Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 27 oktober 2008

Glad

Jag blev så himla glad, när en kompis var hemma hos mig i helgen och tittade på min dator.


Datorn har inte känt sig riktigt pigg och kry på sistone, utan har blivit lååångsam och mycket egensinnig. Felet var tydligen inte så stort som jag befarat, jag som trodde att det skulle bli *radiotystnad* ett antal dagar. Hur nu det skulle ha gått till, jag har ju blivit datadrogad nu när jag börjat med egen blogg. MEN han skulle återkomma någon kväll nu i veckan och fixa lite till med datorn. HMM... var den inte okej? Ja, jag förstår ingenting.



När jag och datorn blev ensamma så satte jag genast igång en blogg runda, samt att jag helt plötsligt hamnade på en e-shop. Måste dom ha öppet jämt? Mina fingrar slant omkring på tangenterna och snubblade över muspekaren och helt plötsligt så stod det köpet är klart,
hur gick det till...?! Förstår ni vilken otur man kan ha!


Ja, nu är jag ju en vänligt sinnad människa och tänkte, inte kan jag radera köpet, för butiksinnehavaren kan ju bli ledsen, jag menar så när jul som vi är så får man ju lov att vara lite vänlig.




Har blivit lite såååld på julklockor (har väl knappt tänkt på dom förut, okej när jag var under 10 år så var det mina absoluta favoriter att hänga i julgran, så jag kanske har gått i barndom...).









Foto lånat av Broarne



Det blev 3 stycken sådana här små klockor av glas ca 4 cm höga med en liten sött pärlkläpp.


Ser ni att det är någon sirlig etsning på dom.






Fota lånat utav Broarne




Samt en lite större klocka (det fanns bara en kvar) med en liten blad girlang.



Tycker att dom är så fina.






Foto lånat på google (bilder)




Har blivit så förtjust i dessa vita ljushus som jag har sett på


åtskilliga bloggar, men ännu inte hittat rätt storlek i någon butik,


varken e-shop eller *vanlig* butik.






Foto Jeanne d´Arc living





Det här vackra bäddsettet har jag ju visat förrut.




NU undrar jag om det finns någon som vet var det säljs?




Har letat ibland Jeanne d´Arc försäljare i Sverige och även




ringt runt men inte lyckats att få napp.



Vad som också har gjort och gör mig jätte glad


är alla fina kommentar som jag har fått.




TACK



Ni ska veta att ni värmer mitt hjärta.



Nalle Puh kramar//
Marie

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad söta klockorna var:)
Och jag älskar de där ljushusen jag också. Hittar du var de säljs, så hojta gärna till:)
Och jag håller med du; det vbore dumt att göra butiksägaren lessen i ögat och radera köpet;)
Kram!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Såklart får du länka, det gör mig bara glad!

Mitt hus är nog ca 20 cm högt och det köpte jag förra julen för 79 kr (!) hos syster lycklig i Stockholm. Tror de tar in dem i år igen.

Kram Mia

Mjuka sa...

Visst är det livsfarligt att shoppa jämnt!
Har inte Hjortgården sådana hus!
kram M

Magdalena Martin sa...

Vad skönt att det har löst sig med datorn, för jag förstår inte hur man skulle kunna leva utan en! och visst sa jag att man blir beroende av att ha blogg :)
Än är jag inte klar med Julen, tar längre tid en jag trodde, dels för att jag inte hunnit fota klart det mesta förrän nu. Men snart så... :-D

Jättefina bilder du visar och klockorna var hur söta som helst! Ja du vet vad jag sagt om lakanen, jag kan ta hem dom, men dom var ju dyra. Får fundera på det! ;)
Nalle Puh kram på dig med!!
M

Malin - I min trädgård sa...

Ja de där ljushusen är väldigt fina tycker jag med.

Kram M

Lilla Eken sa...

Åh jag gillar klockor också! Mamma o pappa hade så fiiina i granen när jag var liten. Med "frost" på, inköpta i Tyskland minns jag. De gick sönder ack så lätt.
Men de här du hittat är verkligen urfina de också.

Det där huset, just det vita, har jag också letat efter. Hittade ett på någon närbutik i somras och lade en beställning (jag vill ha mellanstorleken och just den hade de) och sen åkte vi iväg i sex veckor på semester och alltså lyckades jag sjabbla bort köpet helt. Inte lätt att hålla allt i huvudet ibland.

Gillar du fåglar också? Det var min andra favorit i barndomsgranen. IKEA har i år, riktigt fina faktiskt.
Funderar på om man kanske skulle göra några papier mache fåglar själv... hmm...
Brukar du göra eget pynt till granen?
hej, hej/I.