Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 19 september 2009

Igelkottens elegans


Författarinnan Muriels Barbery; Igelkottens elegans måste jag få rekommendera er att läsa.
Det är inte ofta jag blir betuttad i böcker...men denna bok är ett klart lysande undantag.
Vilket språk, härligt sinne för humor ja något elak humor.
Berättelsen är varm och intelligent och två kvinnor har huvudrollerna i en fastighet i Paris välbärgade kvarter. Båda kvinnorna döljer sina talanger för om världen.


*******************************************************

Denna lilla talgoxe gjorde mig sällskap på Zetas när jag fikade där i torsdags.

Fortsatt trevlig helg//Tekla Maräng

14 kommentarer:

Susanne sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde koppla av med läsning...nu önskar jag dig en fortsatt härlig dag..Kram Susanne

Livet på Sjögård sa...

Det va en söt liten pippi :)
Oj om jag hade mer tid för läsning. Som yngre läste jag mest hela tiden, gick alltid omkring med näsan i en bok men med barnen så har jag bara inte tid... Men någon dag tar jag upp det igen.
Senaste bok jag faktiskt läste var små citroner gula och brunstkalendern :)

Hanna sa...

Sikken fin liten pippi :)

Haha, nejnej... bilderna är från i vintras. Har inte gjort höstfint än ;)

Ha en skön lördagkväll!
Kram Hanna

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt det låter med Zetas. Dit skulle jag också vilja. Kanske någon gång jag kommer till Sthlm men då brukar det bli Rosendahls.
Ja, det är inte lätt med förvaring av pelargonior. Har fått ett perfekt ställe nu i garaget med temp ca 10 grader och någorlunda ljus. Vi har det ju oftast för varmt nuförtiden i alla hus. Och inte får det vara FÖR kallt.
Tack för boktipset, kanske ngt för mig!
Carin

Unknown sa...

Tänk om man bara kunde ta sig tiden för att läsa. Tyvärr tillhör jag dem som har som nyårslöfte vart år att jag ska läsa en bok :)

pssss vi åkte till farmor och BIO blir det när det regnar men jag fick lova att det blir poppcorn då med. Muta kallas det hihi

Britt sa...

Tack för tipset!
Vilka härliga bilder på höstväxter och lökar, man blir ju jättesugen på att plantera i urnor och blomlådor.

Kram britt

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för boktipset. Här har precis Camilla Läckbergs nyaste bok hittat. Ska föröka läsa den under veckan. Zetas skulle jag gärna vilja besöka vilket ställe.

Ha det bra!
Kram Ullis

Marie sa...

Jag skulle börja skriva upp alla dina boktips i en liten bok, som jag kunde ha med mig...så jag kommer ihåg boktitlarna när jag väl kommer till bokhandeln. Ha en riktigt skön lördag/söndag. Kram

Birgitta sa...

Hej!
Den boken kanske kan vara något för mej. Ska lägga den på minnet.
Gillar att ha en bok att läsa i som avkoppling.
Hoppas du får en skön söndag.
Kramis Birgitta

Malmkakan sa...

Tack för det boktipset...
Behöver kasta mig över någon ny för och skingra tankarna från jobb och annat bestyr.

Trevlig helg,
Cecilia

Therese sa...

Du sprutar verkligen ur dig bra boktips, det tackar jag för! Och jag hoppas innerligt att din nyponkrans blir bättre än min, den blev ett stort fiasko... *suckar* Men man kan inte lyckas jämt ;-) Fortsatt trevlig helg vännen! Kram

Bitte sa...

Det var kanske så att jag var med dig... i tanken åtminstone :-).

Vilket bra boktips! Jag måste säga liksom flera av de andra att du kommer då med nya boktips hela tiden! :-) Jag måste försöka komma ihåg några av dem... förhoppningsvis kommer jag igång att läsa igen. Det är längesen jag läste en bra bok nu, det blir mest att jag bläddrar i tidningar. Det är iofs avkopplande och härligt på sitt sätt, men det slår egentligen inte att läsa en bok :-).

Hoppas du får en fin dag!

Kramar
Beatrice

Sjabbig men chic sa...

Det är alltid bra att få bokrekommendationer. Jag brukar bara vara så usel att komma ihåg dem. Men jag ska skriva ner den där boken.
Vilken söt liten gäst du har.

Kram Lisa

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nu fick jag ett bra boktips igen, måste samla på mig en lista och se om de går att låna på biblo.
Vilken typ av bok föredrar du?

Vad fina foton du visar också. Njuter en stund till hos dig!

KRAM från Eva