Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 27 januari 2009

Tasha Tudor 2

Kan inte låta bli, jag måste få dela med mig utav lite trädgårdsbilder med
och utan Tasha, men i hennes trädgård.


Vår trädgården


Pion tid (i Sverige maj - juni)

Tasha och hennes hund samt en del krukodlat



Lite mer höstträdgård över det hela.

Ja, bilder säger klart mer en tusen ord.
Och jag hoppas att Ni har inspirerats till
trädgård som balkong.
Tills den tiden kommer!


Vill bara tillägga att dom flesta av hennes
böcker går att köpa på Adlibris. com
och Bokus.com

Kramar Marie

15 kommentarer:

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

Tack för tipset om vart jag hittar böckerna, måste ju bara ha en av trädgårdsböckerna. Vilken kvinna!

Sådär, nu har jag beställt Tasha Tudor´s Garden.

Kram Mia

Ingela la la sa...

Vilken fantastisk trädgård!

Ha en bra dag!
Kram

gulle hexan sa...

GRATTIS i efterskott.. läste att du fyllt år:)*tulpan tulpan*

tack för du tog dig tid å la ut mera om tahsa tudor..*underbart*

och lilla ek:The private world of Tasha Tudor. Vill ha. Men litet dyr, så kanske man kan önska sig i födelsedagspresent...
Gullehexan, du läser väl här också? I den ska det visst bla. stå om hennes handgjorda dockor och dockhus! (Men finns inte översatt. :-( )

ÖNSKAR MIG! jag vill åxo ha..wow..
nästan så det kliar i fingrana att beställa..fast jag lovat migsjälv å ha lite köpfritt ...
kram

Merja sa...

Har lånar en av hennes trädgårdsböcker på bibblan. Helt fantastiska bilder!!

Gunilla sa...

Just det jag skulle ju fara på bibloteket och kolla om hennes böcker finns

Ha en fortsatt bra dag

Tack för titten

Gunilla

Lallis - liv och leverne sa...

Verkligen en helt fascinerande kvinna:)
Kram Lallis

Camilla sa...

Otroligt vackra blommor, älskar pioner!

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt att du tyckte det! Glad :)

Vad jag längtar efter en trädgård när jag ser alla dina bilder :)

Tulip sa...

Å sånn en nydelig hage! Her hadde det vært herlig å gå med bare bein i gresset!sukk!

Jeg har noe til deg inne hos meg! Hvis du vil ha!

klem

Skomakartummen sa...

Vilken trädgård... nu ska jag titta lite mera om henne... kul men ny input. kram sari

Tulipa sa...

Vilken bondromantik!
Otroligt vackert, som att förflyttas tillbaka i tiden!

Kram!

Vit Gladiolus sa...

Vilken fin trädgård ni har!!!!! Ljuvligt Å de andra bilderna är kanonfina!!
Kraaaam

Anneli sa...

Jättehärligt - mycket inspiration...
Kram/Annelie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men vad fina bilder. Tänk vilken kreativ liten dam.
Om ändå trädgårn såg ut så där *drömmer* Kram