Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 22 november 2008

Snö!!!

Jag ser det snöar, ja ser det snöar det var ju roligt hurra!

Hundarna blir som glada barn, dom nosar och riktigt drar i kopplena kom det är snö matte!Tillsammans med mig så skuttar vi fram i en virrig yster samling av ben, tassar, snö och in snurrade koppel. Jag har plötsligt all tid i värden och strålar säkert starkare en den lilla bleka vintersol som skyggt tittar fram emellan grenarna i skogen. Väl i skogen så släpper jag lös hundarna en stund och jäklar där stack dom iväg, ett rådjursspår får jag syn på efter att ha följt efter hundspåren en bit. Ja det är bara att traska på och vissla med jämna mellan rum. Storögt tittar jag mig omkring och njuter av anblicken av snön på grenar och stenar, vilka fina snöskulpturer det blir. Plötsligt kommer två yr väder springande lååångt borta och ja, det ser nästan ut som dom skrattar när dom flämmandes kommer närmare. För säkerhets skull så kopplar jag hundarna igen. Alla är ju inte så glada i två lös släppta hundar... Tillslut tvingas vi vända hemåt för jag tänkte inte på att det var så mycket snö när jag ilade ut och mina lågskor har släppt in mängder av snö. Väl hemma så får man plocka bort stora snökokor som sitter i hundarnas päls och jag värmde fötterna vid ugnsluckan och drack en kopp het varm choklad. Vilken härlig start på lördagen!



Tack för alla snälla kommentarer ni lämnar, jag blir lika glad för varje kommentar jag får.
Det är spännande, inspirerande och väldigt roligt att följa era bloggar. Blir glad om ni vill svara på gran frågan i vänster raden.

Ha det gott i slott, koja och allt där emellan. Kram Marie

7 kommentarer:

Mia sa...

Lämnar ett avtryck här, kul att hitta ännu en trevlig blogg.

Kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Hej gumman!
Jaa... jag sitter uppe en bit över två på natten. Det är ju för jäkligt. Men mest i morgon bitti.*s*
Ha en fin söndag goaste du!
Och hoppas att du sover gott.
Kramis

Widénskan sa...

Har röstat på gran nummer 1 och såg att jag var ensam om det :-))
Gillar vitt men till jl så vill jag ha en touch av rött och då passar ju granen finfint..
Ha en go söndag

Lilla Eken sa...

Ska hem till Stockholm idag, så jag hoppas att snön ligger kvar då! Nog är livet lite lättare när det är vitt ute. Tycker jag iaf. Här vid vår "stuga" har snön legat i någon vecka. Vit o vacker. Tände adventsljusstaken i sovrumsfönstret igår (ja, jag FUSKADE!!! :-D) och det var så mysigt att somna med den på..

Vilken tur att jag gjorde två bilder till utlottningen, för eftersom ni är flera som länkat till den så får jag väl lotta ut bilden som "blir över" mellan er.! :-)

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det härligt med snö. I love it.
Kram Lotta

Lilla Eken sa...

Hej Marie, jodå, resan hem gick bra. Det var lugnt på vägarna. Och snöfall/stormvarning började först när vi var hemma redan.
Jag vill jättegärna baka dina saffransbullar, så hoppas att du lägger ut receptet vad det lider. De recept jag brukar använda är litet torra, men antar att kesellan i dina saftar till det hela något.
Funderar på vad jag ska hitta på för något trevligt till första advent men det står helt still i huvudet. Vi ska tillbaka till huset en snabbis nästa helg för att sätta lite mer isolering i en vägg, så så värst mycket adventsstämning tror jag blir svårt att få. Bland allt gullfiber och sågspån menar jag. ;-) Men jag hittade ett recept på en vit chokladkaka jag ska testa tror jag.
Hoppas, hoppas att snön ligger ett tag till!
Ha en fin måndag!/I.

Englagård sa...

Här snöar det också men jag är inte lika förtjust som du, sonen är förtjust men han drar inte i nåt koppel förstås:D

Ska plocka fram alla adventsgrejor nu i veckan, härligt att få börja på riktigt.

Ha det gott
kram Karina