Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 24 november 2008

Äntligen dags för att julpynta!

Ja, idag är det en månad kvar till julafton. Tänk vad tiden går fort ändå, fast jag har tyckt att november har sniglat sig fram. Vet inte riktigt vad som har gått åt mig men i år har det riktigt kliat i fingrarna länge, efter att få börja julpynta. Så nu tycker jag att jag får *gå i gång* med julpyntet!


I går åkte julgardinerna upp i dom fönster som får julgardiner och genast kändes det mer inbonat och julligt ut. Ljusslingan på balkongen glimmar så fint, särskilt nu när snön ligger vit och fin utanför. Hoppas den får ligga kvar ett tag till.






Här sitter jag på golvet med en av mina julkartonger. Ja, kulorna har inte åkte upp riktigt än.

Jo, okej då några stycken julklockor och små silver kulor sitter i lite granris i en Höganäskruka till vänster om Tv:n, jag tänkte så att man har någonting att titta på...


Lyktor har kommit fram ur gömslena, vågar inte riktigt räkna/tänka hur många lyktor jag har. Men senast inköpta kommer här:

foto Par Courrier

Den här ljuslyktan får även agera öppenspis.


Den här julljusstaken, ja jag vet jag har vissat den också förrut, men nu först står den på plats på köksbordet. Fast den kanske flyttar på sig...


En julgrupp som jag gjorde efter min utflykt till Ulriksdals slottsträdgård. Det är tazetter, grönmossa och hela kanelstänger.


Ungefär så här långt har min ena amaryllis kommit. Glöm inte att köpa amaryllis nu så att den hinner slå ut till jul, om ni inte redan har gjort det förstås. Själv kommer jag säkert att bara råka köpa någon till. Är totalt förälskad i blommor till jul.

Mina julskridskor i mitten på bilden har jag hängt upp i en dörröppning på vardera sidan.

Det blev så fint tycker jag.

Foto Par Courrier

Den här kransen sitter strax innanför dörren. Ja ni läste rätt! *Skratt* försökte att sätta upp den på utsidan av dörren med hjälp av syl, hammare och en skruv, men jag fick ge mig, hade alldeles glömt bort att vi har fått nya säkerhetsdörrar och jag kan lova att dom är säkra iaf när det gäller att spika i dom.

Ha det gott i snövädret

Tjingeling Marie

10 kommentarer:

Brunkullan sa...

O så mycket vackert! Jag har också sneglat på kransen i flera omgångar, men inte slagit till...Satsar på nästa år istället:)

Och ibland är det nog bra med säkerhet, men en liten spik borde väl gå i..hihi:D

Susanne

♥ Fyra årstider sa...

Vilken julkänsla jag fick hos dig och gruppen med tazetter var underbar.
Kram Lotta

Vit Gladiolus sa...

Har du tänkt på en sak...vad rörigt det blir när man håller på att plocka fram julgrejerna..huuu det är överalt tillslut! Jag köpte 4 amaryllis idag faktiskt! Jag älskar den blomman!
Kramar

Vero sa...

JAg vill också börja pynta nu, men får nog vänta till torsdag/fredag... Ska ha gäster på lördag och vill vara klar då.

Tills dess skall jag också ha hunnit med att baka lite mer. De muffins jag gjorde idag är snart slut. Hahaha... Barnen vill nog ha också nr de kommer hem ikväll och DÅ är de sen slut...

Kul att du vill byta julkort. Kort från mig dyker väl upp veckan innan jul.

Ha det gott och vi hörs igen.

Mia sa...

Åh vilken alldeles underbar lykta, man bara vill ha. :)

Klart att man har börjat pynta lite smått men till helgen blir det säkert mer.

Trevlig kväll!

Kram Mia

Sjöboden sa...

ja.... det kliar i mina fingrar oxå!! Härligt att få börja nu :-D

VI PÅ ÅSEN sa...

Julgruppen var jättefin. Får nog ta och härmas lite tror jag :-)

Tulipa sa...

Hej!
Tack för din hälsning! Jag blev väldigt glad över att hitta hit!
Har suttit och bläddrat lite upp och ner, mycket fina bilder och härlig läsning!
Kikar snart in igen!
Kram Tulipa
(Visst är det mysigt att få börja ta fram pynt!)

Widénskan sa...

NÄ .. men du har ju köpt precis de saker JAG vill ha!!!
Din rackare.. kolla min blogg så förstår du ;-)
Stor kram
PS: Jätte fina saker!

Hem och Lycka sa...

Kanonfina bilder, den där ljusstaken är en favvis.. kram