Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 20 oktober 2008

Härligt att göra fynd



Först vill jag lägga till lite angående Amaryllis inlägget igår, jag glömde lite.
Löken skall vara till en tredje del ovanför jordytan när du planterar.
Tänk på att amaryllisen blir hög och tung vid blommningen så lerkrukor
är att föredra så att inte hela ekipaget välter mitt under
släkt middagen. Inte kul det kan jag lova.
Jord i sillen, jo så blev det, men som tur var endast i en sort.
Har du bara plast krukor hemma så lägg i lite sten i botten.
Vattning det är ju livsnödvändigt, men i lagom doser.
Vattna rejält vid planteringen, men dränk inte den del av
löken som är ovanför jordytan.
Sen räcker det att vattna ca 1 gång/veckan.
Om man nu inte har jätte varmt inne.
Lycka till.





Till fynden
Har varit inne på Tradera och gjort
två härliga fynd.
Först en jätte fin broderad duk som jag
tänkte ha på köksbordet.
Tror det blir snyggt tillsammans med mina
julgardiner som har blåbotten med guld-färgade
stjärnor på.
Vad tror du? Blir det snyggt eller?

Så *vann* jag dom hära fina gamla härliga julgransljushållarna,

oj vilket långt ord. Tycker nästan att man *hör* hur dom talar

om gamla tider som dom har varit med om.

Tänkte sätta dom i en liten grantopp att ha på bordet.

Ha nu en fortsatt trevlig och härlig höstdag//

Marie

1 kommentar:

Magdalena Martin sa...

Härligt med fynd :) Blir säkert jättefint!
Om du får sådana här långa mellanrum i inläggen så ställ markören allra längst ner i ditt inlägg där du skriver och tryck på backstage-knappen (bakåtknappen,den med pilen) så att den hamnar precis efter sista meningen, så får du bort allt tomt utrymme.
kram kram!
M