skulle väl dö förstås.

Kram Lisa

Birgitta sa...

Hej! Roligt att lära känna dej lite mer. Jag sover också dåligt vid fullmåne. Ser att du har vävt.
Du undrar om det vita tyget under smycket. Det är en panelgardin som jag vävt. Har lite småbitar kvar av det bara.
Kramis Birgitta

Bloggullet sa...

Jag kan nästan skriva under på din lista, förutom att väva förstås.
Annars stämmer det mesta och att leva som en katt är nog en bra idé.
Kram

gulle hexan sa...

hej kära tekla marie,,;)
fina sanningar..:)
jag är nog som du.. *kvällsmänniska* tidigt på dagen är helt så jobbigt.. man är inte vaken..
väva är roligt.. jag hadde en gång en vävstol.. men den blev stulen..:/
så aja virkar eller syr mattor är lite* roligt
kram kram

Vero sa...

Kul att läsa om vem du är.

Ösnkar dig en fin dag!

mitt skärgårdsliv sa...

Roligt att läsa om dina sanningar. Ja det där med att leva som en katt vore kanske inte så dumt, lata kvällar i solen ;) Fina saker du köpt (föregående inlägg) blir lite sugen på att handla nåt jag med! Önskar dig en riktigt bra dag!

Bitte sa...

Vad roligt att läsa några "sanningar" om dig! Själv gillar jag fullmåne (vet inte om jag sover sämre då) men är också betydligt mer mörkrädd när månen är full :-).

Vilka fina saker du köpt! Jag gillar också den där emaljserien och har kikat på den hos Par Courrier ett antal gånger :-).

Hoppas det känns lite bättre!

Många kramar
Beatrice

Njut i din trädgård sa...

Roligt att läsa!

Börja väv!!!
kram

Therese sa...

Kul att få veta lite sanningar om dig vännen, men jag anade nog flera av svaren så jag börjar nog "känna" dig lite vid det här laget! :-) Stor kram!

Ingela la la sa...

Kul att läsa lite, och så bra sanningar dessutom!
Ha en bra kväll!
Kram