Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 17 november 2008

Jag har en dröm!

Jag har länge drömt om att få åka till Visby
och få gå på skyltsöndagen som är första söndagen i advent.
När både föreningar, skolklasser och hantverkare ställer ut sina allster till försäljning
mellan kl 11-17. Butikerna har öppet 12-17


Dans kring granen på Stora Torget.
Allehanda musik evenemang.
Tomtar mm.
Ha råd att handla presenter i lugn och ro.
Gotland har ju så många duktiga hantverkare både i
skinn, sömnad, stickning, mat, keramik, glas, konst mm.

Foto LudwigBalassa

Känna sig lyxig och bo på hotell, behöver inte
vara det finaste, bara sängen är skön och maten och servicen
god och glad.
Känna att någon annan tar hand om bäddningen, handligen
och matlagningen. Bara få titta i en meny...

foto lånat av Medeltidshotellet
Men visst ser det här mysigt ut på Medeltidshotellet?



foto lånat på Gotland net


Ta härliga promenader vid Nordergravar.
Hoppas att det finns i alla fall ett lite puderlager utav snö.



foto lånat av Gotland net


Ta en tur ner till Almedalen och blicka ut över havet.
Är man inte värd mer en bara drömma???


Ja, i år blir det tyvärr inte mer än en dröm. Men jag hoppas
innerligt att en första advent så blir det sant.



Hoppas att ni får en bra start på veckan//Marie

12 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Nu fick du även mig att börja drömma om en Visbyadvent :).

Bilderna ger nästan en känsla av jul för länge sedan...

Kram

Lilla Eken sa...

Ja, det ser riktigt trevligt ut... hmm... Speciellt den där hotellbiten tycker jag nog... På medeltidshotellet har de nog inte stopp i avloppet.
*fniss*

Vet inte alls hur jag ska fira första advent. Kommer inte ens ihåg hur man adventspyntar tror jag... Får nog skapa någon ny vana i år. *grubblar*

Ha en fin vecka/I.

Anonym sa...

Åh vilken härlig dröm, det måste ju vara hur mysigt som helst!

Dubbelörn sa...

Hä gå bra dä... ;)

Englagård sa...

Klart jag är en ängel;) så har jag ju döpt min blogg till Englagård också.
Men...
jag snubblar ofta på glorian, du vet, när vi änglar inte är riktigt snälla så halkar glorian ner runt fotknölarna som straff.

Jag delar din dröm att åka till Gotland men är nog mer inställd på sommaren kanske...men det är långt dit.

Svarsmailet är skickat
kram Karina

Brunkullan sa...

Ja visby är så vackert! Har varit där 2 grr, men aldrig på vintern. Kanske dags nått år:)

Susanne

Anonym sa...

Medeltidshotellet är ju underbart, bodde där en helg någongång på 90-talet och tillbringade dagar&nätter i poolen :-))
Klart att du ska ha en liten kisse,det är rexblandningar så de blir små,smäckra och vääldigt livliga :-)
Kram på dig!

Vit Gladiolus sa...

Åhh jag skulle med vilja dit! så mysigt!
Kram

Angel.Pearls sa...

Härlig blogg jag hittade här! Visby är underbart -har aldrig varit där på vintern..Ha en fin vecka// Eva

Widénskan sa...

ÅH jag vill också .. hade inte ens en aning om att det fanns.. julmarknad där!!
MYS!!!
Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Men åh vad mysigt!
Vi som har varit så mycket på Gotland, har faktiskt aldrig varit där över just advent. Det låter urmysigt det du beskriver!
Kram Lallis

Brunkullan sa...

Ja man lär sig nått nytt varje dag som sagt:)
Jo. Det går två ångare i Storsjön. S/S Thomée som utgår från hamnen mitt i Östersund, och S/S Östersund som utgår från Arvesund (och angör bla Jamtlis brygga):D

Kika mer här om du vill:
http://www.angarenostersund.com/

Kram Susanne