Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 4 november 2008

Hundar och vardagslyx


Hej i gråvädret, här hänger det ett kompakt grått dis så långt ner att man nästan slår i huvudet...om man vore lååång. Det är så fuktigt så man kan nästan ta tag i luften. Känner mig lite låg i dag, det kan bero på att en av mina hundar har varit dålig i magen, så vi har bott ute i natt, känns det som. I alla fall var det ett himla springande i trappor upp och ner, ut och in, fick ju ofrivillig motion... Nu verkar hon, Bobo må bättre. För säkerhetsskull så får det bli kokt ris och kokt fisk till mat ett tag framöver. Jag har ingen egen bild på mina hundar. Så här nedanför kommer det två bilder som bara liknar mina hundar.

Fotona är lånade av Cavaliersällskapet. Yuna är en blenheim och Bobo är trefärgad av rasen Cavalier King Charles Spaniel.


Bobo fyller 6 år i januari


Yuna fyller också 6år i januari dock inte på samma dag.


Däremot så är dom sysslingar till varandra. Dom är inte ifrån samma kennel. Yuna kom till oss först, en dag i mars 2003. Så bästämde jag mig får att hon skulle få en kompis, så en dag i slutet av augusti 2003 kom Bobo hem till hos. Det är ett av dom bästa infall jag har fått, att skaffa hund och sedan en till. Har inte ångrat mig en sekund.




När man har djur och barn så blir en hel del nedstökat och rent utav skitigt, i alla fall i hallen en fuktig höstdag. Så nu har jag införskaffat mig lite vardagslyx i form av rengöringsmedel. Lite väl dyrt tyckte jag men med naturliga ingredienser, utan kemsika tillsatser. Slutprodukten är ej testad på djur och flaskan är biologiskt nedbrytbar. Det uppskattar jag. Man behöver ju bara använda dom ibland och växla med såpa (i mitt fall). Dom finns att köpa hos C´est la vie Home och är dryga och doftar gott.





Foto lånat av C´est la vie home

Doftar apelsin, lavendel och nejlika



Har även köpt den här Christmas clean som doftar av kanel och apelsin, men den har jag inte prövat en.

Här kommer lite mera vardagslyx, choklad med vispad grädde i min nuvarande favorit mugg.

Det är riktigt gott med denna dryck när man har blivit lite frusen och fuktig efter en hundpromenad. Så nu ska jag gå och göra mig en kopp kaffe och försöka att bli mindre låg.


ni kan trycka på bilden
Fotot Magdalena Ahlberg

Tack för att ni tittar in och jag blir jätte glad över kommentarerna ni lämnar.

Tjingeling//
Marie

4 kommentarer:

Widénskan sa...

Åh.. vilka mysiga bilder.. blev väldigt kär i det rengöringsmedlet för julen.. Hmmm.. kanske får införskaffa ett sådant, det borde väl inte gå på shoppingkontot .. rengöringsmedel är väl förbrukningsvaror?
O jag har ju både hund och kattungar så då kan jag gott ta två? ;-)
Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Nu måste jag bara införskaffa mig ett sådant rengåringsmedel:)
Har sett det flera gågner nu och är helt säker på att jag måste ha en. Åt minstone:P
Kram Lallis

Widénskan sa...

vi skall till östersund eller en liten bit utanför till vår sommargård. skall bli UNDERBART med en Vit jul..
Kommer du från Stockholm från början?
Åh skall beställa rengöringsmedlet, har du luktat på julvarianten?

♥ Fyra årstider sa...

Mina dagisbarn sa att dimman var som att vara i ett mjölkpaket...rätt klokt sagt.
Kram Lotta