Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 20 januari 2009

Gott och blandat

Mulle Meck berättar om bilar blev den bok som vi gav till Andre
i 3 års present. Han öppnade massor med paket och jag tror inte
änns att han märkte boken, för hela hans uppmärksamhet riktades
mot en brandstation. Mycket förståligt tycker jag.
Han bjöd på pussar och kladdiga kramar. Han tycker att jag är en
gammal tant som är hans mammas bästa kompis mamma. Ni förstår ju
själva. Hans mamma talade iaf om att boken är uppskattad för hon har
fått läsa den ett par gånger redan, sedan i söndags och det är ju kul.


Jag har drabbats av någon slags pyssel sjuka, men vet inte riktigt vad
jag ska göra av energin. Men en tanke har slagit mig att jag ska beställa
lite saker ifrån Panduro. Så nu får det bli lite Tilda dockor och kort.
Tycker NI att det verkar vara en bra idé? Eller har NI några andra tips
och idér så tar jag tacksamt emot dom?




Idag har jag planterat om några blommor som såg väldigt ledsna ut, samt
att jag var och köpte några krokusar i blomsteraffären.




Men hör ni vilket skit väder vi har iaf i Stockholmstrakten. Snö blandat
regn och halt, isch.


Ha en fortsatt härlig vecka
Kram Marie

17 kommentarer:

segsliten sa...

Böcker är alltid en bra present. Oftast är de inte så uppmärksammade i öppningsögonblicket, men de blir desto mer uppskattade sedan.
Kram ☺

Lallis - liv och leverne sa...

Mysigt tycker jag att det låter:)
Kram Lallis

Widénskan sa...

Hallå
Att göra Tildedockor låter ju jätte mysigt och de är verkligen supersöta.
Mulle Meck är en mysig figur :-)
Kramar
Christine

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det var ett kanonbra val av dig. Lillebror Bus gillar Mulle Meck. Vi var på Mulle Meck museet i hudiksvall för 2 somrar sen. Kanonkul...
Vad härligt det ser ut med krokusar.
Energi...ta och pyssla du om det är nåt du gillar. Annares så kan du ju skicka över lite norrut för jag har tappat min igen...Ha en jättebra dag. Kram på dig

Gunilla sa...

Mulle Meck är en rolig bok för barn. Du får nog läsa den flera gånger Tillslut kan han den rätt så bra och då kan han hjälpa dig när du läser för honom, det brukar mina dagbarn tycka är roligt och då turas dom om att vara olika figurer i böckerna.
Krokusarna är väl för fina.
Ha en fortsatt bra kväll
Gunilla

mitt skärgårdsliv sa...

Tilda dockor låter som ett bra pyssel tycker jag. Mulle Meck var nog ett bra alternativ till bok :) Ha det bra!

Compact Garden sa...

Åh har du gjort de fina Tilda dockorna? Jag var inne på Panduro i förra veckan och höll i ett paket med mönster och tyger men så svek modet om jag skulle klara av det..är de svåra att sy?/Anne

Pyssel och Trams sa...

Hejsan!
Fick du mitt mail? Tänkte bara höra så det inte har försvunnit ute i cyberrymden..=)

Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Här har det regnat för fullt. Mulle Meck böckerna är helt sönderlästa här. De har verkligen varit favoriter. Ska bli kul att se dina dockor.

Kramar Ullis

Lilla Eken sa...

Ja vädret idag har verkligen varit bedrövligt, omväxlande ösregn och ymnigt snöfall, sitter bara och skakar på huvudet åt vad som pågår där ute... (fast det var ganska vackert med de stora, STORA snöflingorna...)

Pyssla på du Marie, det låter väl kul! :-) Lagom stora projekt också som blir klara inom överskådlig framtid.

Hmm.. har det snöat mycket under kvällen tro? Ser ju inget i mörkret här utanför, bara att det åker snöröjningsbilar på vägen..?!!

gulle hexan sa...

JAaaa:) vilken bra ide`.. tildedockor.. är så charmiga å fina:)
så roligt!!--

kramizz

Mia sa...

Bilböcker är väl perfekt till små killar, tror säkert att det blir uppskattat för en lång tid framöver.

Usch ja, regn och slask. Även om vi inte haft så mycket snö så tycker jag ändå att vi haft fint ganska länge med kyla och frostvitt ute. Just nu är det -2,5 grader ute så jag misstänker att det efter gårdagens slask blir ganska halt på vägarna.

Eftersom den riktiga kylan är borta kan det väl lika gärna få bli ännu varmare så att det börjar grönska ordentligt ute. :)

Ha en riktig toppendag!
Kram Mia

Bitte sa...

Mulle Meck är en rolig figur, så födelsedagsbarnet kommer nog att uppskatta presenten under många år framöver :-).

Vad fint med krokus, jag tror jag ska köpa mig såna nästa gång. Förra veckan köpte jag pärlhyacinter, men jag vet inte om jag gör något fel med dem, för de blir ALLTID så långa och skrangliga... och fula.

Kramis
Beatrice

Lilla Eken sa...

Jag stod i kö i tre år på vävkurs sen tog de bort mig. Och jag anmälde mig aldrig på nytt eftersom det ändå verkade hopplöst att få plats.
Skulle gärna vilja lära mig.
Maken har en gammal bildvävstol, men jag vet inte om alla delar finns till den. Den går jag också och sneglar på i källaren och fantiserar om att montera upp.
(Det är ju fasen att man måste jobba för att försörja sig och inte kan ägna sig på heltid åt att pyssla och förkovra sig hantverksmässigt. ;-))

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Energin har kommit fram nu. Tack så mycket. Kram kram å kram

Anneli sa...

Mulle Meck hade mina barn både i böcker och dataspel - väldigt uppskattat...
Tilde dockor har jag aldrig gjort, du måste visa sen - låter kul
Mitt pyssel ligger nu i att måla Tavlor, det är så väldans ROLIGT för det är så många som frågar efter dem och vill köpa och en del får jag göra i samma tema när det är någon variant som är väldigt uppskattat - det hade jag väl knappast inte räknat med när jag började måla "på riktigt med kurs och allt" för ca 1 år sedan....
Nu jobbar jag ju oxå, heltid så det blir ju när man hinner, men är det nåt roligt så är det ju aldrig jobbigt...
Oj vad långt det här blev då...
Kramar/Annelie

Mamma-Mu sa...

Det är vid denna tid på året som jag faktiskt förstår varför jag flyttade ifrån Sthlm, är uppväxt i Botkyrka å hade iof närheten till Flottsbrobacken å Botkyrkabacken men jag upplever att vi i Sthlm hade mer snö förr, jag kan ha fel...
Här blir det så ofantligt vackert nu... *ler*

Ha en bra kväll!
Kram Mimmi