Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 9 september 2009

Muggen

Hej, jag tänkte prova att göra ett inlägg idag. Visserligen är mina tankar helt upptagna av Yuna
och det mesta känns fortfarande svart. Men jag vet att det inte fanns något annat val en det jag tog, vännen skulle ju inte behöva lida i onödan bara för att jag skulle vilja ha henne kvar några få dagar till. Det känns så skönt att gå in här på bloggen och ta del av era *kommentarer* det är verkligen ett STORT LJUS mitt i allt detta, så jag är så tacksam att ni skriver och även mailar till mig och jag lovar att när jag bara orkar så kommer jag till er också. Så ni är så efter längtade utav mig.

Ni kanske kommer ihåg att jag för ett tag sedan hade hittat denna kopp på nätet hos Alvas hus.
Jag har letat runt efter någon som har sålt just denna keramik både på nätet och ute i butiker i över ett års tid men inte lyckats att hitta någon som hade muggarna som Anna Wrigstad Österberg tillverkar. Men nu äntligen så hittade jag som sagt Alvas Hus som även säljer några flera produkter utav Annas keramik.



Och som ni nog redan gissat så har jag köpt denna vackra mugg.
Stor är den och fin. Med blommor även inuti koppen.



Det unika med dom här kopparna blir ju att ingen är den andre riktigt lik.


Ha det gott//Tekla Maräng
Tänker på er.

17 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vännen, jag förstår att du sörjer och att det är tungt just nu. Det är inte lätt att förlora någon man har kär. Sorgen tar tid, det gör ont och det får det göra. Var rädd om dej nu, ta hand om dej!
*KRAM*

Vilken vacker mugg du har, man blir glad av att titta på den och jag förstår att det smakar extra gott.


STOR KRAM från Eva

Bitte sa...

Hej Marie!

Jag tittade in här för att säga att jag tänker och har tänkt på dig!

Vilken underbar mugg du har köpt! :-) Den kommer att hålla kvar sommarkänslan länge, länge...

Många kramar
Beatrice

Lilla Rummet sa...

Hej igen! Glömde vid förra kommentaren att säga att muggen från Alvas hus är vacker, jättefint blommönster. Hon har så många fina saker.
Sköt om dig, tänker på dig.
Kramiz Britt

Bloggullet sa...

Så sorgligt, så ledsen jag blir över det som hänt. Beklagar sorgen.
Det är nog ett av de jobbigaste beslut man kan ta. Har själv varit med om det.

Ens husdjur blir ju som vänner eller ens familj, och det gör nästan lika ont när de går bort som när en person gör det.

Jag tänker på dig.
Bamsekram

mitt skärgårdsliv sa...

Förstår det är svåra tider för dig!! Men roligt att du kommer med inlägg!! Roligt med unika muggar, tur att du hittat det du letat efter! Ha en riktigt bra dag!

Tea Lady sa...

Tänker på dig...

Muggen är underbar! Jag planerar en tävling där en sån mugg skall lottas ut... så håll utkik!

Kram
Lena

hemma hos lilla mej sa...

Vilken otroligt vacker kopp.Den var så fin .Man blir glad av att titta på den .Kan tänka mej att den är så där jättegod att dricka ur.Förstår att det känns tungt just nu.Många tankar och kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Birgitta sa...

Vilken härlig mugg med rosor på som du köpt. Den piggar säkert upp dej en del.
Tänker på dej.
Kramisar Birgitta

Åsa sa...

Vilken fin mugg! Har spanat in dom, men är lite små snål... Smålänning du vet :)

Tänker på dej! //Kram Åsa

gulle hexan sa...

kära tekla marie,,
tack för din snälla kommentar..
jag tror man max får ha 3 höner (ej tupp) inom tätbebyggt område.. då kan ingen säga nått..höner låter ju inte så mycket..
så tillbaka till din lilla yuna..din saknade lilla vovvis.
jag jag kan fatta detta smärtsamma.. jag ska säga dig en sak..!
i dag var vi med en av våra hundar ..(igen) på djursjukhuset.. hon som alltid varit är sjuk.( 5 år) nu är det en långvarig hudinfektion som är på gång sedan 6 veckor tebax.. å blodprover..tester.. ja allt man kan tänka. inget tycks hjälpa..
men nu står vi här.. att om ca 4 veckor då vi ska på återbesök... ta beslutet om att ta bort henne..
hur föreberder man en väns död?
ta stora fotos?.. ja tänka ut gravplats.. ?
det är SVÅRT!.
och dessutom så är det ekonomiskt dyrt! att göra utredning. så det svider det åxo..:(
man vill helst att allt ska vara för evigt!.. tror jag..

men du marie.vad fin kopp...
.en yuna kopp.. så vacker å spröd..
den koppen påmminer om henne... synintycket...

kram

Hemmalycka sa...

Underbara koppar, kul att de alla är så olika.
Ta den tid du behöver att sörja, förstår att det känns jobbigt.
Kram Åsa

Tea Lady sa...

Jag hoppas jag får sälja dem! Jag har försökt få kontakt med Anna själv, men ännu inte lyckats, så jag vet faktiskt inte, tyvärr!!

Kram

Hanna sa...

Vacker kopp.
Hanna

Sjabbig men chic sa...

Men det är klart att du är ledsen. Man måste få vara ledsen klart och när man har varit ledsen klart så måste man få vara det lite till om det behövs. Yuna är ett mjukt och vackert namn tycker jag. Betyder det något?
Jättevacker kopp by the way!

Kramis då och du fast jag tycker man ska få vara ledsen klart kan du inte skratta LITE då? LITE glad i ögat och inte bara ledsen i ögat? Om jag kunde så tror jag att jag skulle moona genom cyberrymden.
Du vet alla trix är tillåtna.

Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Tänkte bara titta in och se hur du mår.

Jag återkommer
Kram Lisa

Therese sa...

Hej kära du! Mina tankar är hos dig fortfarande, för jag vet att det kommer att komma så många jobbiga stunder men även stunder då du ler åt minnena... *håller om* Och koppoman som jag är fasnade jag direkt för din fina kopp, men jag ska inte klicka mig till alvashus, dör då vet jag hur det slutar ;-) Stor kram från en relativt frisk Therese och en febrig lura.

Lilla Eken sa...

Det är sådana muggar man önskar ska hålla resten av livet, eller hur? Så att när man går bort vid 98 års ålder står de kvar lite spruckna men välanvända på hyllan i köket. Och så hamnar de hos Myrorna, och där hittas de av någon lite vilsen ungdom som genast blir kär och tar hem dem och så får de ett andra liv, lika välanvända och ännu lite mer spruckna.
Så önskar man iallafall...
/I.