Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 17 januari 2009

Vaken dröm

Har varit vaken mesta delen av natten. Passade på att sitta och titta ut över
natthimmlen. Månen lyste och moln slöjorna svepte fram och åter över dess
yta och det var så trolsk stämning över det hela.
Tankarna vandrade iväg över vattnet till mina drömmars Ö, Gotland.
Längtar dit så att det nästan gör ont och vill helst åka dit nu.
Men jag får nog lugna mig lite och vänta någon månad till, minst.
Synd att man inte känner någon man kan hälsa på några dagar.


Hittade dessa bilder på webben som jag passar på att låna.
Kruttornet i full storm. Tänk vad mäktigt naturens styrkor är, vatten och vind.


Lite snö runt vassruggarna, längtar dit för att höra och känna lukten av hav.

En gammal härlig tjärdoftande eka, tryggt uppdragen på land.


Sjöbodarna ser bra ensamma och övergivna ut...


Tack för alla fina boktips som NI har lämnat,
som ni nog förstår så ska jag på
3-årskalas!
Önskar er alla en trevlig helg//Marie

23 kommentarer:

Vero sa...

Tack för titten inne hos Tod. Han blir så glad så. *flin*

Det är jag och sonen som har mest roligt med Tod och han hänger på oss i ur och skur. Haha... Maken tycker jag är lite knasig.

Här i Östhammar skiner solen och en promenad skulle sitta fint idag, men jag hinner inte så mycket mer idag känns det som. Ska snart iväg igen...

Önskar dig en härlig dag!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är så vackert på Gotland. I 7 år var vi där ofta. För att min mans hela familj bor där. Underbart.
Och så fina bilder.
Kram Lallis

Sjöboden sa...

Vilka vintriga bilder! Hade oxå gärna åkt till Gotland, har inte varit där sedan jag var 10. Man upplever ju allt så annorlunda när man är vuxen.

Kram C

Widénskan sa...

Hallå Bruden
Vilka vackra bilder du bjuder på , men varför har du vart vaken i natt?
Vill också till Gotland, har aldrig vart där men det är ett sånt ställe som börjat locka mig nu när man har kids och inte gärna vill sätta sig på ett flyg i 12 timmar.. :-)) Hoppas kalaset blir trevligt, vad bidde det för bok?
Kramar

Lilla Eken sa...

Vad jag gör idag..? står o svär över ångstrykjärnet som inte funkar när jag för en gångs skull är ambitiös och till och med blandat lavendel i vattnet. Och innan dess har jag vikt tvätt o sorterat strumpor, och innan dess svurit över att garnet jag skulle köpa till min påbörjade stickning var slut i affären *morr*. Hittade nyss en påse garnsnuttar i en säck (från svärmor) som jag stått o begrundat under tiden jag svurit över ångstrykjärnet så nu funderar jag på att sätta på en ljudbok och dimpa ner i soffan med en NY stickning istället... Ja du, man har bara så kul man gör sig och idag verkar inte vara min dag... (Inte fasen tänker jag städa hela dagen, nån måtta får det va'!) ;-)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kan ha lite förståelse att du längtar tillbaka ibland med tanke på dom vackra bilderna du visar.

Hoppas att kalaset var roligt och att 3åringen blev nöjd över sin present. Tittar tillbaka så kanske du skrivit lite om hur kalaset var (ledande kommentar ;) )Önskar dig en bra helg. Kram

Villa Carl Larsson sa...

Vackra bilder men den första såg ju livsfarlig ut..

Jag har ju fått vara med i dina fina tävlingar. Vill du så får du gärna vara med i min nu. Tänkte bara säga till :) (Inget måste ju)

Kram

Hemmalycka sa...

JAG ÄLSKAR GOTLAND, håller med det är en underbar Ö, dock har jag aldrig varit där på vintern. Dina bilder visar att det är lika vackert då :)
Tingeling Åsa

Mia sa...

Självklart får du låna bilden, såg att du hade lagt upp den. Jag såg att du hade frågat om några av bilderna. Ska se över mina andra bilder och om jag kan hitta vilka leverantörer det var.

Hör av mig igen senare.
Kram Mia

Mia sa...

Nu e jag här igen. Walter & Co tror jag inte var på mässan men bilden med fågelbon, tavlor och en massa annat fint kommer från Miljögården. Carpe Diem hörnan är från Nääsgränsgården.

Kram kram

Compact Garden sa...

Vilka fina bilder, nästan magiska..jag har inte varit på gotland på 20 år så det kanske är dags..minns att det var en underbar semester på fårö.Ha en skön helf/Anne

Gunilla sa...

Vilka fina och stämmningsfulla bilder. Jag måste nog göra en resa till Gotland. Kanske vi tar motorcykeln, det vore kul. Men vi får se hur jag hinner i sommar.
Men någon gång skall väl det kunna bli.

Ha en fortsatt trevlig Lördag

Gunilla

gulle hexan sa...

heeej igen.. men! varför skrev du inget eller sa nått.. jag var ju vaken jag åxo.. å glodde runt med tom blick!!---:)
hoppas sömnen landar hos dig.. jag tog en sömntablett vid 5 snåret på morgonen.. '*tyckte* det fick räcka med vakenheten....
nu är det en ny natt.....
aja härligt att du hittat boken å börjat läsa..:)....
gotland.. jo..du det vore härligt... men men.. man är bunden i tid å rum. just nu..
goda hälsningar.......

Ett skönare liv sa...

Va fint du skriver :) förstår att du drömmer dej bort.. ! de är så underbart där :) är överlycklig , min mormor har precis flyttat tillbaka till visby, så nu blir de många resor dit :)

hoppas din helg har varit jätte bra!

kram nadja :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder från Gotland. Skulle gärna vilja åka dit för det är ett ställe som ajg aldrig varit till tidigare.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Englagård sa...

Hej Marie, tack för dina gulliga kommentarer medan jag har varit sjuk. Jag har helt enkelt inte orkat svara har bara läst och värmts i hjärtat. Nu är jag mycket bättre men fortfarande trött:)Ska försöka läsa ikapp senare.

kram Karina

Evas sida sa...

Håller med dig om Gotland. Jag och mina döttrar försöker att åka dit varje sommar, det blir lite som ett gift att åka dit. Så i sommar bär det ev av till Fårö, skall försöka att få tag i något bra boende där.

Malmkakan sa...

Vilka härliga bilder! Jo, nog är Gotland vackert allt. Helt underbart på sommaren, det är ju som att hamna utomlands.

Hoppas det var ett trevligt kalas!

Kramar, Cecilia

Bitte sa...

Vilka underbara bilder! Nu blir jag också sugen på att åka till Gotland :-). Gotland har alltid varit ett drömställe, Visby med sin gamla ringmur verkar vara så vackert, men det har aldrig blivit att jag åkt dit. Drömmen är att åka dit någon gång när det är medeltidsvecka! :-)

Hoppas att du sover bättre i natt och att du får en bra vecka! :-)

Kramis
Beatrice

Tulip sa...

Så fine naturbilder du viser. Både i storm og vindstille. Kult bilde med sjøstorm som blser på land.

Ha en riktig fin dag;)

Hjärtat Mitt sa...

Jag måste verkligen komma dit någon gång. Helst på sommaren då förstås :)
Ha en bra vecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Skomakartummen sa...

Vad är det som hållit dig vaken är det längtan? Mmmm... det är fint där. kram sari

Hon med klackarna sa...

Å jag längtar åxå till Gotland! Var bofast där i många år å kan inte tänka mig det igen.. men jag vill dverkligen dit på beök igen! Laddar för det i år ;o)

Hoppas att du kan sova ordentligt nu ;o)