Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 10 december 2010

Jul på balkongen

Hej på er.
Nu tycker jag det är dags för en titt på balkongen i julklädsel. Om ni vill så häng med.
På bordet står en vit julros och nickar lite grann strax bredvid står sparven Sture.

Här är hela bordet med en fusk tuja i plast. Ja jag vet jag brukar inte gilla *fusk* blommor
men jag ville ha något som lyst upp där ute i mörkret. Den har ett gäng ledlampor i sig.
Annars så är det mina hyacinter som bäst placeras på ut sidan så att jag slipper allergi.
Lite rost och annat som jag tyckte passade för årstiden.


Vi har ju fått stränga order om att inte mata fåglarna från balkongen, men ett äpple
kan väl inte skada.

Oj... ja det vart ett fågelhus också med fågelmat i cocosblock med bär och insekter, som
inte skräpar ner lika mycket som fågelfröet. Gissa om fåglarna gillar detta hus med innehåll.


Här har jag försökt att fota så mycket det går av balkongen på ett enda kort...
Den uppmärksamme ser att jag även har jordnötter till fåglarna hängande i
äppelträdet.

Så här ser det ut på kvällen...



Tjingeling//Tekla Maräng

Trevlig och skön tredje adventshelg. Var rädda om varandra.
Du har väl inte glömt att vara med i min tävling om du har lust. Tryck Här.

27 kommentarer:

Njut i din trädgård sa...

En magisk balkong!!!

Det var väl kappt någonting du hade till fåglarna så det gör inget....

Klart fåglarna måste få mat!

Var har du hittat huset med smarta block???

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefint och juligt ute på balkongen. Jag visste inte att julrosen klarar av att blomma ute i kylan, man lär sig alltid något nytt

Kram Teres

Nette Cecilia sa...

Så vackert du gjort på din balkong,både dag o natt (hihi) ibland blir kommentarerna underliga,kom ljust hem från jobbet med en rinnande näsa ,så man kan må bättre (det är väl det kylslagna Stockholm som gör sig gällande),ha en trevlig fredagkväll,Nette

Therese sa...

Oj oj oj så vacker att kliva ut genom din balkongdörr måste vara so matt träda in i Narnia genom garderoben ;-) Är sååå avis på Sture ska du veta! Här är alla friska nu *peppar peppar* men vi har mycket att stå i så bloggandet får vila lite.... KRAM!

Unknown sa...

Det var en mysig balkong du har. Mata fåglarna på vintern måste ju någon göra annars dör ju de små stackarna.
Ha nu en trevlig helg och tredja advent.
Kram Ing-Britt

Cajsas Faster sa...

Åh cad mysigt, där skulle jag vilha sitta och dricka glögg...
Trevlig helg, Kram Marie

Rosor och Pioner sa...

Så fint du gjort på balkongen. Sture måste trivas som fisken i vattnet där bland alla godsaker.
Ha en trevlig helg
Kram Susanne

Ps. Har en tävling jag oxå om du har lust att vara med Ds

Margot sa...

Så otroligt fint du har på din balkong!! Min är bara fylld med snö :))
Ha en fin helg!
Kram Margot

bokhyllan sa...

Det är mycket vackert och mysigt på din balkong!
Fredagskramar till dig.

tankar från mitt fönster sa...

Så vackert du har på balkongen. Jag skulle verkligen behöva något somlyste upp på min balkong, men där finns nu stora lådor med mina perenner inbäddade.
Trevlig helg!
kram

Tina sa...

Det var fint pyntat!

Nu blir jag ju nyfiken på vilken typ av fåglar som besöker din balkong....? (Har ju fått pippi på fåglar i år.) ;o) Tantvarning kanske...? Köpte en matare till åt mina idag.....
Gillar kokosblocken du har. Var hittar man såna..?

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !
Det var ett tag sedan, vet Du vad jag får fortfarande virusvarning, när jag går in på Din blogg.
Allt löper normalt ena dagen upp den andra upp också, gör som lENNART SWAHN som föll ur min bok ner på mattan, håller mig där, han med för han föll ner än en gång,på min lila matta.Han föll död ner på riktigt 27/8-08

kram Mi

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vad vackert du har det! MYS för mej med!!! Den vita julrosen är verkligen vacker, doftar den mycket?

Ett lästips- Nguyen Ngoc Thuan "Blunda och öppna ditt fönster" och Lygia Bojunga Nunes "Den gula väskan". Båda är "barnböcker", men läsvärda med såndär mysfaktor/måbra budskap. Båda är studentlitteratur jag läst genom utbildningen.

KRAM från Eva

Viola sa...

Vilken balkong du har..vekrligen så fin alla årstider, ska åka int till stan och köpa julroser, tänk att denna udnerbara blommar undersnön, helt otroligt, ha en fin adventshelg, kramen

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Va mysigt du gjort på din balkong!
Fåglarna, ja visst måste de få lite mat! Idag flög en domherre in i fönstret och vips låg den livlös.
Inget kul!
Ha en bra adventshelg!
Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Din jul på balkongen är underbart fin!
Kram

Lilla My sa...

Vilken härlig balkong du har, mysigt! Trist att inte kunna mata småfåglarna från balkongen men man förstår ju att det inte går kanske ni har nåt matställe på gården åt dom i stället dit man får föra mat?!
Ha en trevlig helg
Lotta

Lisbet sa...

Så mysigt du gjort på balkongen!
Ha en skön adventshelg!

Hannele på Hisingen sa...

Så fint du har det.

Britt sa...

Så fint du har pyntat på balkongen. Jag älskar julrosor, men kan verkligen inte få dem att överleva... Jag njuter av din istället...


Ha det gott.

Kram britt

Anonym sa...

vackert!!!

Black Iris sa...

Men så fint du har det på balkongen. Var glad att tujan är av plast så du kan använda den år efter år. De växer ju så fort och är dessutom inte ens fina när de är för stora.
Kanonfint har du det.

Kram Maidi

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du har det på balkongen. Förstår inte att du får plats med så mycket, den måste vara enormt stor ;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Förstår att fåglarna gillar din balkong, det ser så mysigt ut.
Man får ha plast om inget annat överlever, och jag tycker din tuja är jätte fin.

Önskar dej en underba 3;e advent
Kramar
/Maggan

mitt skärgårdsliv sa...

Så mysigt du har det! Bra att du tar hand om fåglarna :) Sture ser ut att stortrivas ser jag! Ha det bra!

Susanne sa...

Så mysig din balkong är ,helt underbar..Nu en massa varma Lucia kramar från mig..

Katarina sa...

På facebook kan man klicka på Gilla (och en tumme upp) och det gör jag med din balkong. Jag förstår att du trivs där. Kram Katarina.