Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 6 december 2010

Advents utlottning

Nu kommer den tredje och sista advents utlottning här hos mig.
Jag vill att vinsterna skall komma fram innan jul så därför blir
det ingen 4:de advent utan två stycken priser nu istället.
En kökshandduk med julkaffe recept eller
en vit ängel är vinsterna

Jag vill att ni svarar på denna fråga.
Hur hittat ni till min
blogg första gången?

1 lott kommentera här nedan att ni vill vara med och vad ni vill vinna.
2 lotter kommentera här nedan att ni vill vara med och vad ni vill vinna + länka med bild
i er blogg.

Tävlingen avslutas på Lucia den 13 december kl 21.00.
Lycka till.


Tjingeling//Tekla Maräng

Glöm inte att vara rädda om er!

75 kommentarer:

Lisbet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisbet sa...

Jag vill gärna vara med i din utlottning!
Ha en fin fortsättning på dagen!

Laila sa...

Jag lämnar gärna en kommentar men avstår från tävlingen. Ärligt talat minns jag inte hur jag hittade din blogg! Var det kanske så att du hittade min först? Eller var det via Blooming Friday? Hur som helst, är glad att få titta in här då och då!
Ha det gott!/Laila

Therese sa...

Jaaaaa, funderar å klurar.... undra just hur jag hittade dig min vän? Kan nog ha varit så att jag tassade in här vi någon av dina kommentarer hos Mamma Bus för lääääänge sedan? Och en lott kniper jag gärna och hoppas på vad jag tror är en kökshandduk med recept på som skymtar bakom ängeln? KRAMAR i massor <3

ejmis sa...

Jag tävlar gärna!
=)
Den fina kökshandduken skulla passa fint hos mig.

http://ejmis.blogg.se/2010/december/tavling-2.html#comment

Tina sa...

Genom en massa hopp från blogg till blogg kom jag till Hemmalycka och sen så trillade jag in hos dej ;o))
Och får jag, så är jag gärna med i utlottningen. Länkar från min blogg.
Handduken vore fin att få... *ler inställsamt*

Lotta sa...

Hittade hit via min bloggvän Ejmis blogg!
Änglar finns det lite här och var i mitt hus så jag hoppas på att vinna den vita ängeln.
Ha det bra i snön!

Lotta sa...

Oj, glömde.... Har ju länkat hit från min blogg!

http://lottaochlivet.blogspot.com/2010/12/tavling_06.html

lolla sa...

hejsan
oj vilken fin kökshandduk den vill jag gärna vinna.
jag hittade hit till dig genom Sockenvägens söta tror jag och det ska du veta är jag glad för :)
har länkat i min blogg
kram lolla

♥ Franska Liljan ♥ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Margot sa...

Försöker minnas hur jag hittade hit till dig, är inte helt säker men det kan ha varit via en annan blogg! Hur det än var så är jag glad att jag hittade hit till din mysiga blogg!
Vill gärna vara med i utlottningen och länkar förståss för 2 lotter! Ifall turen är på min sida skulle jag bli jätteglad över kökshanduken :))
Ha en trevlig fortsättning på dagen!
Kram Margot

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej :-)

Jag är såklart gärna med och tävlar. Denna vita ängeln du visar har jag önskat mig lääänge men inte fått tag i, nu har jag chansen!

Hur jag hittar idag? Lätt, du finns med egen länk från min blogg ;-) Men hur jag hittade dig från början? Det var via en söt hälsningar som du lämnade på min blogg :-) Sedan den dagen hamnade du på min "favvolista" som jag besöker dagligen :-)

Nu håller jag tummarna HÅRT så den efterlänktade ängeln får flytta hem till mig :-)

Länkar såklart :-)

Varm kram Helena /franska liljan

Karin - Mina Rum sa...

Vilken svår fråga! Jag hittade säkert till dig via någon annan blogg. Nu ligger du i alla fall alltid i högerkanten hos mig. Så jag missar inte ett endaste inlägg, eller utlottning heller för den delen.
Jag skulle inte tacka nej till en fin kökshandduk. Jag länkar förstås.
Kram!

Birgitta sa...

Hej! Som du säkert förstår vill jag vara med i din utlottning och jag länkar också.
Hur jag hittar hit? Jag tittar in till dej nästan varje dag som du säkert vet.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Susanne sa...

Satt och kikade på min bloggs historia och det började 9 mars 2009 då jag var ganska ny som bloggare ..hade kikat runt och hittat en bild hos dig..Gummistövlar med blommor i frågade dig om jag fick låna den,,ja sen vann jag en utlottning hos dig och du hos mig..Ja på den vägen är det.du är den som har hängt med länge..Så nu vill jag naturligtvis vara med :)
Massa kramar denna Måndagskväll...Susanne

Cathrine sa...

Klart jag vill vara med i din utlottning.
Jag hittade dig alldeles i början när jag började blogga. Surfade runt bland alla bloggare och fastnade för din blogg, jag tror att det var din läsning och bok tips som gjorde att jag fastnade. Jag tror att vi tycker om att läsa samma sorts böcker.
Om jag har turen på min sida så önskar jag mig ängeln.

Kram Cathrine

Madlar sa...

Kommer inte ihåg hur jag hittade hit men oftast är det via kommentarer eller följare på andra bloggar. Här trivs jag iaf o deltar gärna i din fina adventsutlottning.

Unknown sa...

... jag har 2 bloggar...
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Så svårt, mitt minne. Jag hittade nog dej, och Livsnjutarblogg, det fastnade jag för.

Vill givetvis vara med, 2 lotter, Tack!

Önskar dej fina advents- dagar
Kramar
/Maggan

Anonym sa...

Hej
vilken fin kökshanduk
jag vill vara med och länkar men sen blir det svårare.
Jag vet att jag hälsade på i din blogg för rätt länge sedan, strax efter att jag själv började blogga alltså drygt ett år sedan man jag vet faktiskt inte om jag hittade dig via en annan blogg eller om du hittade min först.. så jag gissar att jag blir diskad direkt med det luddiga svaret :)
Trevlig vecka i alla fall
kram

Bibban sa...

hmm kommer inte ihåg hur jag hittade hit, men åhhh............jag vill vara med ändå;))
Kram

Emelie sa...

Hej! Jag hittade din blogg via en annan blogg...minns inte vilken. Jag skulle vilja vinna kökshandduken, vi har inga fina sådana här hemma :) Hoppas du har det bra!
Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina vinster,jag vill gärna vara med o vinna
Ha en riktigt bra vecka

Rosor och Pioner sa...

Vill gärna vara med och tävla och jag hittade dig via annan blogg.
Länkar.
Ha det gott
Kram

Anne B. sa...

Jag tror det var via en annan blogg (tävlingslänk kanske?). Båda priserna är jättefina, men ängeln kanske en liten favorit. Tar en lott, tack.

Ha det bra!

Anonym sa...

Hej!
Jag har ingen blogg, men läser andras rätt ofta. Tror det var för ett par år sedan som jag hittade hit, via en annan blogg. Så jag kikar in lite då och då. ;)
Blir gärna med i utlottningen med 1lott. Om jag skulle ha tur att vinna, önskar jag den vita ängeln.
Lycka till vidare med bloggandet, och trevlig adventstid!
Hälsningar Nina C.

Märta sa...

Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade din blogg. Brukar ibland sitta och hoppa från den ena bloggen till en annan genom att kolla vilka som har lämnat kommentarer. Vill gärna vara med i din utlottning så jag länkar till dig. Båda vinsterna är lika fina.
Hoppas på tur!
Märta

heavenandearth sa...

Hmmm... joo, det var nog så att jag brukade läsa dina (andras oxå) kommentarer hos olika bloggar som jag besökte.. slöläste lite sådär...

Tyckte alltid att du skrev med hjärtat.. alltid varma ord och något lite extra att säga till bloggaren...

Så jag blev helt enkelt nyfiken på vem du var!! Dessutom har du ett roligt bloggnamn!

Så hittade jag till dig!! :-)
..och då såg jag ju att mina intryck om hur du skrev stämde!
Tycker fortfarande att du verkar vara en varm o fin person!
***********************************
Japp! Jag e med!
Länkar hos mig!
Jag skulle nog vilja vinna ängeln!
Samlar på änglar så den skulle få gott sällskap här!

Önskar dig en fin vecka!
Kram! Iréne
PS; Om du har lust så har jag en fin tävling hos mig!

Laila sa...

Jeg vil gjerne være med og tar 1 lodd! Syntes engelen var veldig fin så den ønsker jeg meg :-) Jeg surfet rundt på forskjellige blogger da jeg fant bloggen din!

Katta sa...

Oj vilken svår fråga! Tycker jag har hängt här hos dej alltid ;) Kanske genom en kommentar hos mej först, minns du? Kram Katta

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps, en tävling jag INTE vill missa men jag får återkomma senare idag, nu rusar jag iväg till mitt nya jobb, första arbetsdagen och det känns lite nervigt:)
Ha en sköööön tisdag.
Kram till dig
Marianne

Jenny sa...

Hej Marie!
Jag är gärna med o länkar med bild från mig! Skulle jag ha turen att vinna önskar jag mig handduken:)

Hur jag hittade till din blogg första gången minns jag inte riktigt..kanske skrev du hos mig först o så hittade jag hit tack vare det? :)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Anonym sa...

Jag minns inte hur jag hittade hit men jag har följer gärna din blogg! Jag gillar att kika in här! Jag vill gärna vara med i din tävling och jag har länkat också! ha det så bra! Kram Nina

Isas Trädgård sa...

Jag hittade till dig efter en kommentar på min blogg .. sedan hamnade du självklart på min favoritlista !
Älskar Trådspiras änglar och länkar från mig !
Kram/Isa

Malin sa...

Jag vill gärna vara med! Minns inte hur jag hittade hit första gången, men jag tror att jag googlade på något och så kom din blogg upp!

Malin sa...

Jag glömde skriva att jag helst vill vinna kökshandduken.

Lena/isklockan sa...

Vill jätte gärna vara med. Jag har länkat. Det måste ha varit via nån annan blogg. Kram.

Ps. Jag har också en utlottning just nu om du vill vara med.

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilken fin utlottning du har!
Ängeln är helt underbar!

Jag hittade hit via Lily´s varma ord om dig...

Länkar så klart och hoppas på TUR!

Varm Kram
Mimmi

Cajsas Faster sa...

Here we go again!
Att du orkar fixa! Det är jag glad för. Länkar så klart!
Kram

Anonym sa...

Jag vill tävla om kökshandduken. Hittade in till dig genom en annan blogg, minns tyvärr inte vilken.
Mvh Caroline L
vitabergenserik@hotmail.com

Therese sa...

Hej hej! Jag är gärna med i utlottningen av de fina priserna!
Hittade hit första gången via en länk på en annan blogg :)
Har lagt upp en länk på min blogg.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Första gången jag hittade dig var genom att någon länkat till en utlottning som du hade, sen blev jag fast. Jag har sagt det förut...jag älskar att läsa dina boktips och fakta om de länder som boken kommer ifrån.

Ja just ja...jag vill ju vara med i din tävling också. Lägger en länk hos mig.

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas att ängeln vill flyga hem till mig!

Kram igen!
Regina

Anita sa...

Jag hittade till dig för första gången idag då jag var inne på Hemma på Kråkereds blogg, så nu ska jag kika runt lite, å så vill jag gärna vinna handduken.
miros78[at]hotmail.com

Unknown sa...

Jag är gärna med i din utlottning och om min lott dras önskar jag mig den fina handduken.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur jaghittat till dig men tror att det var genom en tävlingslänk.
Länkar givetvis från min blogg.
Kram Ing-Britt

Allis sa...

Jag vill gärna var med i din utlottning och jag hittade hit via en annan blogg!!
Länkat har jag också gjort!
Ha en fortsatt skön vecka och jag hoppas på tur!!

Kram Eva-Lis & Zaga

Lily sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling :)

Länkar..

Lily sa...

Man ska läsa ordentligt.. ;-))
Jag hittade hit första gången när du lottade ut en vacker mugg med rosor på..Från vilken blogg kommer jag inte ihåg, minns bara den vackra muggen :)
Om fru Fortuna är med mig vill jag gärna vinna handduken :)

Kram Lily

Eva sa...

hEJ!

JAG FANN TILL DIN BLOGG GENOM EN ANNAN BLOGG, NU SKA JAG SMYGA RUNT OCH KOLLA VIDARE I DIN BLOGG
skulle jag ha turen med mig skulle jag gärna vinna vilket som helst men helst den fina ängeln

jag länkar på min blogg

Gunilla sa...

Hej Mari

Självklart vill jag vara med på din utlottning.

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade till dig, kanske du hittade mig :o)
Jag fick min första award av dig det vet jag:o)

Länkar ochså.

O Jag bli jätteglad om jag får någon vinst, jag tar det som blir över.

Kramen/Gunilla

Anonym sa...

Hej.Bloggar själv inte, men läser andras.Råkade just nu komma in på din blogg via en annan.Deltar gärna i utlottningen.
Hälsn Lilian

Inge sa...

Hej!
Hittade din fina blogg via en av dina tävlingar, som fanns på nån annan blogg, som... ja du vet hur det är när man liksom fastnar och läser först en för att ivrigt kasta sig över följande och till sist vet man inte var man riktigt började.
Självklart vill jag vinna en kökshandduk, för de verkar försvinna här i vårt hus.
Har länkat i högra sidpanelen i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/

Kerstin sa...

Jag vill såklart vara med och tävla. Jag hittade till din blogg via något av pocketutbytena om jag inte minns fel. Numera är du länkad från min blogg och jag kollar in här nästan varje dag.
Jag vill gärna vinna ängeln. Och jag gör ett inlägg under dagen på min blogg också.

//Kerstin

Annelis hantverk sa...

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade dig, eller om det var du som kommenterade på min blogg först, det är ju så längesen :)
Men i utlottningen vill jag gärna vara med och hoppas på tur med två lotter. Länkar.
Ha en bra dag!

Unknown sa...

Hej!
Hittade hit alldeles nyss efter att ha sett dig hos Norrskenets trädgård - och tur var ju det! Inte nog med att jag kan vara med i din utlottning, här finns ju mycket spännande att utforska och läsa om ;))
Länkar även såklart hos mig.
Ha en skön kväll!
Kram Allis

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och pröva lyckan. . .

Unknown sa...

Hur hittade jag till din blogg ? Oj det var ju ett tag sedan. Jag vet att jag var mycket ute och sökte efter olika ämnen och fick upp dig via en sökning. Om det inte var så att du hittade mig.

Även om jag ibland inte skriver så är jag inne och läser på din blogg men nu kan jag ju inte låta bli då jag blev kär i änglen du lottar ut så nu måste jag bara snabbt in och länka hit från min sida.

Kram /// Lotta

Sanna sa...

Jag hittade till din blogg via en annan kommer tyvärr inte ihåg vilken. Är gärna med och tävlar med 2 lotter och länkar alltså inne hos mig.

Kram

Mia sa...

Oj, hur hittade jag dig?? Skulle gissa på att det var via någon annan blogg där du lämnat en kommentar. Klickade mig vidare till dig och ja sen dess har jag fortsatt med det. :)

Jag är förstås gärna med men hua vad svårt... ängeln är jättesöt, jag dricker inte kaffe men doften av kaffe är god såå... jag skulle nog välja handduken då. Länkar förstås!

Kram kram
Mia

4U2 sa...

Jag fann dig en gång hos en annan bloggare. Vad jag vinner spelar ingen roll för bägge är så fina.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag vill gärna vara med i din tävling, så jag har länkat i min blogg: http://cloudberrie.blogspot.com/p/t-v-l-r.html

Första gången jag kikade in till dig, ja jisses det är länge sedan ;) Jag minns inte från vilken blogg jag surfade, det kan ha varit shabbig men chick?! men sen har du ju varit en favoritblogg sedan dess, såklart!

OM lyckolotten är på min sida, så vill jag gärna ha turen att vinna den fina vita ängeln. Den skulle bli så fin i mammas fönster och hon behöver all uppmuntran hon kan få med sin segdragna brutna arm. Så en ängel skulle jag gärna ge till henne.

KRAM från Eva

StinasLoppis m.m sa...

Hejsamn , ja har hittat din blogg via en annan blogg -du har en jätte mysig blogg så här kommer jag att titta in fler gånger . Om jag vinner så vill jag ha ängeln den va så söt . Länkar i mon blogg Ha det så fint // STINA

Fröken Tindra sa...

Jag hittade din blogg via en kommentar du gjort hos någon annan. Har bara glömt hos vem...
Är gärna med i din fina tävling. Tar två lotter och önskar mig ängeln om jag har turen att vinna.
Önskar dig en härlig Adventshelg!
Kram!

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Jag är inte med men har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/december/handdukangel-1312.html

Anonym sa...

jag vill vara med i tävlingen, kökshanduken vill jag vinna :)

www.amaa.blogg.se

Carita sa...

Jag är gärna med. Jag hittade din blogg via någon tävling förr för länge sen.. :) Nu tittar jag in då och då!
Önskar vinna handduken.

Mvh, Carita
turkost@gmail.com.

liselotte sa...

Hej! Är gärna med, vill vinna handduken om jag skulle ha turen att vinna, 2 lotter, har länkat http://liselottess.blogspot.com/2010/12/handduk-och-angel-13-dec.html hittade din blogg via dina tävlingar. Mvh liselotte.202andersson@telia.com

Ninne sa...

Hur jag hitta DEJ?? Troligen genom att finna att dina blogg var gullig o intressant o att den som skriver verkar göra det med "hjärtat" Tänk om där hade varit en datum när man började följa??
Nu länkar jag in hos mej o en ängel sitter aldrig fel här, men en så fin handduk är inte heller fel!!
Väntans kram fr Ninne

Anonym sa...

Jga hittade hit genom att googla efter bloggtävlingar

Systrarna Virrpannor sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla, och länkar självklart från min blogg!

Skulle jag mot förmodan vinna, så väljer jag vita ängeln. Tycker Trådspiras produkter är så himla fina!

Jag kommer inte riktig ihåg hur jag hittade hit, men skulle tror via någons annans blogg.

Kram Mia, en av systrarna Virrpanna

evamar sa...

Jag är gärna med och har länkat hos mig:

http://evamar.blogg.se/2010/december/handduk-angel-13-dec.html

Hoppas på handduken om jag vinner.

Jag minns inte men gissar att jag hittade hit via nån av dina fina tävlingar.

Oljekritan sa...

Jag vill osso vara med och vinna...men kära du, hur ska man minnas, hur jag hittade dig. Förmodligen genom, någon annan som jag hittar, genom någon annan som jag hittat. Glad i alla fall att jag hittat dig//Kramis

Spacegirl sa...

Jag är gärma med, jag tar TVÅ lotter.
Jag hittade till din fina blogg via http://evamar.blogg.se/

Spacegirl_@spray.se

Blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/tavling-hos-tekla-marang.html

leopardia sa...

Jag hittade hit via en inredningsblogg.
Och jag tar gärna en lott och hoppas på att få vinna en vin kökshandduk.

Merja sa...

Vackra vinster. Klart jag vill vara med...höll på att missa chansen;)Länkar.
Jag hittade din blogg genom en annan blogg första gången.
Ha en bra Lucia!

Sandra - mamma till Molly sa...

Hej, jag är gärna med och tävlar. Skulle jättegärna vilja vinna ängeln!

Hittade till din blogg via en länk som fanns på den här bloggen http://birgittavavare.blogspot.com/
Har kikat runt lite på din blogg nu och gillar det du skriver! :)

Har länkat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/december/handduk-eller-angel-1312.html

/Sandra
sandra.li@hotmail.com