Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 10 november 2008

Julkuddar

Här kommer lite oväntade saker (i alla fall) för mig som jag har hittat på olika sajter.





Foto lånat av Syster Lycklig




Vad sägs om pappersnäsdukar med motiv av en tjej som julhandlar med släde och hund. Tänk vilken känsla det skulle vara, att kunna ha släden med sig ut på julklapps inköpen!
Å, ja jag önskar mig snö.

Vore dom mina näsdukar så skulle jag nog bara ha dom till lyst.



En Rudolf med röda mulen eller oj han är röd hela han. Med belysning!

Eller en julgrans matta med belysning!

Man kan ju inte klaga på att man inte får någon inspiration när man tittar runt.

Här kommer min variation av öppen spis... enligt mottot man tager vad man haver!!!
Känner att man måste ha både värme och ljus i massor så här års. Så vid *brasans* sken...

Foto lånat av Par Courrier


...så har jag nu på morgonen sytt två stycken julkuddar. Ide och bild är stulna *med lov* från Mia med bloggen My Shabby chic house.

Foto lånat av Mia på My shabby Chic House

Visst blev dom fina och var lätta att göra. Greengate kökshanddukar, tråd, matchande band att knyta ihop fodralet/örngottet med, samt en symaskin är allt som behövs.
Ja, innerkuddar kan vara bra att ha.



Kram Marie

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Fina bilder du visar!
Och jättesnygga kuddar! Smart att sy av handdukarna:)

Susanne

VI PÅ ÅSEN sa...

De där kuddarna var ju ett toppentips :-)

Lilla Eken sa...

Hej!!
Vilken härlig helg du verkar ha haft! Både långutflykt och lite kuddpyssel! Har inte varit på Ulriksdal på ett par år tror jag, ska försöka tråckla mig dit nån dag. Det var ett bra tips du gav.
(Vill ha lite pråligt pynt att pynta stugan med! :-))

Terrakotta vardagsrum? Men det är säkert jättefint!! Och det måste du absolut visa på bild sen när du har skaffat dig kamera! Är det där du har placerat dina skridskor från par courrier? (Och jag håller med dig, de där skridskorna är URFINA! Mycket finare än alla helvita som man ser på andra ställen. Tycker jag. ;-))

Nu ska jag städa arbetsbordet så jag får lite gjort idag. Om jag får bort katterna härifrån först.. :-D
kram/I.