Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 7 september 2009

Värmande hälsningar

Jag vill tacka Er alla goa bloggvänner som har skrivit och tröstat mig, delat med er
av era egna erfarenheter i liknande situationer, era varma tankar mm.
Ni ska veta att det betyder mycket, mycket mer en ni kanske tror.




Här är min favorit blomma och min absolut bästa vän genom tiderna.


Livet går ju lite trögt så här i början av en sorgeperiod. Så just nu orkar jag faktiskt inte blogga runt och skriva hos er, men jag tänker på er varenda en och orken kommer nog snart tillbaka eftersom jag tycker om att blogga och se hur ni har det.
Tack än en gång för alla värmande hälsningar.
Kram//Tekla Maräng

14 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Åh, vad jag känner med dig.
Vilken jobbig helg.
Det är aldrig lätt att ta såna beslut.
Hoppas att hon får det bra i hundhimlen.
Tänker på dig.
Kramar Mari

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in till dig för att höra hur du har det idag.
Bloggandet kan du lägga bort tills du känner för det, jag tror nog vi alla skulle känna likadant.
Men...jag tänker på dig och hoppas att du har det skapligt iallafall.
"Ses" senare. Kram kram

Bitte sa...

Hej Marie!

Jag har inte hunnit titta in till dig i helgen utan klickade mig in här först idag. Vad paff jag blev över att läsa om vilken jobbig helg du har haft!!!

Jag blev alldeles tårögd när jag läste det du skrev och det måste kännas fruktansvärt jobbigt för dig/er. Jag vet ju hur jag känner för Mollie som vi bara har haft i 3 månader och du hade ju din goa Yuna i flera, flera år!

Usch, så hemskt och sorgligt... jag sänder dig MÅNGA, MÅNGA VARMA KRAMAR och tänker på dig!

Kramis igen
Beatrice

Birgitta sa...

Jag känner så med dej. Du behöver inte känna något tvång att skriva hos oss. Det gör du, när du känner dej redo för det.
Kela lite extra med Bobo nu.
Tänker på dej.
Kramar Birgitta

gulle hexan sa...

hej kära tekla marie,,
så oerhört lessamt..:(
jag beklagar...så sorgligt..

jag förstår det känns tungt..
men du gjorde så rätt i att befria henne fån sitt lidande..

jag tänker på dig..verkligen..

stor varm kram...

Susanne sa...

Sorgsen! Så trist för dig tycker jag..Ta den tid du behöver..Vi finns kvar..Och glömmer inte bort dig..Kram

Åsa sa...

Ta nu hand om dej och Bobo! Vi finns kvar här och väntar på dej :)

Tänker på dej! //Kramar Åsa

promenader på landet sa...

Sänder energi till dig! Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så jobbig din helg blev. Ett väldigt tungt beslut du tog, men det bästa för henne så hon inte behöver må dåligt mer. Du får bära med dig alla dina fina minnen av henne.

Sköt om dig!
Många stora kramar Ullis

Aforia sa...

go kväll vännen,
Så stark du är mitt i alltihopa. Beslutet du tog är det hårdaste beslut man kan ta. Att ta farväl! Men Yuna har det bra nu och hon kommer för alltid vara med dig. Vara din änglahund.
Kramis

Anonym sa...

Ta en dag i taget!
Vi förstår, det är så tufft!
Hon har det bra nu, värre är det för er som måste lära er leva med saknaden.
Styrke kramar till dig.
Bodil.

Ingela la la sa...

ÅH, usch.. Nu sitter jag och gråter.. VAd fint du skrev om din Yuna.
Jag har tagit det beslutet en gång och jag hoppas aldrig att jag behöver göra det igen..

Ta hand om dig!
Kram

Hemmalycka sa...

Sötaste Yuna, förstår att du saknar henne och jag blir påmind om att Stella inte kommer att finnas hos oss för alltid. Synd att hundarna inte lever längre.
Sköt om dig.
Kram Åsa

Blåbärs och smultronstället sa...

Ta hand om er och ta den tid du behöver, vi finns kvar här alla bloggvänner.
Kram Susanne