Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 11 januari 2009

Dagen efter kalaset!

Jo, jag har ju två hundar och Bobo fyller 6 år i dag. Hipp hipp Hurra!
Det var ju så kul det där med hund så när vi var och hälsade på hos en
kennel (inte samma som Yuna´s) så råkade Bobo vara till salu. Nej! Tänkte
jag först inte riktigt än, nästa sommar kanske...???
Yuna och Bobo var båda två nästan sex månader gamla och jag tyckte nog
att jag borde ha lite mer koll och uppfostran på den hund jag redan hade
innan nästa kom in i bilden.
Men så tänkte jag; vi kan väl i alla fall se hur dom tycker om varandra, så
vi släppte ut dom två i en stängslad hage tillsammans med en 5-årig tik.
Så satte vi hos ner för att se vad som hände.
Haha ni har ju sedan länge räknat ut hur det gick.
Dom två hade så kul så mitt hjärta fixade inte att säga Nej, så det blev OKEJ
vi köper henne.
Något som vi heller aldrig har ångrat änns när magsjukan har slagit till
och hunden ska ut för 10 gången den natten med -10grader och blåst.
Jag säger bara gose tjejerna!


Bobo i något yngre upplaga.
Vi hade ju kalas igår med pannkaks tårta och tuggben för dom fyrbenta
Dom två benta fick muffins i olika smaker, den nedanför är med cappucino smak.
foto ifrån tidigare bakning
Ja, det var ett härligt liv här i lägenheten.
Först mötes vi ute allihop så att dom fick rasta av sig en värsta yran.
Det tackar nog grannarna för.
Väl inne så blev det lite tjafs mellan hannarna, dom tyckte ju
att det var MINA tikar så kan inte du ta svansen mellan bena
och gå hem till dig NU!
Men det löste sig på något konstigt sätt när dom först fick
tuggbenen som det gnagdes på, i soffor, under bord, på mattor.
Sen vart det race och alla började jaga varandra kors och tvärs
eventuellt även uppe på väggarna också.
Pannkakstårtan kom fram på papperstallrikar i köket.
Har aldrig förr sett pannkakstårta försvinna så snabbt!
Kalaset avslutades med att bulldogen Tyson spydde upp all
tårta, mitt på vardagsrums golvet.

När gästerna hade gått så såg våra hundar ut så här,
helt utslagna.

Hähähä för mig vidtog en viss städning.
Och ja, jag har haft tvättstugan idag!
Och vi hade ROLIGT!

Voff, voff
Bobo, Yuna och Marie!

16 kommentarer:

Anneli sa...

Haha - vilket superhärligt kalas...
Kramar/Annelie

mitt skärgårdsliv sa...

Låter som ett toppen kalas (förutom det som kom upp på mattan) grattis till de fyrbenta!! Har länge velat ha en hund men just nu är det fullt upp med barnen, men tror nog att det blir att skaffa en hund i framtiden.

Tulipa sa...

Hallå!
Tack för Nobelpriset! Det låter något det...
Men det värmer mitt lilla hjärta att du tänkte på mig! Tack!

Vilket kalas! Röjjigt värre!
Tårtan var tydligen så god att vissa föråt sig!
Ja, så kan det gå!

Ha en lugn och skön kväll!

Kram Tulipa

Mia sa...

Hahaha... oj vilket kalas. Kanske lite väl fartfyllt för min smak men säkert väldans roligt! :D

Kram Mia

Snuttan sa...

wow vilket kalas det blev/Kramisar

Ett skönare liv sa...

Åh TACK snällla Marie! blev så himla gald, de va min första utmärkelse de :) tack du, å ja skcikar den genast tillbaka .D

jag köper chailatte på espresso house :)

kramar :)

Gårdsromantik sa...

Men vilka charmisar!

Klart de skall vara 2.

Du den där smarriga saken såg jag bara som hastigast på - skall inte ha något mer!!!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Men vilka charmisar!

Klart de skall vara 2.

Du den där smarriga saken såg jag bara som hastigast på - skall inte ha något mer!!!

Kram Maud

Hemma hos Bröderna Bus sa...

*skratt och skratt* Det låter som om det var ett riktigt roligt barnkalas. Kan nog vara läga att vila upp sig lite nu.
Må så gott. Kram

H A N N A S - F O R M sa...

Gud så söta hundbilder...jag smälter!!

KRAM till dig!
Hanna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in igen innan jag ska stupa i säng.
Ja jag kan tänka mig att du var alldeles mör. Jag tycker att det där var en helfestlig ide´, jag satt i min fantasi och tänkte på hur det kan vara när man har barnkalas och att det faktiskt kan jämföras med det...Har jag fel?
Iallafall så tror jag att alla gäster var lika trött som din söta lilla hund (på kortet). Åssa tror jag nog att mattar och hussar hade minst lika kul.
Ha det så bra och natti, natt <3

Hemmalycka sa...

Hej, vad glad jag blev när jag såg att du hade cavalierer! Jag har en Stella som är sex år. Underbar familjemedlem, vår bebis.
Kram Åsa

Lilla Eken sa...

Ha hahaha.. jo, jo, kunde ju just tänka mig en anings kräks, inget riktigt kalas utan, eller hur? ;-) Och så lite slemmiga fläckar av tuggbenen som fastnat på mattor eller byxben, ja det hör till det med. :-)

Alltså den där muffinsen blir jag ju helt sjuk över, guuu vad den ser god ut!! Vad du är duktig!!!

Vad fina hundarna är!
(Oj, nu trillade Donna ner från bordet igen, begriper inte vad hon är klumpig!! :-D)
Ska kolla om jag hittar mina gamla fotoalbum och se om jag har några hundbilder att scanna in.
Gonatt, gonatt önskar dig I.

gulle hexan sa...

heeejj:)
herre jösses vad roligt!!
tack snälla för du delade med dig av festbilder. .

jag blir inspererad av att hålla hund o kattkalas här :))

men du! den dära muffisen.. hur god ser inte den ut för min mun???
aahh underbart är gott*

jag har i kväll hämtat sopsäckar fulla..med kläder som inte gå att skänka bort till insammling..för det är håligt..tasiga sömmar. lite fläckar etc.. så jag tog tacksammt i mot denna härliga matrial skatt!

*mums för fattig sjukpensionär*

så.. här ska sorteras,tvättas,klippas .strykas....så.. får vi se.. vad det kommer att användas till...
allt gott..
kram

Anonym sa...

*ler* Ja ibland kan det bli ett himla hundliv ;)

Åsa sa...

Det lät som vilken fest som helst, nån äter för mycket alt dricker för mycket och spyr... Hanarna "pinkar" river och ska visa musklerna..;)

Men så goda muffins, är inte så bra på baka men muffins brukar jag klara av... Ha det så bra//Åsa