Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 28 januari 2009

Tilda och ett boktips

Så här sitter jag och funderar och tar mig ann beskrivningen utav Tilda dockan ,
det går lite långsamt men metodiskt och jag är på väg. Som tur är så har jag
Nasse att konsultera
och som kan pusha mig i rätt riktning.


Några har ivrigt undrat både på bloggen och via mail vad det blev för Tilda,
och det blir en trädgårdsängel.
Bild kommer när hon är klar. Kan ta en stund för det är mycket ivägen just nu.


Hittade en så tokig titel på en bok, så jag kände mig manad att köpa den.
Det ska visst vara en-riktig-må-bra-bok. Har precis börjat läsa ett kapitel.
Boken heter Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap.

Andra världskriget är äntligen slut och i London befinner sig författaren Juliet Ashton. En dag får hon ett brev från en man som hon aldrig träffat. Han heter Dawsay Adams, bor på ön Guernsey i Engelska kanalen och har hittat hennes namn i en begagnad bok han köpt. Juliet och Dawsey Adams får direkt bra kontakt och börjar brevväxla...

foto Jeanne d´arc Living

Tycker dom är så fina kungsängsliljorna.

Tjingeling//Marie

15 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Åååh... vad nyfiken jag blir på boken...
Åt potatis till lunch idag. Röstivariant med ansjovis och litet riven ost som pricken över i. Det var gott.

Hoppas att du får tag i rätt tråd snart då. Själv har jag stickat strumpa precis hela kvällen. En aning manisk, men vad kul det är. :-)
Måste jobba i morgon så dags att lägga sig trots att jag har fem centimeter kvar på första strumpan. Nåja, får stjäla mig ett par timmar i morgonkväll igen.
Är du bra på strumpor?

Är trädgårdsTilda hon med bandet kring halsen?
(Tänk att de är så stora förresten!!)
Ska bli kul att se det färdiga resultatet. :-)
Gonatt på dig/I.

Lilla Eken sa...

Nämen... vilken fin berlock hos Alvas hus! Måste jag titta på!

Merja sa...

Vacker lyx bukett!

Lilla Eken sa...

Aj vilken trist allergi! Stackars dig! Jag vet inte om jag skulle kunna klara mig utan citron... Är du allergisk även mot "tillagad" citrus? Typ sås med apelsin, kaka med citron?

Jo det syns absolut att jag aldrig gjort strumpor förut. Lite glapp i hälen till exempel. ;-) Men vadå, man kan ju inte bli expert på en gång, eller hur? :-)

Skulle vilja ha recept på en socka med "vanlig" häl, snedställd om du förstår? Inte stickad rakt ner, utan avmaskad så att det blir två kilar. Svårt att förklara hur jag menar... hmm...

Kollade pandurokatalogen.. då tror jag jag vet vilken du menar.
Hare fint!

Anneli sa...

Den boken låter ju intressant...hmmm...många fina saker i förra inlägget ska nog kolla in där...
Kramar/Annelie

Katinka sa...

Låter som en härlig bok. Med en sådan titel kan den knappast vara annat.

Golden&Vitt sa...

Den boken verkar ljuvligt romantisk??? Väntar med spänning tills du läst den :)

Åh lyllo dig och alla andra som kan sy..Tilda dockor är ju för härliga.

Ha en bra helg/kram annika

Compact Garden sa...

det var ett intressant boktips har aldrig hört om den innan..men nu är jag nyfiken på om du tycker att en glad amatör ska ges sig på att sy../Anne

Widénskan sa...

Hej
Åh.. ett bra boktips det var precis vad jag behövde, Skall kolla med en gång på adlibris efter den :-))
Nu skall jag läsa ikapp här hos dig, har saknat att läsa.
KRAMAR
Christine

Hjärtat Mitt sa...

Så det bidde trädgårdängeln. Den vill jag oxå försöka mig på någon gång. Håller på att trixa med tomteparet. Det går framåt, fast långsamt :) Till jul ska de väl ändå vara klara, hihihihi.
Du får berätta mer sedan opm boken, om den var bra eller inte.
Härliga kungsängsliljor på din bild.
Så mycket nya snygga saker du visar.
Det suger i köpatarmen. Men måste spara just nu :/

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

gulle hexan sa...

aahh så härliga rutiga liljor..:)
jag har planterat flertal gånger i min trädgård. men icke dom dyker upp igen.. för dom är så helt ljuvliga..:)

blir så nyfiken på din trädgårdstilda.. hoppas du kan fota snart:)
verlkigen hopplös allergi du har.. ush..:( stackars dig

Englagård sa...

Hej vännen, ja man kan säga att korttänkt är bara förnamnet. Men nu är värken borta och jag hoppas att den håller sig borta ett tag.

Vi ska åka till Umeå i morgon och jag hoppas få komma hem med en ny soffa. Det behövs för våran är 20 år gammal och håller på att falla i bitar. Man kan väl säga att jag har gjort mig förtjänt av en ny när jag stått ut med samma soffa så länge;)

Ha en skön helg
kram Karina

Anonym sa...

Hejsan!

Vad tråkigt att du har problem att komma in på min blogg. Hmmmm...

Vad kul med Tilda docka?
Var får man tag på beskrivningar att göra henne. Jag skulle vilja att min mor köpte och skicka det till mig.
Ska bli kul att se när du är klar.

Boken du köpt lät ju jättebra!

Ha en skön fredag!

Kram Bodil.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in en sväng och önskar dig en bra dag. Kram

Bitte sa...

Vilken härlig titel på en bok! :-) Den låter onekligen bra! Du kommer alltid med så braiga och oväntade tips... :-).

Vilken härlig bukett, tyvärr är det sällan man får tag på såna blommor häruppe i kylan :-(.

Lycka till med Tilda och hoppas du får en bra helg! :-)

Kram
Beatrice