Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 5 januari 2009

Äntligen helt avlopp!

Jag är så glad! Äntligen kan jag bada, duscha, tvätta händer och borsta tänder
utan att allt vatten måste ösas bort ur handfat och badkar, tjoho!
Kunde nästan ha kysst hela killen som fixade till felet vi har haft sedan juldagen.
Han hann knappt komma ut genom dörren innan jag slet av mig kläderna för
att duscha.




Inte för att jag har så här fint badkar, men man kan ju drömma,
och det kändes nästan som på riktigt när jag stod där och duschade.
Nu har jag provat mina julklappar i från dotter A, duschkräm,
någon peeling kräm och shimmer lotion i vaniljdoft. Hon har läst
någonstans, antagligen i bodyshops tidningen, att man doftar
som en ängel med vanilj. Tackar för omtanken.


När jag smorde in mig med krämen under här så blev man lite glittrig och glansig.
Det är ju inte alla dagar som mataffären får se mig så skinande med glitter.

Tack för alla kommentarer ifrån förra inlägget.
Lite förtydligande; Vi är 21 hushåll i våran trappuppgång och precis som Lilla eken skrev så är det inte alla dörrar man vill ringa på. Herr G och jag känner till varandra efter som vi alltid artigt små pratar i hissen. Vi är ett tiotal hushåll som har bott i huset mer än 10 år och vi håller ihop genom kaffedrickande på gården och små prat i trapp och hiss, samt håller koll på varandras barn och ungdomar.
Det lustiga i det hela är väl att jag som är en riktigt sömntuta, var vaken den aktuella morgonen och hade tänt upp så att Herr G såg att jag var vaken, så han gick helt enkelt till den som råkade vara vaken först. Sen hjälpte jag honom med sådant jag själv skulle vilja bli hjälpt med i en liknande situation.
Nä nu ska jag ut och handla för det finns inte mycket här hemma att tugga på.
Tjingeling Marie

24 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt!
och lite vardax-lyx som glitter på sig borde vi unna oss oftare;)
KRAM vännen

Dubbelörn sa...

Ooooo så vacker du måste vara :)

Vi hade ocksåp en bra grannsämja i vår trapp i Solna. Ta hand om posten, vattna blommor o kunna låna socker ;)

Kram

Widénskan sa...

Härligt.. Send me some !!

Låter som en härlig grannsammanhållning.. Tycker fortfarande synd om herr G .

Vero sa...

Buss 639 från Tekniska och du hamnar i Östhammar.

Annars tåg till Uppsala sen buss 811... Så nu har du ingen ursäkt. =)

Jag tar dig på en promenad jag...

Ha det gott!

Ett skönare liv sa...

haha va härligt :D
men de gjorde du inte va ? kysste honom ;)

men va härligt me vardagslyx, de älskar nadja :D

tack för tipset!

kram :)

Lilla Eken sa...

Du... jag blir nästan lite intresserad av det där änglajoxet jag också.. tänk att stå i mataffären o glittra!! :-) Låter inte så tokigt! :-)

Skönt att avloppet är fixat igen. Ja, det är nog aldrig så härligt att duscha som när man varit utan riktigt rinnande vatten en tid och/eller slipper stå och ösa för hand efteråt...
Kram på dig

Hon med klackarna sa...

Å vad skönt att få det fixat. ;o) Å vilken omtanke din dotter har! Vilken tur du har som har henne till dotter ;o) Skönt med lite vardagslyx

Anneli sa...

Åh - lite glitter kan man behöva till vardags...
Kram/Annelie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad kul när det fungerar så bra i grannskapet. Bra grannar är värt mycket.
Himlans vad fin du ska ha blivit. Skinande och glittrande. Kanske ska prova det jag med.
Du får väl krama om Herr G en gång till då, vem vet...han kanske blir värsta bloggarn numera. Kramen på dig

H A N N A S - F O R M sa...

Hej vännen!

Tack för ditt goa meddelande...blev glad!!!! Jag kommer inte att sluta att blogga, bara dra ner lite på inläggen. Vad underbart med vardagslyx...det är man värd!!!

Men du, så hemskt med din granne...HOPPAS att han känner sig lugnare nu..fy, vad mycket hemskt som kan hända...tänk att man matas med hemskheter varendaste dag..jag har faktiskt slutat (iallafall försökt) läsa alla hemska löpsedlar..och det känn faktiskt bra.

STOR KRAM
Hanna

Mia sa...

Men usch, läste just dina två senaste inlägg. Man tror ju att det bara är sånt man läser om i tidningarna. Otäckt när det plötsligt kommer så nära, stackaren.

Tänk vilka underbara människor det finns, som du, som faktiskt hjälper en annan medmänniska.

Ha en mysig dag imorgon!
Kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Vad härligt för dig..jag längtar efter ett stort badrum.
Kram Lotta

Bitte sa...

Jag förstår att det måste ha varit jobbigt, vi hade stopp i avloppet ifjol och det höll på att göra mig tokig!

Vad underbart att få julklappar från Body Shop... lyllos dig :-).

Jag försökte skicka lite städenergi till dig, men vet inte om den kom fram... det är ju en bit... :-).

Kram
Beatrice

Ett skönare liv sa...

Hahah va härlig du e :D

tack :) visst e den underbar.. ja vet faktiskt inte.. ja plåtade i den för ett år sen.. men får försöka hitta nått liknande, för gulligt e de :)

ha en underbar vecka tjejen :)

kram nadja

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha ha det verkar lite mycket det där...Vad är det för ålder på Herr G kan man ju fråga sig. Det här låter precis som i en film. Glitter, glamor och en massa elände som förde dem samman.

Ha en fin dag. Kram från mig

Anneli sa...

Haha - kanske inte allt på en gång - men du såg ju, Greta hjälper mig
fast för det mesta är det ganska så fullt på bordet...
Kramar/Annelie

Anonym sa...

Hej!
Första besöket hos dig! Och visst är du en livsnjutare, kan jag konstatera! Härlig blogg! Återkommer gärna!
Hulda

Vit Gladiolus sa...

Vad härligt att avloppet är fixat!! Vilket badkar, vill med ha det!
Kraaaam

mitt skärgårdsliv sa...

Härligt med lite vardax lyx. Läste tidigare inlägget, fyy så otäckt.. tänkt att sånt händer. Ha det bra, kram!

Skomakartummen sa...

Vilken härlig julklapp... tja inte han som fixade avloppet eller vem vet kanske hade han varit en bra present... tänkte snarare på dina härliga dushkrämer och lotioner. Mmm... lite lyxkänsla i matvaruaffären är inte fy skam *ler* Kram Sari

Ingela la la sa...

Helt fantastiskt med vatten va? ;)

Lite glitter är aldrig fel...

Kram

Tulip sa...

Ja deilig med et badekar som funker slik det skal!
Håper du ble ren og pen!!

Så ille å lese om din nabo som ble ranet i sin egen bil. helt forferdelig, det er sånnt man ikke tror kan hende de man selv kjenner.

Håper det går bra med han!

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till en glittrande och ren lekamen, vad harligt!
Gillar verkligen din blogg!
Kram
Susanne

Golden&Vitt sa...

Tänk om man hade ett sånt badkar...åhhh vill haaa:) Tänk vad man kan bli härligt lycklig att avlopp funkar , det är inte förrän det krånglar som man uppskattar det. Var själv utan fläkt i några månader, herrejessus vad lycklig jag blev när nya fläkten var på plats.

Du måste gå omkring och lukta supergott*ler*

Stackars herr G hoppas han mår bättre nu.

Ha en bra dag/annika