Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 25 september 2009

10 nya sanningar

Hej på er!
Idag har det varit en lugn och skön dag. Vaknade tidigt efter en snudd på sömnlös natt. Solen sken och det var skön värme i luften. Min bästa vän Maria och jag hämtade hem urnan efter Yuna. Det var visserligen inte ett dugg roligt utan precis tvärt om.
Efter det tog vi våra hundar med oss och gick på en promenad också fikade vi på ett ställe som heter Torpet och ligger mitt ute i ingenstans i skogen. Det blev ett flertal koppar kaffe och en jätte god ny gjord räksmörgås samt en blåbärspaj som vi systerligt delade på. En bra start på helgen. Tänk att det redan är den sista helgen nu i september...

Nu har jag fått en utmaning igen denna gång utav Hemmalycka. Det blir 10 sanningar till om mig. Och denna gång kommer jag att skicka den vidare...


- Så in i hoppsan orm rädd så att det snudd på är löjligt. Har dock blivit bättre så att jag numera kan sitta stil i soffan och se ormar på TV. Har även lyckats att klappa en snok men se det var ingen höjdare direkt.

- Tycker om att ha det tyst omkring mig.

- Tillhör det få tal kvinnor som inte gillar att shoppa kläder, ser det som ett måste.
Nu undrar ni säkert att vad är det för fel på människan och det har jag undrat ända sedan tonåren när alla kompisar älskade att handla kläder och jag köpte LP-skivor i stället.

- Lamm är nog favorit köttet, gärna med ett glas rött till.

- Gillar inte orättvisor vad det än må vara.

- Har gungat i lianer i Afrikas djungler när jag var 6 år.

- Fick mitt första barn när jag var 18år. Kanske inte något att rekommendera..

- Undrar precis som Hemmalycka vad jag vill bli när jag blir stor?!?! Jag trivs bra som det är.

- Trodde aldrig att jag skulle ha en egen blogg, för för knappt 6 månader sedan så visste jag inte änns hur man fick in bilderna i datorn...

- Nyfiken.

Jag skickar vidare utmaningen till:
Lurans blogg
Hemma hos Bröderna Bus
Cloudberrie
Utsikt ifrån vävstugan
Mias hem
Ingela la la

Trevlig helg//Tekla Maräng

11 kommentarer:

Mia sa...

Alltid roligt att få veta lite mer om goa bloggvänner. Visst tar jag mig an utmaningen också, ska bara fundera lite och se vad jag kan ha avslöjat om mig tidigare. :)

Stor kram
Mia

Bloggullet sa...

Kul att få veta ännu mer om dig.

Så sorgligt det lät med urnan.
Ni hade ändå en skön dag med fika.
Ha en trevlig helg.
Kram

Anonym sa...

Hejsan!

tusen tack för goa kommentarer hos mig.
Vad kul att få veta lite sanningar om dig.
Extra kul att höra att du slängt dig i lianer vid 6 år ålder.
Då vill man ju gärna veta mer om det för jag är också nyfiken av mig.....
Ha en skön helg1
Kram Bodil.

Ingela la la sa...

Vad kul! Klart att jag ska anta utmaningen. Jag tror det blir någongång i helgen :)
Kul att läsa om dig med..
Ha en bra helg!
Kram

Lilla Eken sa...

Samma sak här när det gäller kläder. Går något sönder så att jag måste köpa nytt blir jag galen.

Armensk pärlhyacint tänkte jag på, men hittar inte just den jag såg framför mig i någon webbutik. Men du, Lilla Fiskaregatans har många olika sorter (armenska också). I julas köpte jag en kruka av de där ljusblå, knubbiga i en blomsterhandel - de var himla söta och trevliga!
Det jag tänkte på apropå balkong var att du kommer så nära dina växter, så det är ju ett ypperligt tillfälle att plantera just lite "delikatare" utseenden, sådana som tål närgranskning.
Kolla också in de där med ljusa kanter på klockorna, t.ex. 'Blue Magic'.
(Och titta för all del inte in på deras amaryllisavdelning - det gjorde jag - nu dreglas det!)

Vilken jobbig dag det måste varit. Men tänk ändå vad lite sällskap och kaffe kan göra vid sådana tillfällen. Som begravningskaffe. Utan skulle man inte klara av sådana dagar...
Hur tar Bobo det nu?
/I.

Therese sa...

Hej vännen! Alltid kul att få reda på mer om dem man följer dagligen, så jag ska ta med mig 10 sanningar, men det kräver nog att jag grubblar lite först... men så småningom så bör jag hitta något att delge er andra *ler* Stor kram från mig och Luran (bus och mannen har sovmorgon)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig.
Visst ska jag anta din utmnaning...alldeles snart men tyvärr inte idag.
Hoppas att du har det bra. Här är det verkligen höst idag. Regn, tokblåst och allmänt trist väder. Men jag är ledig så det är ju inte så tokigt ändå. Ha det gott min vän. Kram

Hemmalycka sa...

Kul, det gick ju galant. Älskar lamm med ett gott glas rött jag med.
Fortsatt trevlig helg!
Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få veta lite mer om dig. Hoppas att du har en bra helg fast det blev lite jobbigt. Lät underbart med fika när det är så här skönt väder.

Kramar Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs...hade ni hämtat hem urnan från er vovve?
Gjorde vi i somras..ingen hitt..men nu är hon begravd jämte sin "livskamrat". De båda vilar vackert under ett av trädgårdens träd!
Ni vrrkar haft en skön stund ute i alla fall..med massa gottigheter med er!
Vår Tindra är en Tibbetansk Terrier! Liksom båda våra andra vovvar var...en såå härlig men egen o envis ras..gör som de vill lite..fast det är ju det som är charmem med tibbar;)))

Kul att läsa om dig..känner igen mig på vissa punkter...översta bland annat!!! Så kändisdjungeln är INGET för mig;)

Kram på dig!♥

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad roligt att få lära känna dig lite mera :)
Jag tackar för utmaningen och ska fundera på saken.

STOR kram från Eva