Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 21 november 2008

Utmaning *Om mig*

Den här utmaningen har jag fått ifrån Lallis Liv och Leverne för ett tag sedan och hade faktiskt glömt den tills igår när jag bara *så där* kom på det. Ja, man ska berätta 7 *saker* om sig själv vardagliga eller knäppa.

Här kommer mina *saker*:


Jag älskar bokstäver både som ord i böcker, tidningar, bloggar. Men även som ord i inredningen på handdukar som monogram eller tryckta. Julljusstaken är en riktig favorit, där ordet jul är utsågat i träet, underbart.


Böcker kan jag inte leva utan, formligen slukar dom. Sen jag börjat blogga själv så har jag inte riktigt lika mycket tid. Man blir lite bloggoholic. Men det är bara kul, man får nya vänner på det här sättet.


Har alltid haft något husdjur sedan åtta årsålder. Innan dess så samlade jag myror i papplådor, nyckelpigor och skalbaggar i glasburkar med lufthål, fiskyngel i hinkar. Den 18 december månaden innan jag skulle fylla åtta år så fick jag välja ut vilket marsvin jag ville ha i en för tidig julklapp, minns fortfarande hur glad jag blev. Sen blev det ett marsvin till några år senare. Efter det kom kaniner, kaniner, kaniner dock inte bara 3 st utan mååånga hade t o m avel med stamtavla på väderurskaniner. Sen blev det undurlater ett flertal och katter 4 stycken och nu har jag två hundar. Man kan nog påstå att jag inte riktigt fixar att leva utan djur!


Är en riktig sömntuta...fast å andra sidan så är jag en riktig nattuggla, ho ho. Får snudd på tvinga ner mig i säng. Har till stor del av mitt liv jobbat kvällar och nätter. Någon som blev förvånad? Nä, tänkte väl det.


Jag är periodare...kommer det något smaskigt avslöjande nu? Kanske...Jo oftast så älskar jag att laga mat och baka. Kan hålla på och fundera ut vad jag ska laga eller baka i timtal. Titta i tidningar efter tips eller på nätet. Men, med jämna mellan rum går jag totalt i strejk, jag bara vill inte laga mat. Vad stackars familjen utsätts för då, ja det kan man inte beskriva på nätet.


Blommor det kan jag falla för som en kägla, blir snudd på manisk. Blommor finns i alla fönster så fönsterbrädena knappt syns, dock inte i mitt sovrum, nu kommer en grej till om mig, jag älskar att sova för öppet fönster. Javisst tänker ni, när det är varmt ut så självklart.
Ha säger jag, året runt ska det vara. Tänk er själv att vara blomma där?! Nä dom fryser ihjäl. Men jag har en stor porslinsblomma som tappert växer på, strax innanför fönstret på en pedistal.


Gör jag en sak, så går jag inför det till minst 100%.


Japp det blev åtta *saker* om mig, det får duga. Har sett så många som har svarat på detta så jag vet liksom inte vart jag skall skicka det, så det får bli så här. Dom som känner sig hågade och/eller manade får gärna anta utmanningen.



Ha det gott och trevlig helg//Marie Foto av ljusstaken Par Courrier

10 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Kul läsning:)

JO sötis. Kom just på att d frågade en grej innan:)
För att få till det så att man ser de som senast har uppdaterat loggar man bara in på sin sida och klickar på "verktygen" på framsidan vid rutan för favoritlänkar.
Där finns olika val hur man vill visa sina favoriter. Bland annat efter senast bloggat:)
Nu ska jag sussa
KRAMIS

Anonym sa...

Böcker kan inte jag heller leva utan!

Brunkullan sa...

Kul att läsa om dig:) Jag gillar också djur, men mina barn har förkylningsastma, och vi har blivit avrådda...men vi fuskade med en hamster för några år sen..hihi!
Nu skulle vi vilja ha hund eller katt...men vi är ju borta hela dagarna så just nu känns det lite dumt att köpa en!

Susanne

Gårdsromantik sa...

Jag älskar också att sova för öppet fönster - men maken är så frusen...

Kul det där med alla djur...måste vara mysigt. Tyvärr är alla mina grabbar allergiska så det får bli gosedjur istället :-)

Kram Maud

Vit Gladiolus sa...

Åhh så kul att läsa om dig, ja jag har ju åxå utmaning hos mig...;)
kram

Widénskan sa...

Ah vad roligt att läsa lite om dig. Tyckte det var sött med nyckelpigorna :-))
Kramar

Englagård sa...

Hej, kul att få veta lite mer om dig:) Jag kan inte heller vara utan böcker, om det blir kris och jag inte har hunnit köpa nån ny eller glömt att gå till bibblan så läser jag om nån gammal "trotjänare"

Ha en skön fredagkväll
kram Karina

1097 sa...

Åh vad jag kände igen mig i det där med maten... hihi
Kan egentligen inte heller leva utan djur.. är uppvuxen på gård.. men just nu har vi inga :-/

kram

Lilla Eken sa...

Inte en sak av vad du skriver om dig själv förvånar mig; precis sån har jag tänkt mig dig. :-)
(Och det där med maten; sån är jag oxå!)

Nu tänkte jag be dig om hjälp... Har du någon lika djurälskande kompis som kanske letar katt? Vi behöver ett nytt hem till en oriental från vår uppfödning, inget akut, men så snart det går. Vill du fundera på det, och om du kommer på någon mejla mig en rad? ietwrites@hotmail.com

Ha en fin fredagkväll!
kram från mig

Malmkakan sa...

Hej! Tittar in här för första gången. Vilka bra tips du har på sidan...
Kram, Cecilia