Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 5 september 2009

SORG!!!

Idag har jag varit tvungen till att ta det svåraste beslut en djurägare kan ta.
Min bäst kompis och vän i livet Yuna fick snabbt problem med andningen under
fredag till lördag natt. Jag ringde veterinären redan på natten men dom tyckte att
vi kunde av vakta till på lördag förmiddag för att se hur läget var då, så när jag ringde in då
så var det tyvärr ingen återvända.
Så nu har hon fått sluta sina dagar 6 år och nästan 8 månader ung.


YUNA var,
Min bästa kamrat
som Alltid var glad
Kärleksfull
Varm
Trygg
Snäll
Klok
Nyfiken
Ville alla väl
Alltid närvarande

Full av bus
Alltid pigg när det hände något.


Jag saknar henne redan:
Dina snarkningar
Din goa andning
Blöta pussar
Glada danser
När du nosade och *läst* tidningen ute
Ditt ständiga sällskap
Som min bästa kompis att upptäcka saker i naturen med.
När du skällde ditt välkomst skall när man kom hem
och alltid skulle det nosas i alla kassar som jag hade med hem,
i fall något gott till dig och Bobo fanns där.
Ditt sällskap i köket när jag bakade och lagade mat,
på balkong ja överallt var du efter mig.
Som tur var så talade jag så många gånger om för dig
att du var bäst och som du har titta på mig när
jag bakat och lagat mat så kan du nästan göra det själv.
Att kunna prata med dig om allt och lite till
när du uppmuntrade mig när livet var hårt och svårt.
Din oerhörda glädje när vi lekte.
Din oerhörda glädje när jag gömde godis för dig och du fann det!


Ja jag tycker att Du fick lite förkort tid i Ditt hundliv!
Oändliga tankar och kramar med kärlek till
min älskade YUNA.
Tack för att du fanns hos oss.
Just nu gör det bara ont i hjärtat, men med tiden
kommer vi att minnas dig med värme och kärlek.
Kramar//Matte Marie
Ps Hoppas att ni bloggvänner har fått en långt bättre helg

27 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beklagar din stora sorg och din förlust av din allra bästa vän. Våra små fyrfotade vänner ger oss så enormt mycket och de nästlar sig in i vårt allra innersta i hjärtat för att sedan för alltid stanna där. Beslutet att avgöra när det är dags för oss att låta våra älskade djur få fara till hundhimlen är det tyngsta beslut vi kan ta.

Jag förstår hur du känner dig just nu och hur jävligt och becksvart allt känns men jag kan lova dig, även om det inte känns så nu, att sorgen kommer att mildras med tiden. Du kommer aldrig att glömma din lilla Yuna, hon kommer alltid att ha den där speciella platsen i ditt hjärta, men du kommer såsmåningom att kunna le när du tänker på henne och vad ni tillsammans fick uppleva.

Skickar dig en STOR kram.
Sköt om dig så gott det går.

Kram Åsa

bakmammorna sa...

oj vilket tråkigt beslut. jag känner med dig.

Mia sa...

Neej, tårarna rinner längs mina kinder när jag läser vad som hänt. Det måste kännas tomt...

Dessa små liv kan verkligen påverka ens liv så mycket. Vi har själva också två små hundar, varav en redan är över 11 år... usch, vågar inte ens tänka tanken på den dag hon inte längre orkar finnas kvar hos oss.

Världen är bra orättvis, Yuna var ju inte ens gammal men det är ju tyvärr som för oss människor också. Du har många fina minnen från henne, dem lär du bevara för alltid. En dag i framtiden kommer ni åter att få träffas där uppe bland de evigt gröna ängarna.

Sköt om dig, även om det är en sorgens helg för dig.

Stor kram
Mia

Suzan sa...

Jag beklagar, o kan tyvärr inte läsa hela ditt inlägg för då börjar jag gråta o pallar inte det nu när jag sitter på jobbet.
Vi tog bort vår tik, fyra år gammal för fyra månader sen :(

Compact Garden sa...

Vilket svårt beslut att ta,känner med dej Kram Anne

hönemor sa...

Hej du vännen min, jag sörjer med dig, men du tog rätt beslut, djur ska ej lida och du får tänka på att hon hade det bra de åren hon levde. Kram Katarina.

mitt skärgårdsliv sa...

Med tårar läser jag ditt inlägg!! Jag känner med dig. Du får se tillbaka på den underbara tiden ni hade tillsammans. Tänker på dig!! Kram!

Birgitta sa...

Hej! Jag blir så ledsen när jag läser om dina älskade Yuna och jag förstår om du har det jobbigt nu. Man fäster sej så mycket vid de fyrbenta vännerna och vill dem allt väl. Du får vara glad för den tid ni fick tillsammans och tänka på det.
Här får du en stor kram av mej.
Birgitta

Sjabbig men chic sa...

Men kära någon. Stackars, stackars dig. Jag vet precis hur det är och det är alldeles fruktansvärt. Jag kan fortfarande sakna Jocke fast vi har Tjalle och fast det är 8 år sedan. Jag kan också sakna Nixon som jag hade när jag var liten och som vi var tvungna att ta bort när jag var 17 år. Men man saknar på ett annat sätt. Man är inte ledsen och man kommer i håg dem för att de var så underbara och mysiga. Man vet ju också att det är bättre att de får sluta än att de ska lida men det är ändå så hemskt.
Jag ska tänka jättemycket på dig.

Kram Lisa

Susanne sa...

Jag känner verkligen med dig..det finns inga ord i världen som kan trösta dig just nu det förstår jag..Beklagar verkligen din förlust..Kan bara sända massa kramar till dig i din sorg..Kram min tanke hos dig...Kram Susanne

Tea Lady sa...

Jag beklagar och känner med dig. Så oändligt svårt och tråkigt. Stora varma kramar
Lena

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen.
Så tufft att ta ett sånt beslut och att mista en sann vän.
Styrke kramar i massor till dig.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

NEEEJ!
Fy tusan vad tråkigt det var att besöka din blogg idag. Det var ett tufft beslut du var tvungen att ta men jag inser att det måste ha varit nödvändigt.
Beklagar verkligen. Kram kram kram till dig från mig.

"Själar säger aldrig farväl"

promenader på landet sa...

Tänker på dig och hoppas du har många nära och kära i din närhet att sörja tillsammans med. Vila dig nu och ta hand om dig! Stor kram från Maria

Hemmalycka sa...

Usch vad tråkigt, jag känner med dig det måste kännas jättetomt utan henne.
Kram Åsa

Dubbelörn sa...

Vännen, får tårar i ögonen när jag läser detta. Vet hur det känns, har också tidigare mist en hund p g a sjukdom. Sorgen är fruktansvärd! Det är en familjemedlem som är borta för alltid.

Det är nog det här vi fasar över med vår äldsta o vill inte ens tänka tanken ut...

Varmaste tröstekramarna till dig

Thorins Trädgård sa...

Hej min bloggvän! Tänker på dig.

Marit

Livet på Sjögård sa...

Oj nej så hemskt. Vi har oxo haft hundar när jag var yngre och med båda blev vi tvungna att ta samma beslut... Deltar i sorgen!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej...sååå otroligt sorgligt...lessen jag blir för din skull...o synd att hon fick sluta sit liv så ung...vet precis vad du går igenom..mist mina 2 älsjade 4-benta livskamrater på ett år nu..o det fins inget värre. dessutom så jobbigt att man ska vara gud för ett tag o besluta över andras liv..hemskt:(((

TACK att du ville va med i min lilla tävling!

Ha en fin vecka trots allt!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~

Vero sa...

Vad sorgligt.

Så fint skrivet så jag sitter här med tårar i ögonen.

Sänder dig en värmande kram.

Therese sa...

Jag VET vad du går igenom, och mina varmaste kramar och tankar går till dig ska du veta. Dessa fyrfotingar gör sådana enorma avtryck i ens liv, senast i går grät jag och skrattade till minnena av min Dobby. Tur att du fick så många fina år och dagar med Yuna, hon ler nog i hundhimlen när hon ser ned på dig... Massor av kärlek och kramar till dig från mig och Luran, Bus och "Fröet"

hemma hos lilla mej sa...

Vad sorligt.Du skriver så fint så när jag läser trillar tårarna......Känner med dej och skickar en bamse styrke kram ~~~~~RITA~~~~

Lilla Eken sa...

Jag vet precis. Hjälper dig att gråta.
kram

Ann sa...

Jag är så otroligt ledsen för din skull. Att få ta ett sådant beslut vill man helst slippa. Min lilla vovve är lika gammal som din blev. Och jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan han..

Stora kramar från mig...

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag förstår att du kommer att sakna henne jättemycket.
Ta hand om er!
Kram Susanne

Lilla Rummet sa...

Hej vännen! Mina tankar är hos dig i din stora sorg och förslusten av din allra bästa vän. Det är alltid ett svårt beslut att ta,men man får ta det beslut som är bäst för djuret så de inte får plågas i onödan. Jag förstår hur du känner just nu, men sorgen kommer att mildras med tiden och du får minnas de fina stunder du haft med Yuna. Tänker på dig.
Sköt om dig.
Många kramar Britt

Hallon & Blåbär sa...

Vad jag lider med dig, vet precis hur det känns att ta beslutet att behöva ta bort sin älskade vovve allt för tidigt.

Kramar om!