Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 30 januari 2009

Skräck...

Japp, NU har vinterkräck sjukan fått sitt fäste hemma hos oss också.
Tycker det verkar som om halva Sverige har drabbats av detta helt
otroligt äckliga symptom. Har ju läst hos en hel del av er, mina kära blogg-
vänner att ni har haft det. Först ut hos oss är min dotter A och som tur
är så, är hon stor nog att fixa sig själv. Min son D har snabbt packat väskan
och flytt hem till kompisar tills faran är över. Funderade ett tag på att
rymma själv, men som mamma så kan man ju inte bara stoppa svansen
mellan benen och fly.

Har däremot tagit 2 st långa promenader med hundarna och tänkt som
så att frisk luft det borde hjälp till som lite motståndskraft...
Eller är det bara jag som absolut inte vill bli sjuk?
Och klänger mig fast vid hoppet att jag klarar mig nog efter som
jag tycker att denna sjukdom är en nära döden upplevelse?

Nu när jag är inne så spritas det både högt och lågt, på dörrhandtag, vatten
kranar ja allt som hon kan ha kommit åt. Tack snälla söta arkitekt som såg
till att vi har två toaletter och gissa om den ena är *låst* för sjuklingen?
Alla sängkläder ligger på balkongen i en svart sopsäck och väntar
på en tvättid nere i tvättstugan.
Jag har gömt mig här vid datorn när jag inte spritar, man kanske skulle
ta sig en whiskey i förebyggande syfte?
Jag fantiserar om att odla siberisk vallmo i år på balkongen,
läste någonstans att det skulle gå bra att krukodla den blomman.
Alltid värt att prova tycker jag.

Önskar er en trevlig helg// Marie

19 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad tråkigt! Ja det där är ju en sjuka som man gärna klarar sig utan! Krya på er och ta minst två huttar!;)
Kram Lallis

mitt skärgårdsliv sa...

Inget roligt att bli sjuk. Du ska nog ta in lite whiskey eller cognac det lär nog hjälpa. Önskar dig en riktigt trevlig helg!

gulle hexan sa...

O men nääeee vad hemskt...
det är nog det värsta jag vet.. just kräkning-ar......fy för tusan.. stackars dig..
här är vi friska än så länge..peppar peppar..:)
jag försöker det för det mesta undvika baciller..,typ diskar i hett vatten.å ingen får äta förens händer är skurade..:)vet inte om det hjälper..men man hoppas:)

åhh bergsvallmo..aaah så härligt.. du kan försöka alafall olda:)
kram kram...

Bitte sa...

Blää för vinterkräksjuka! Det är samma här, det är den värsta sjukdom jag kan tänka mig att få! Hoppas hoppas nu att du inte blir smittad, men du verkar ju ha undanröjt en hel del basselusker... :-).

Jag håller med Lallis, ta två STORA glas whisky och en näve vitpepparkorn till det. Inte det allra smarrigaste fredagsmyset, men vad gör man inte för att undvika fruktade sjukdomar... ;-).

Hoppas att du får en bra helg, jag håller tummarna för att du inte blir sjuk!

Kramar
Beatrice

Anonym sa...

Hej!
Hoppas du klarar dig undan magsjukan! Det är nog en god idé att både sprita i hemmet och inuti sig! Skål! Nu kommer min man med ett glas vin till mig!
Ha det bra!
Hulda

Anneli sa...

Fyy vad tråkigt - det vill man ju inte ha...
Istället för whisky - ta 8-10 st.
Vitpepparkorn i förebyggande syfte
och drick cocacola förståss - har faktiskt hjälp mig några gånger - sen måste du tro på det oxå...
Krya på er...
Kramar/Annelie

Katinka sa...

Åhh din stackare! Kräksjukan är ju bedrövlig! Är själv skräckslagen inför att få den.

Åsa sa...

Ja usch kräcksjuka är det det värsta jag vet. Vill oxå rymma när det kommer för nära... Här har vi "bara" förkylningar.Hoppas du slipper ifrån det;) //Åsa

Ingela la la sa...

Usch, jag hoppas du klarar dig!

Du får ta hand om henne på avstånd.. om det går!

Trevlig helg!
Kram

Widénskan sa...

Nä.. men stackare .. jäkla skit, drick whiskey!

Ett skönare liv sa...

hehe de har du rätt i! krya på er till de som har blivit sjuka!!

kram nadja

Mia sa...

Hua, så nu har den kommit till er också. Vad ska den vara bra för? Sprita på och hoppas verkligen att du slipper undan. Kräksjukan är väl inget man ens önskar sin värsta fiende. Jag var ju dålig i 6 dagar under nyårsveckan, blää...

Håller tummarna och önskar dig en trevlig helg!
Kram Mia

Lilla Eken sa...

Huh! Hoppas att du klarar dig!!
Jag vill INTE ha vinterkräksjuka! Gick ner tre kilo av influensan så det räcker med sjukdomar för ett tag! (Fasen, jag som hade planerat att lura med maken på bilutflykt till lite plantskolor idag, kanske inte vågar det då.. :-( )

Jomen visst måste väl de där gå att odla på balkong? De finns ju ofta att köpa krukodlade med flera plantor i samma kruka, så det fixar du nog! :-)
Kram I.
PS. Ta ett par whisky du. :-)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Inte kul...Lider faktiskt med dig. Fast om man tvättar sig noga och spritar som du gör så kan man ju faktiskt ha turen att klara sig.
Vilken bedårande söt vallmo. En sån skulle jag också vilja ha...
Må så gott, nu är det pulkabacken i skogen som gäller. Åssa lite grillad korv såklart. -10 grader och lite mulen men ack en perfekt dag. Kram kram

Hjärtat Mitt sa...

Det är väl bland det äckligaste man kan få, blä..... Hoppas att ni andra klarar er. Säger som någon sagt innan, 10 hela vitpepparkorn om dagen.
Försök att ha en fortsatt skön helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Malmkakan sa...

Usch, usch, magsjuka är iiiinge kul! Än har vi klarat oss, peppar, peppar...
Ta dig du en wiskey, kanske, kanske, klarar du dig...

Iallafall vill jag säga vad härliga våriga inlägg du lagt in på bloggen. Har inte hunnit varit in på ett tag...men din blogg värmde upp mig lite...Vi har tokkallt och tok mycke snö här i Dalarna...

...och jag hann springa över hötorget innan tåget ramlade hem.
Guuud va jag är avundsjuk som er som bor nära detta...

Kram, Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att du klarar dig. Inte kul att får den.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Katta sa...

Vilken otroligt vacker blomma.Stackars er som har vinterkräksjuka.Räknar kallt med att slippa det i år, fick det förra året några dar efter jag opererat bort min galla så det blev verkligen en pers, aldrig mer tack.Fortsätt drömma om de vackra blommor som skall sås i stället du. Kram Katta

Englagård sa...

Stackars stackars din dotter. Den sjuka är verkligen en nära-döden upplevelse och jag hoppas att vi inte får den i vinter. Att sprita hjälper ju en del i alla fall men om det hjälper invärtes kan man ju undra;)

Här härjar också sjukdom, vi åkte ju för att köpa soffan men kom hem med en skoter...hihi..och en unge som är prickig som bara den. Vattkoppor! Som tur är har både jag och M haft det men det kära barnbarnet som har kramat A i två dagar lär ju få det.

Nu ska här pysslas om.
Ha en bra, och förhoppningsvis frisk, vecka
kram Karina