Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 3 januari 2009

Livsnjutar stund och 2008 års roligaste.

Måste bara berätta att mina hundar och jag har varit ute på en promenad
i gårdagens underbara väder. Sol och minus grader och lite frost på marken.
Vi gick inte så förskräckligt långt för jag bar med
mig en grill, kol, tändstickor och korv med bröd, samt en skinnfäll för mattes
rumpa. Som tur är så har vi ett stort naturresarvat med både skog och små
sjöar på bekvämt gångavstånd.
Hundarna fick vara lösa och nosa runt som dom ville, dom bara älskar det. Hundarna har ju varit lite uppskruvade dom här två dagarna när
det är mycket smällare i omlopp, så dom behövde verkligen ro och frihet.
Jag la även ut en del spår åt dom som dom fick följa. Den ena hunden,

Bobo hon älskar det. Det var en riktig livsnjutar stund hundarna och jag hade.



Det roligaste jag gjorde 2008 var att jag började med att hitta till bloggvärlden
via Årstiden i Stockholm som berättade att en tjej som hette Magdalena
hade varit inne och fotat hos dom. Så jag gick hem och slog på google, sökte på Magdalena - Årstiden och vips så öppnades en helt ny värld.
Sen kommenterade jag *bara*, from januaris slut - oktober.

Åter igen var Magdalena en stor bidragande faktor till att jag vågade börja själv
med bloggandet. Med sin bloggskola fick hon mig att släppa
*jag- förstår- inte- hur -man -gör*.
Det är ju så roligt, med kommentarerna man får som en av dagens höjdpunkter.
Nya bloggare som tittar in och man blir nyfiken och besöker dom osv.
Så har man ju sina favvisar så är det ju bara, men det finns ingenting som säger
att dom inte kan bli fler.

Ska bli intressant att se vilken värld som öppnas för mig i år!

Kramar ifrån en hoppfull//Marie

10 kommentarer:

Widénskan sa...

Det är alltid spännande med ett nytt år.. Här började det med magsjuka på den stora dottern i natt *phuuu*
Funderade på att ge nyårslöfte att sluta röka men samma sekund jag tänkte på det så ångarde jag mig.. Hur tusan hittar man kraft till det?
Kramen

Britt sa...

Ni verkade ha haft en underbar dag ute i solen. Det gäller att ta till vara på de stunderna.
Ha en bra dag.

Britt

Ingela la la sa...

Åh, det lät som om hundarna var i himmelriket för en stund!

du med för den delen ;)

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så hiimla härligt det låter, vännen!:)Kram Lallishancatin

Hjärtat Mitt sa...

Så underbart. Det är det enda (nästan) som jag saknar här nere i södern. Närheten till skogen och att kunna åka spark på vintern :)
Så ljuvligt för hundarna att kunna härja fritt ett tag.
Bloggandet är verkligen kul, men man får ju inte "fastna" i det som jag vet att det finns folk som har gjort. Så mycket inspiration, tips, idéer och vackra bilder det finns. En aldrig sinande källa.
Och alla underbara människor man "möter",dels på nätet, men vissa på riktigt oxå. Det är nästan det bästa.

Kram Mari i Marieholm

Bitte sa...

Hej där och god fortsättning på det nya året! :-)

Vilken härlig dag du hade med hundarna, jag har också försökt att vara ute så mycket som möjligt med våra hundar (när vädret tillåtit).

Precis som du har jag bara funnits på bloggen sedan i oktober, men jag håller med om att det ger otroligt mycket... :-).

Kram till dig!
/Beatrice

Lilla Eken sa...

Då får vi ge Magdalena en stor eloge för "bloggskolan". Eftersom den har fått dig att inte längre bara vara en trevlig och uppskattad kommentator utan också bloggare med massor att berätta! :-)

Härligt med utflykten!!! Fasen också att tiden är så knapp, blir sugen på grilla korv i det fria jag med! (Och jag som skulle haft ljusshow här i trädgården också, det kom jag på NU... ;-( )

Nå, nu ska jag se Cranford på TV! :-)
Kram från I.

Anneli sa...

Vilken härlig promenad...
Jag började oxå och blogga bara för 4 månader sedan - och jag håller med dig, det är helt otroligt vad mycket utbyte man får av alla ideér och inspiration som sprudlar överallt...
Kramar/Annelie

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Nu hittade jag hit via en annan blogg, kul att titta runt här hos dig :). Bloglandia är verkligen en helt annan värld...

God fortsättning på 2009!

/ Jenny

Magdalena Martin sa...

Hej vännen :)
Hoppas allt är fint med dig och grattis till att avloppet fungerar igen! :) fy vilken pärs och pina det måste ha varit! Har ju själv varit med om diverse stambyten, så vad brist på dusch och rinnande vatten innebär vet man ju!
Läskigt det där med rånet!! fy vad hemskt! Man kan tydligen inte vara säker nånstanns längre...

Tänk att det var via butiken Årstiden du hittade till min blogg, det tror jag inte att jag visste om...men vad skoj!!
Du har verkligen varit min trognaste kommentator på bloggen, men visst tar ens egen blogg upp mycket tid och man fastnar ju helt i denna värld samt att det leder till så mycket man inte ens kunde ana innan! Jag är så glad att jag kunnat varit bara lite delaktig i något som gett dig så mycket. Keep on blogging!
Massor av kramar,
Magdalena :)