Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 9 januari 2009

Sex årskalas!

Tänk att det har gått snart sex år sedan jag fick min idé att nä NU äntligen ska jag
skaffa hund. Sedan jag lärde mig att prata har jag önskat mig en hund vid alla jular
och födelsedagar, men det blev ingen.
Så blev man vuxen och flyttade hem ifrån och fick man och barn. Blev ensamstående
mamma...

Men som sagt för sex år sedan tänkte jag att nej nu finns det inga hinder längre.
Jag och mina två *ungdomar* lånade hem en tjock rasbok ifrån biblioteket och
det tog väl ca en vecka innan vi vart någorlunda överens om vilken ras som skulle
passa oss bäst.
Hunden skulle inte dra för mycket så att alla kunde gå ut med den, vara sällskaplig,
ingen en mans hund osv.
Sen började jakten på kennlar som hade några kullar på gång.
Vi fick kontakt med en tjej som heter Birgitta, som då bodde ca 3 km ifrån oss och av
henne fick vi låna en 4-årig cavalier dam vid namn Robin får att känna oss för om det
verkligen var den rasen vi ville ha. Efter att ha fått låna Robin i en månad så var vi så säkra
som man kan bli.
Det var en Cavalier King Charles Spaniel tik vi ville ha...


... och det har vi aldrig ångrat så mycket som en endaste minut. Inte änns när
regnet står som spön i backen. För hon är så högt älskade av oss.
Hipp, hipp, hurra!
Idag fyller min ena hund, Yuna 6 år. Vi ska ha hundkalas, ja jag är nog lite knasig,
men det bjuder jag på. Så på lördag så är deras bästa kompisar bjudna. En schäfer
hane, Jonas, en korsning av västgöta spets och pappillon tik, Chessie, en cavalier tik
Eimi och en bulldog hane, Tyson.
Så då blir det glada skall i lägenheten och dregel på golvet...
Det kommer att bjudas på pannkaks tårta och tuggben, dock inga ljus i tårtan att blåsa ut.
Vi på två ben får te och kaffe med dopp.
Om jag bara sätter i gång att baka vill säga.


Glatt skall ifrån Yuna och Marie!

24 kommentarer:

gulle hexan sa...

nämen GUuuu så ROLIGT!!!
hundkalas:)det hadde våra vovvar gillat..:D

:D Stort GRATTIS...till din fina 6års dam:)

hoppas Kalaset blir Jätte jätte roligt för er alla..:)

allt gott
Kramiz..

Mia sa...

Vad mysigt med hundkalas. Det klart man ska ta varje tillfälle i akt att fira något. Kul idé, nåt att tänka på för oss när vår lille grabb fyller 5. :D

Kram Mia

Ingela la la sa...

Klart hunden ska ha kalas!

Lycka till med baket.

Kram

Snuttan sa...

Grattis Yuna. Hoppas du får ett mysigt kalas/Vov

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till Yuna på sexårsdagen:)
Och vad kul med hundkalas!
kram Lallis

Vero sa...

Vad roligt med hundkalas. Samma ras har jag också alltid önskat mig sedan skolåren då min bästa vän hade två sådana - Skrållan och Lina.

Men sonen är allergisk så vi har våra akvarier och så sköldpaddorna, men de skall säljas nu är det tänkt. Barnen har tappat intresset helt och maken och jag har akvarierna som "våra".

Önskar dig en trevlig kalashelg!

Mamma-Mu sa...

Men vad härligt!
Vi "blev med hund" för lite drygt ett år sedan. En Doris... Jag har döpt om henne till rodellhund då hon är en korsning av Tax, Jack Russel, Pudel och Papillion.... *ler*
Vi "köpte/adopterade" henne ifrån Hundstallet i Stockholm. De som är med i programmet Hitta Hem på tv4.
Trots att det är mycket stor hund i liten kropp å väldigt mycket att jobba med rent pshykiskt så ångrar jag mej inte!
Våran Doris är bäst... *ler*

Ha en bra dag å krama hunden ifrån mej!
Kram Mimmi

Tea Lady sa...

Hej Marie!

Tack för påhälsningen!

Jag såg dina vantar på Tradera - wow! Såna behöver jag när jag jobbar i mitt telager *kallt*!

Lena

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Klart hunden ska ha kalas, vad annars ;O).
Det verkar vara en salig blandning vänner så det blir nog jätteskoj.
Den rasen är jättefin, lurade själv på en sån för jättelänge sen men det blev aldrig av. Tur är det eftersom både mina killar inkl mig själv har dragit på sig astma.
Ha en bra dag och lycka till med hundfesten. Kram kram

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS får man ju säga :-)
Det ska ju vara kalas när vovven fyller år! Benton fyller år på julafton så det är lite svårt att ha kalas då, men när ezzo blir två r då blir det kalas :-)
Du har något att hämta på min blogg :-)

Åsa sa...

Grattis till vovven på 6 årsdagen! ;)

Hoppas kalaset blir bra,låter som en jätte bra idé!

//Åsa

Evas sida sa...

Va mysigt det låter. Ha det så trevligt.

Lilla Eken sa...

Hipp hipp för Yuna!!! :-)

Vilken trevlig uppfödare du hittade! Tänk att få prova sig fram sådär. Låter fint tycker jag.
Vi hade också hundkalas i familjen förr i tiden, men det blev inget smaskigt som pannkakstårta, utan oftare lever-tårta. Inte aptitligt att se på för fem öre. Men uppskattat av jyckarna...

Jaha, så du ska baka ikväll du. Ja, jag har bakat precis här jag med. Chokladkaka med päron. Inte så dumt. Men attan vad mätt man blir. Undrar om jag ska hoppa över kvällsmaten ikväll..? ;-)

Grattis till vinsten!
Hej, hej

Bitte sa...

Vad mysigt med hundkalas! :-) Pannkakstårta som jag älskar... jag önskar att jag var hund... ;-).

Vet du, sedan jag var liten har jag alltid velat ha en Cavalier King Charles Spaniel, men jag fick aldrig nån heller. H har alltid haft hund och nu har vi två gråhundar (som är väldigt präglade på jakt), men nu är H valpsugen... han vill ha en beagle OCH en Jack Russell... hmm... :-).

Kramar
Beatrice

Anneli sa...

Vad roligt med Hundkalas - Häftigt och hälsa Grattis till födelsedagshunden....
Kramar/Annelie

Tulipa sa...

Vilken härlig lycka och glädje!
Hoppas kalaset blir lyckat!
Kram Tulipa

Grattis till vinsten!

gulle hexan sa...

hej igen...:)
nu skriver jag inte mitt i natten alafall:)

*sover dåligt i mellanåt gör jag*

men tack för dina ord hos mig..
och tack för inbjudan på kalaset:)

vovvarna hälsar.. att det skulle bli smaskens med pannkakstårta..
för dom äter gärna helt massvis..:)
så vi får nog håll oss hemma..
så det blir något kvar till alla..

allt gott..
kram

Golden&Vitt sa...

Grattis vov vov till Yona 6 år, önskar alla Goldisar vi har här hemma.
Guud vad roligt med hund kalas:)

Ha en mysig helg/ annika

Pixi sa...

Vad kul med Hundkalas!!! Hundar är en del av livets glädje,verkligen!!! Ha ett underbart party!! vov! hehe =)

Frida sa...

Klart man ska fira hundar som fyller år. Hoppas ni får ett trevligt hundkalas!
Kram Frida

Hon med klackarna sa...

Vad härligt det lät med hundkalas! Hoppas att Yuna uppskattar det åxå å har en bra födelsedag. ;o)

Brunkullan sa...

Grattis till vovsen:)
Susanne

Britt sa...

Det är klart hunden ska ha kalas, va mysigt!

jag läste tipset om att dofta vanilj, då är jag kanske också en ängel...

Kram Britt

Tulip sa...

Moro!
Tenker både du og barna har mye selskap i hunden.
det er rart med det, men dyra blir jo som en del av familien!

Håper dere fortsatt får mange fine år med vofsen!

klem