Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 7 november 2008

Julmusik

Vad tänker Ni ha i örat fram till jul?

















Själv brukar jag lyssna på Frankie Boy, men sen då...det blir lite väl tjatigt, minst 24 dagar med samma artist!

Dottern har beställt cd:n med Sanna, Shirley och Sonja så det är ju en stor tur att jag gillar dom tjejerna.

Celine brukar jag lyssna till då och då men tror mig inte ha hört henne sjunga julsånger och vet inte om jag vill det heller.

Det ska vara lite mer... jag vet inte hur jag ska förklara vad jag menar.











































Alla förslag tar jag tacksamt emot!

Så snälla skriv en kommentar så jag slipper få skavsår i öronen av samma artist i år igen.

Ha en riktigt skön helg//Marie

5 kommentarer:

Bitte sa...

Den skiva som brukar snurra hos mig i november är Carolas "Blott en dag". Det är inte riktigt en julskiva, men det blir ändå lite juligt eftersom hon sjunger psalmer.

I december spelar jag samma Frank Sinatra-album som du har :-), varvat med Elvis Presleys "Christmas Peace", Mariah Careys "Merry Christmas", Carolas "Jul i Betlehem", en gammal CD med blandade amerikanska artister som Dean Martin, Frank Sinatra, Rosemary Clooney, Louis Armstrong, Mahalia Jackson m.m, samt några skivor med klassisk musik (Christmas Concertos av Corelli, Händel, Bach m.m).

Jag har funderat länge på att köpa (men aldrig gjort, hmm) julskivor med bl.a. Mikael Samuelsson, Il Divo och Bing Crosby. I år kanske? :-)

Kram
Beatrice

Stämningsfullt sa...

Hmmm har tyvär inget bra tips att ge...
Kul att du hittade till mig och lämnade en kommentar :)
Ha en bra helg!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag har både Frankie Boy, Celine och tänker köpa den nya skivan din dotter beställt :o)Är en riktig juloholic och har svårt att inte börja lyssna på skivorna före första advent;o)

Självklart får du låna bilder, det gör mig bara glad att jag lyckats inspirera något!

Ha en mysig helg!
Kram Mia

Lilla Eken sa...

Det finns ju ett par prisvärda (och omfattande) christmas-samlingar att inhandla på I-tunes (bara att söka på ordet christmas så kommer de högst i listan).
Jag ska köpa Chris Isaaks album Christmas i år tror jag. Förra året blev det Nat King Coles julalbum.
Och lite jazzigare men rätt bra faktiskt är Diana Kralls julalbum. Men det är å andra sidan nästan exakt samma låtlista som Frankieboy...

Donna kommer sååå bra överens med gubben! :-)
Och det går bättre o bättre med mormor också. Däremot så vill farmor inte ha henne i samma rum ens. Men det får ta den tid det tar. Vi har inte bråttom. :-)

Ja, visst var det tur att vattnet kom ur kranen! Bara det åker ut där det ska när de fortsätter på måndag också...
Kraaaam/I.

Dubbelörn sa...

Är en riktig julmusikälskare... til mannens stora skräck *gapskratt*.

Lovar kika in här imorgon med några tips!

KRam