Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 21 september 2009

Rastning av matte

Hej alla goa bloggvänner!
Nu ska ni ju inte gå där hemma och tro att jag bara sitter med näsan i en bok.
För så är det inte. Bobo längtar ut och det gör jag med.
Så nu undrar Bobo och jag om ni vill hänga med på en promenad igen?
Kul, jag hörde allt att flera ville med, då går vi...


Stopp, stopp jag kan inte både gå och äta samtidigt. Bobo som äter nypon.


Det är inte många träd i vår när miljö som har fått höstfärgen än, men detta träd är ett lysande undantag.



Nypon roserna blommar vidare.


Här är det färdiga nypon och ett som är tuggat av fåglar. Bobo äter dessa men föredrar dom mindre sorterna.


Som ni märker så tar vi oss fram lite i en skog och även inne på ett koloniområde som har över 500 stugor.


Solroser i en läcker färgsättning, som det riktigt brinner om.

Vilken höst hortensia.

Gräs ja tänk vad många olika sorter det finns. Så snyggt när solen silar ner genom trädkronorna
och belyser gräset.


Nu är vi nästan hemma hos oss, där detta träd står. Det syns inte här på bild men bara några decimeter högre upp så är trädet av. Men träd svamparna trivs.

Tjingeling//Tekla Maräng

10 kommentarer:

gulle hexan sa...

go kväll kära tekla marie.:)
tack så jätte mycket för fin rundvandring med bobo o dig.:)
så sköna fotos.
tror du man kan torka o koka nyponsoppa på runda nypon??solrosen var verkligen en höjdare i färgsättningen..
kram

Hemmalycka sa...

En härlig promenad, visst är det skönt att man alltid har sällskap i hunden.
Kram Åsa

Sorkfröknarna sa...

Härliga höstbilder du och bobo bjuder på.
Christina

Katta sa...

Å så vackra höstfärger på träd och blommor. Just de där solrosorna är så vackra. en jag har då aldrig hört talas om att hundar brukar äta nypon :D Kram Katta

Åsa sa...

Vilka vackra färger! Trädet och en sån solros tror jag,jag aldrig sett! Det är mysigt med höst!! //Kram Åsa

Marie sa...

Vilken fin promenad jag fick ta del av. Härliga färger! Kram

Viola sa...

Visst är det härligt att ta vovven med på en promenad...och det har ju varit underbart promenadväder nu en längre tid, ha en fortsatt fin vecka...kram VIOLA

Birgitta sa...

Hej!
Vilken skön och vacker promenad du tar oss med på. Vilka underbara höstfärger på trädet. Och det är ju klart att Bobo vill ut och rasta matte i det fina vädret.
Kram Birgitta

Susanne sa...

Tack för en skön promenix det behövde jag..Gillar bilden på Bobo ser ut som man ska få en go puss..Så jätte söt..Kram

Therese sa...

Så härlig promenad, älskade solrosen och tickorna på trädet, tur att du finns och förgyller min kaffe stund på morgonen :-9 Kram