Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 29 september 2009

Daldrällsduk och *Kloka ord för själen*

För några dagar sedan så beställde jag en sådan här vacker daldrällsduk i vitt och lila
ifrån Birgitta med bloggen Utsikt ifrån vävstugan. Birgitta väver massor med annat vackert och användbart, ripsmattor, löpare, grytlappar mm.
Idag kom denna vackra daldrällsduk ner dippandes i min brevlåda och jag är mer än nöjd med den. Ett fint kort och ett underbart bokmärken till bokmalen Tekla Maräng.



Jag glömde fota hur fint det var inslaget med mellan lägg i svart silkespapper och ett så snyggt silver papper med ett mörkrosa snöre som omslag.


Det här bokmärket kommer att bli min nya favorit.




Tack Birgitta för en trevlig och bra affär.

*************************************************************

Mitt bokpaket som jag beställde till mig själv istället för att åka till Bokmässan kom i
fredags.
Här är en av dom böckerna jag beställde. En liten go bok med Kloka ord för själen, perfekt
att ha som *ge bort bok*.

En tänkvärd text och en passande bild på varje uppslag. Något att läsa när man är lite ur balans men även när man är glad och vill fortsätta att vara det.


Kramar//Tekla Maräng

20 kommentarer:

Susanne sa...

Fantastiskt vackra saker..Ryser just nu av välbehag....Och orden så tänkvärda och sanna..Det svåraste är bara att följa dom ...
Kram och ha en njutbar dag!!

promenader på landet sa...

Vilken vacker duk jag måste titta in hos Birgitta i vävstugan någondag! Vilken bra bok du köpt kanske lägger du ut några kloka ord för själen på bloggen någon dag?! Ha det gott! Kram Maria

Lilla Rummet sa...

Vilken vacker duk du beställt av Birgitta. Håller med att hon gör vackra saker, beundrar de som kan väva så bra och har denna talang.
Den där boken skulle jag oxå vilja ha, låter intressant.
Ha de gott
Kramiz Britt

Birgitta sa...

Hej!
Vad roligt att du blev nöjd med duken. Och jag tänkte att du behövde nog ett bokmärke att lägga i någon av alla böcker som du läser.
Ha det så gott nu.
Kramis Birgitta

Marie sa...

Kloka ord, något att tänka på när man stressar fram i livet, där risken är så stor att man trampar på vackra "blommor" när man rusar fram.

Duken och bokmärket var så fina. Förstår att du blev med glad. Det är så underbart med små uppmuntringar i vardagen, något som kan vara med på att förgylla dagen.

Kram och ta gott vara på dig!

Jessica sa...

Vilken fin duk! Tänkvärda ord i den där boken!
I kväll ska jag börja på Helena von Zweigbergk´s nya, hoppas den är bra! Har du läst den?

Må så gott,
kram
Jessica

Sjabbig men chic sa...

Ja, hon är så otroligt duktig och dne där duken är jättevacker. Men fatta vilka problem jag hade med din rubrik. Gick lite fort som vanligt då och jag läste karldrälls... nej, dalkarlsdräll... nej, och sen fick jag till ett ord med ett klart olämpligt ord på slutet och då tänkte jag: men hon kan väl inte ha skrivit... Och NEJ, det hade du ju inte.;)

Kram Lisa

gulle hexan sa...

hej kära tekla marie..:)
oj oj vad fin duk du köpt..:) å bokmärke.
jag tänkte på dig i dag.. jag besökte biblioteket minnsan.. å såg att det finns massor med bra ljudböcker att låna.. men det blev inget sådant denna gången..
jag tog därimot 2 stora böcker med mycke fotos i.. å en liten historia om varje person.. jätte trevliig intressant läsning..
den heter,,*de ovanliga*
av åke moqvist..ifall du vill spana in dom.;)böckerna

på tal om väv.. så funderar jag att kolla in en vävstuga man kan komma till på tisdag kvällar..
där man kan få låna vävstol..:O
man kankse kunnde väva sig lite trasmattor..:)
kram

Compact Garden sa...

Vilken fin duk..förstår att du blev nöjd.

Jag blev väldigt intresserad av boken du beställt, var hittade du den? Det är en toppenbok att ge bort eller varför inte en till mej själv också :)

Ha en skön dag/Anne

Bitte sa...

Vilken underbar duk och vilket sött bokmärke! Jag förstår att du blev glad över det :-).

De där kloka orden på uppslaget du visade var så otroligt sanna och väl värda att fundera kring en stund. Jag tror jag måste köpa den där boken ;-).

Kramis
Beatrice

Lilla Eken sa...

Oh jesus vilken vacker duk! Det är så fantastiskt med alla duktiga hantverkare det finns i detta land. Och att de numera bloggar så att man får se vad de gör också!
/I.

Malte och Snoken sa...

hej, blev tipsad om att du kanske vet var man kan hitta karin larsson teer? är fast i hennes apelsin o ingefärs "träsket", teet är så gott o beroendeframkallande. just nu hittar jag det bara på sofiero o det blir ett dyrt te med inträde varje gång! Taxsam för svar!/ malte o snokens matte

Katta sa...

Vad fint hon väver, kul att den var i lila med och bokmärket är så snyggt. Önskar jag kunde väva. kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Din duk var så fin. Kul att det fortfarnade är någon som vill ha de fortfarnade. Här väver man ju på ganska mycket så det finns mycket tradition kvar.

Kramar Ullis

Blåbärs och smultronstället sa...

Vacker bok och vacker duk. Birgitta verkar vara jätteduktig på att väva. Min mormor var duktig och när jag var i 20-årsåldern så lärde hon mig att väva. Jag gick en ettårig utbildning efter studenten och vävde bl.a daldräll. Min duk går i rött och vitt och den brukar jag ta fram till jul.
Ha det bra!
kram Susanne

Unknown sa...

Vilka fina saker. Har provat att väva lite men ja det är ju långt ifrån.....
Böcker är nått jag köper sällan men nu när höstmörkret kryper på bli man sugen
Kramar i massor

Therese sa...

Vilket underbart hantverk din fina duk är, den kan du med stolthet lägga på bordet! Verkligen vacker! Önskar dig en fin dag. Kram

Tea Lady sa...

Marie!

Jag har för mig att du lottade ut Karin Larsson-te förut. Var köpte du det? En kund undrar...

Ditt paket går iväg idag.

Kram

Sorkfröknarna sa...

Har faktiskt varit hos Benny och blivit spådd. Blev nyfiken på hans bok.

www.grandmother.blogg.se

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Malte och Snoken
Jag köpte Karin Larsson te när jag var in Sundborn. Men prova att gå in på www.clg.se/shop så kanske man kan beställa det ska även bli en web-shop någon gång under hösten.
(jag kom nämligen inte åt er blogg eller mail adress)
Kramar Marie:)