Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 17 december 2010

Hjärta

Snön fortsätter att komma ner fastän inte riktigt i samma rikliga mängd som igår.
Här hemma är det där emot lugnt. Sitter i lugn och ro och pyntar med grönt.
Snart skall jag börja att slå in julklapparna, nästan det roligaste med hela julen.
Jo jag tycker ju att blommorna, växterna och kransarna är roligast.
Här håller jag på att klä in ett hjärta.

Så här blev det när den hänger färdig i köksfönstret och sprider en härlig doft.

Min jakt på en eller två granar i ca 1 meters höjden fortsätter som en sämre följetong.

Tjingeling//Tekla Maräng

20 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Lycka till!! Ska också på granjakt imorgon..
Fint hjärta! Kram

Gudrun sa...

Fint hjärta har du gjort. Kan tro att det doftar gott. :)
Önskar dig en fin kväll

Tigris Predikantan sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Gunilla sa...

Så fint, och hjärtat är ju en sådan där vill ha grej.

Riktigt fin juldekoration och ene doftar ju så gott.

Ha en fin kväll
Kramen/Gunilla

Therese sa...

Vilket underbart hjärta!!!! Å hade du inte bott så förbenat långt bort hade jag kommit skuttandes med granarna till dig... KRAM kram goa du! <3

Nette Cecilia sa...

Såå vackert hjärta du gjort ,lycka till med granarna,kram Nette

Rosor och Pioner sa...

Vilket vackert hjärta!!
Ha en fin helg
Kram

Viola sa...

Vilket underbart hjärta, så fint, skulle jag vilja ha här men det där fixar inte jag, ha en fin adventshelg, kramen

Merja sa...

Om det inte var så mycket snö överallt skulle jag ge mig ut i skogen och plocka enris, tall och mossa i mängder. Vill pyssla!!
Jätte fint hjärta!
Ett tips, små granar växer i var och varannat dike, iallafall här omkring:)Och dikeskanterna klipps ju ändok ner. Bra och gallra;)
Trevlig kväll!

Hanneles bok-paradis sa...

jättesöt

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint du har gjort. Jättemysigt att ha nu till julen.

Kram Teres

Oljekritan sa...

vilket fint hjärta..minns min farmors små fina bordsgranar hon hade..Små fina granar som stod på borden. Hon gjorde små vita pepparkakor och glaserade med karamellfärg i olika färger. Och smällkarameller..det var den enda dekorationen..vad fint det var...minns jag nu.Hopps du hittar din gran. Kram Karina

Villa Vinkelhaken sa...

Vilket fint hjärta du har gjort! =)

Trevlig helg!
Kram Jenny

Birgitta sa...

Hej! Ser att jag missat en massa på din blogg, nu när jag inte haft tid att kika runt varje dag. Men nu så är jag ifatt. Så fint hjärta du klätt. Hoppas du hittar julgranarna också. Mer snö ska det visst komma.
Önskar dej en skön fjärde adventshelg.
Kramis Birgitta

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Vilket underbart hjärta!!! Var kan jag köpa det?????? Har sett det på en marknad för många år sedan men nu när jag vil ha ett är det som bortblåst!!!

Lycka till med granjakten, jag är ju klar :-)

Ha en fin 4:e advent!!!

Varm kram Helena /franska liljan

Lisbet sa...

Så påhittig du är! Har aldrig förr sett ett såntdär julhjärta!

Ha en skön lördag!

Margot sa...

Men wow, vilken underbart hjärta du fixat till! Hoppas du hittar dina granar!
Ha en fin kväll!
Kram Margot

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket snyggt hjärta. Hoppas att du hittar dina granar.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Karin - Mina Rum sa...

Vilket fint hjärta! Måste ha varit stickigt att få till.
Tack, söta du, för handduken. Den damp ner i brevlådan igår.
Ha en fin fjärde advent. Kram!

Anonym sa...

Jag önskar dej en riktigt trevlig 4e advent! Kram Nina