Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 20 november 2008

Madame Petité

Har hittat en personlig och gästvänlig butik i Aspudden, 2 km söder om Stockholm som även har en e-shop.
Madame Petité heter den och ägs av Jenny som öppnade den nu i våras. Öppet tiderna är tisdag -fredag 11 - 18 och lördag 11 -16. Om ni åker långväga ifrån så ring gärna först 08-744 43 24.
Jenny gör mycket själv så därför kan det vara stängt pga inköpsresor.
Vill man ha hjälp med homestyling och inredning går det också bra.


Våfflade handdukar i flera storlekar.





Badsaltet har många kompis produkter i SPA avdelningen som tex oljor, tvålar, Eau de Toilett.


Det finns även tvålkoppar och badrumsmatta i den avdelningen.




Alldeles nyinkommna! Handsydda vintageväskor i olika färger och former.





Medaljonger som kronor, kors, vintagedamer. Berlocker. Halsband och örhängen.






Fattig manssilver ljusstakar och lyktor. Gjutjärns krukor och ljusstakar.






Guld hjärta




En härligt stor ljusstake.




Julgransfot ifrån Jeannearc Living som Jenny har många olika produkter ifrån. Handdukar, kuddar, julgranskulor, prismor, julklappssäck mm




Möbler för stora och små. Kläder i många storlekar och modeller för kvinnor.
Jag har ändå inte presenterat mer än en bråkdel av allt Madame Petité har att erbjuda.

Alla foton är lånade och fotade av Madame Petité.


Ha det gott//Marie

7 kommentarer:

Englagård sa...

Oj,jag har visst missat flera inlägg här. Den här butiken skulle man få se med egna ögon, vilka härliga grejor.
Jag är ju turist i Stockholm ibland och tycker att det är härligt med allt vatten. Sist vi var dit utforskade vi Gamla stan och en liten del av söder.

Men innan nästa gång ska jag ha adresser till alla intressanta butiker i beredskap. I alla fall om dom inte ligger i city, den delen av stockholm är jag inte så förtjust i.

visst är jag lite omtänksam som ser till att ni får lite gympa ibland:D Kaninen har jag sytt många av just för lek men också till pynt.

Ha en bra dag
kram Karina

Brunkullan sa...

Massor av vill ha´n:)

Längtar så till huvudstaden och alla pärlor!
Susanne

Englagård sa...

Tittar bara in som hastigast för att tala om att jag har nåt till dig på min blogg:)

kram Karina

Lallis - liv och leverne sa...

Men oj vad fina saker de hade där i den butiken:)
Kram Lallis

Englagård sa...

Tack snälla du, du är också värd en utmärkelse just för att du är du. Jösses, nu blev det nästan som reklamen för chokladen, Merci, du vet:D
Jo jag ska nog skriva berättelsen nån dag när inspirationen faller på.

Ha en bra fredag
kram Karina

Unknown sa...

Tusen tack för fina ord och ett inspirerande inlägg om butiken! Bliv så glad när jag läste :)

Kramar från Jenny!

--<--888o

Unknown sa...

Jenny från butiken Madame Petité... glömde presentera mig :)