Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 9 november 2008

En dagsutflykt med hundarna

I dag har jag varit en tur till Ulriksdals slottsträdgård.

Det är inte gjort i en handväning att ta sig dit om man som jag inte har bil. Så jag packade ner för en dags utflykt till mig och mina hundar. Vatten och vatten skål till hundarna, lite hundgodis, det var ju ändå lördag och lite frukt till mig och en ramlösa.

Först en promenad till tunnelbanan sen ca 40min senare klev vi av inne vid Odenplan där vi tog våran första buss som vi sen fick byta vid Karolinska sjukhuset där vi bytte till vår andra buss. När vi väl äntligen klev av vid rätt hållplats så är det ca 2,5km att gå tills affären äntligen dök upp ur dimman.












Det första man kommer in i är
verandan som är full med amaryllis, krukor i alla tänkbara former, material och färger. Ögonen vet inte riktigt vart dom ska fästa blicken.









Korgar fulla utav olika lökar.


Här ligger tazetter och bara väntar på att bli köpta
och planterade.

















...en liten plantering med gul/vit ljung och enchiwera,
fina att ha ute.







Bilden ovan för tycker jag är så fin med den rostiga kronan, kuddmossa och hyacinter. Amaryllis och hyacintlökar som bara väntar...

Tazetter med sina smala sköra stjälkar som riktigt vräker sig upp ur lökarna.

















När hundarna har fått lukta sig någorlunda färdiga så kommer man vidare in bland diverse inredningsföremål. Ljusstakar, lyktor,ljus, teer choklad, ännu fler krukor, vaser fina vykort och julgranskulor... Foto Ulriksdalsträdgård



















Fina rostiga löv i olika bladsorter.


Det är så bra att man får ha med sig hundarna in även på fiket...

Hem blev det lite krångligare för två kassar skulle med hem, men vad gjorde det!



Önskar er en härlig söndag och farsdag, samt tackar så mycket för alla fina kommenter, dom värmer ska ni veta//Marie

9 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Låter som en toppen utflykt! Så fina bilder, blev förjust i de där rostiga löven. Trevlig söndag!

Vit Gladiolus sa...

Åhh jag vll med dit, huu vad fina de rostiga löven var..
Kram Zinkbaljan

Magdalena Martin sa...

Men så mysigt! och vilka fina bilder :) och vilka härliga saker det fanns att köpa! önskar jag hade tiden att åka dit! tack för inspirationen :)
kramar
M

Vit Gladiolus sa...

Klart du får länka!! ;)
Kram zinkbaljan

Signes Vind sa...

Åhhhh det är min önskan att få komma dit och se allt det vackra - tack för att jag fick följa med dig dit och TUSEN TACK för awarden - blir rörd o glad!
Kram Lotta på Signes vind

Lallis - liv och leverne sa...

Neeeej; gumman.
Jag blev GLAD att få en reaktion från någo som vet hur det är.
Det är ju något som jag tycker är viktigt att ta upp. Ochsom jag sa ,, så ser jag ju verkligen hur tungjobbat det ÄR i mycket.
jag jobbar på en statlig skola med utåtriktad verksamhet där vi jobbar som konsulter gentemot landets olika kommuner.
Kan säga att man blir mörkrädd ibland.
Och jag har varit lite dålig på att surfa runt hos mina goa nätvänner de två sista dagarna, men det är mest för att jag har haft alla barnen hemma och att vi varit sjuka, så orken har varit lite dålig så. Nu mår jag bättre och jag hoppas att du får en fin kväll goaste du<3
KRAM

Widénskan sa...

Åh vilken mysig dag du verkar ha haft det och jag ÄLSKADE de rostiga löven.. Vill också dit och shoppa ju!
Kramar
/ C

Bitte sa...

Det verkade jättemysigt att åka till Ulriksdal, det är något som jag länge velat göra (men jag bor tyvärr 50 mil bort). Vilka fina bilder du har tagit förresten, de fick mig att vilja dit ännu mer... :-).

Tack för titten hos mig!

Kram
Beatrice

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in och "tittar till" dig lite:)
Och ger dig en måndagskram.
/Lallis