Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

fredag 31 oktober 2008

Höst och stillhet

Det kommer ju en helg i morgon med stillhet och lugn som förtecken...

Tycker själv om att gå i skogen eller längs sjöar för att finna harmoni och ro. Naturen fyller mig med en så positiv och stark energi som är skön att känna, i kontrast till stadens jäkt och asfalt. Tystnaden stärker upplevelsen ännu mer, så att man kan höra minsta lilla susning i träden eller lövens prassel...
















På 800-talet blev Alla helgons dag en helgdag. I ekonomisk nit strök sedan Gustav III heldagen ur almanackan. Först på 1950-talet åter infördes den som en rörlig helgdag och infaller första lördagen i november.






Foto lånat av aftonbladet

Tid för stillhet och efter tanke...
Våra själars dag.
*En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.* Källa: Nalle Puh

Ha det gott//
Marie

6 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Du jag kan lugn säga till dig att det här var de vackraste bilderna jag sett särskillt de 2 översta! Absolut!
Kram Zinkbaljan

Anonym sa...

Jäättevackra bilder!!
Glad Halloween på dig
Kram

Skatan sa...

Vilka underbara höstbilder!

Njut av helgen.

Kram,

Skatan

H A N N A S - F O R M sa...

O, vilka bilder...å otroligt vackert...ville bara tacka för din fina kommentar..tack för att du delar med dig!

Ha en underbar helg!
KRAMAR
Hanna

H A N N A S - F O R M sa...

Glömde berätta att jag blev GLAD av dina underbara maskeradhundbilder, börjar genast känna mig bättre!

KRAM
Hanna

Sjöboden sa...

Du har så rätt! Hoppas du får en lugn och stillsam helg nu. Otroliga bilder du bjuder på!

kram C