Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 13 januari 2009

Tekla Maräng

För jag lov att presentera Dockan Tekla Maräng handgjord av Gullehexan med
bloggen Sockergården!
Blev både stolt och glad när Gullehexan frågade om hon fick döpa dockan till
Tekla Maräng.
Vilket arbete som är nedlagt helt otroligt, titta bara på ansiktet med alla fina små
stygn. Hatten är ju inte dålig den heller.
foto lånade av Gullehexan
Här poserar hon i hel figur med doggybagen stadigt i handen.


Foto lånad av Gullehexan

Doggybagen i närbild






Jo, jag vet... Jag har fått en jätte fin utmärkelse som *mamma som bloggar*
utav Widenskan och Livet som Mamma Mu. Har ni inte besökt dom så gör det.
Det är bara
att trycka på respektive namn så kommer ni dit.
Blev stolt, glad och inspirerad av att få denna utmärkelse.
TACK!

Så kommer det här som jag tycker är så svårt att välja ut några stycken,

men samtidigt roligt att ge den vidare till andra bloggare.

Skickar den vidare med motiveringen * Mammor och mattar som bloggar

med känsla, värme och inspiration samt lämnar kommentarer i min blogg.*

A home far away

Sockergården

Lallis liv och leverne

Englagård

Beas barnslikheter

Malmkakan

Glöm nu inte att gå in och titta på Gullehexans blogg Sockergården eller

varför inte alla som har givit och fått utmärkelsen.

Ha nu en härlig vinter dag//Marie

15 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilken härlig docka! doggybag har hon oxå!

Grattis till utmärkelsen!

Kram Ingela

Pyssel och Trams sa...

Grattis till utmärkelsen!
Visst kan jag fixa ett par maränger åt dig!=)
Jag tar 30:- st för dom...om du vill så kan jag maila dig när dom är klara så kan vi göra upp med allt då?!

Mvh Anna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig filur.
Vad roligt med ännu en utmärkelse, och jag tycker att du är värd dom. Din blogg börjar vara lite av mitt elixir hi,hi.
Kram

VI PÅ ÅSEN sa...

Grattis till utmärkelsen! Den är du väl värd!
Jag är SÅ jätteglad för att jag vann det fina kuddfodralet, "it made my day".

Kramen

Lilla Eken sa...

Ja vilket enormt arbete som är nedlagt på dockan, och vad roligt att se riktigt verk av handen.
Och den där doggybagen är bara för härlig! :-)
(Sitter här och funderar på om det kommer att dyka upp någon docka som heter lilla eken nån gång.. känns väl inte så där jätte troligt liksom... :-D)
Hej o hå vilken tradig dag idag...

Lilla Eken sa...

Glömde säga grattis till utmärkelsen! Vad fin den var..!

gulle hexan sa...

OJ!!!.. here jössesannamej:)
vad kan jag göra annat en att le här..:) jag tackar så hjärtligt..:) för denna uppmärksamhet..:) sådant glädjer och lyser upp..
och så tackar jag dig tekla fö du delat med dig av ditt goa frestande recept!!.. tack tack:)
och.. så till sist..
jo då. jag har gift mig..i fredags den 9e.. här på gammladar.. efter många långa års betänketid:)

Beas sa...

Vilken underbar docka...så originell! :-)


Tack så otroligt mycket för utmärkelsen! Den betyder mycket för mig!

Kram Bea

Sjöboden sa...

Grattis grattis!
Vilken docka! - gillar väskan skarpt :-)

Kram kram

Vero sa...

Kul med utmärkelser och men du, vad fin häxan är... Kan du vara stolt över att hon tagit ditt namn.

Önskar dig en fin kväll!

Ett skönare liv sa...

de va inte dåligt :) vilken fin docka!

å grattis till utmäkelsen ! den e d verkligen värld :D

ha de !
kram :)

Malmkakan sa...

Men va "söt" hon är Tekla Maräng!

Tusen tack goda du för utmärkelsen!

Kram, Cecilia

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tycker att hon är urhärlig! Som du:)
Och men du.. vad du är underbart go(också)
Tack! och grattis till Din utmärkelse.
KRAM gumman.
/Lallis

Hjärtat Mitt sa...

Wow, vilken härlig docka!
Jag gillar verkligen doggybagen.

Grattis till din utmärkelse.

Det låter som om ni hade ett riktigt lyckat kalas :)
Det hör väl till att det måste städas undan efteråt, hihihihi.

Kram Mari i Marieholm

Englagård sa...

Ojdå, såg inte att du gett mig en utmärkelse. Tack, jättetack det värmer verkligen.

kram Karina