Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 13 september 2009

Promenad

Hej på Er alla goa bloggvänner!
Jag är så glad att ni finns och har stöttat mig denna vecka
som har varit bedrövlig...
En av ljuspunkterna har varit att läsa dagens kommentarer.
Så tack alla Ni som har skrivit och sett till att min
dag har fått en ljuspunkt. Nu känner jag mig lite bättre och tänkte
*hoppa* runt i Norden, USA och Singapores bloggvärld.
Något som också har känts bra är att Yuna och jag fick som lite
bonus tid efter hennes vistelse på djursjukhuset veckan
före midsommar. Jag visste ju att hon var sjuk och det
blev ett fint farväl förra lördagen.
Det som känns så skönt är att lilla Bobo finns kvar här hemma.
Hon verkar att ta det hela bra, viftar gärna och mycket på
svansen.
Här är lite foton som Bobo och jag har fotat nu i veckan.
(Visst är det fantastiskt att Bobo kan fota).
Om ni vill så kan ni klicka på bilderna så att dom blir större!



Jag är barnsligt förtjust i kastanjer!
Särskilt när dom är mogna och man kan spara dom bruna
fina frukterna.
Dom är så sköna att känna på.
Man kan se att piggarna på kastanjens skal ännu inte är
så väl utvecklat än.
Vissa träd eller rättare sagt löven på vissa träd har
börjat att få riktigt fina höstfärger.
Jag tycker nog trots dessa höstfärger att vi har fått
bonus sommar eller indiansommar den senaste veckan.
Solen har lyst så klart och varmt okej vissa dagar har det blåst rejält och
inte varit fullt så varmt men ca 20 grader i september kan man inte
klaga på.



Har inte lyckats att fota Bobo om någon undrar!
Hon har haft full rulle åt alla håll.
Men hon har lovat att vara med på bild vid ett
senare tillfälle.

Ha det gott.
Tjingeling//Tekla Maräng
Ps Det är roligt att se att några nya bloggare har lagt sig som följare av min blogg.
Välkomna och jag hoppas att ni ska trivas!

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Åh så sorgligt med din söta vovve - så bra att ni fick lite estra tid och att du har Bobo att trösta dig med.

Kram Maud

Anneli sa...

så sorgligt med din hund, vad skönt att du har Bobo...fina bilder***
Visst kan du sticka med grova stickor så det blir stort och håligt, har prövat det med...går jättebra...lycka till
kram
anneli

Sjabbig men chic sa...

Ja, vad skönt att du har Bobo och det är verkligen helt fantastiskt vilka foton han tar. Kastanjer är jättefint men de skulle väl tvärdö om man satte ner rötterna i den jämtländska myllan eller vad tror du?

Ha en fin kväll nu
Kram Lisa

Viola sa...

Visst är det sorgligt när man mister sin vän...mina vovvar har alltid varit som barn i huset..tur du har Bobo kvar, ha en bra vecka, kram

Birgitta sa...

Hej! Jag ser astt du och Bobo har en skön dag i naturen. Visst har det varit fint väder nu om dagarna, fast nätterna blir kyliga.
Idag har vi varit ute en liten tur med bilen och sett så mycket fina höstfärger.
Kramar Birgitta

Hanna sa...

Så många fina bilder du och Bobo har tagit.
Hanna

Evas sida sa...

Hejsan! Det måste kännas tomt även om du har en hund till. Tomrum är inte så lätt att fylla, tänker på mina föräldrars hund. Varje gång jag hälsar på så förväntar jag mig att Elliot ska rusa fram. Ha det gott/Eva

Malmkakan sa...

Hej vilka härliga bilder du visar!
Beklagar verkligen det som hände med er lilla vovve.
De skänker en så villkorslös kärlek...

Hoppas dock du haft en skön och trevlig helg!

Kram, cecilia

Lilla Eken sa...

Duktig vovve som fotar. :-)
Jag har försökt lära donnan men.. nä, hon vill bara vara framför linsen - inte bakom! :-)

Såg du komissarien? Hur dubbad var han egentligen? Vilken besvikelse. Kunde de inte tagit in en svensk skådis för huvudrollen iallafall?
/ek:a

hönemor sa...

Hej du, det var gott att läsa att du mår bättre och att du åter kan glädjas åt Bobo och det vackra i naturen. Kram Katarina

Compact Garden sa...

Härliga promenader är hälsan..vilka fina bilder du tagit på din promenad, man kan se att naturen börjar förbereda sig på att det ska bli höst..även om det är 20 grader ute..

Ha en skän vecka kram Anne

IET sa...

:-)

Bitte sa...

Vad skönt att Bobo finns i alla fall och att ni hittar på saker. Det är det som är bra att ha hund, de "tvingar ut" en i ur och skur, och oavsett vad som pågår i ens liv.

Vilka härliga höstbilder ni har tagit. Hösten kan vara otroligt vacker, i alla fall om den har såhär varma och soliga dagar som vi har haft på sistone. Igår tror jag nästan att vi hade värmerekord!

Jag tänker mycket på dig, det är jättetråkigt att det skulle bli en sån sorglig vecka!

Många kramar
Beatrice

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mist mina båda 4benta livskamrater på er år...så tungt...fde har funnist med os i 16/14 år..så saknaden är rejäl!Finns alltids i mitt hjärta!
Har ju lilla Tindra nu ialla fall!
Förstår så vad du går igenom!Kram till Lilla bobo från mig!!

Härliga höstbilder!!
~~KRAM ♥ MILLAN~~
ha en ny fin vecka!!