Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

söndag 26 oktober 2008

Förebild




Får jag lov att presentera min förebild här i livet. Denna figur har allt som jag värdesätter, för att vara en god och med mänsklig person, samt att han har en mycket sund inställning till livet. En del av mina vänner tycker att jag är väldigt lik min förebild både till sättet och utseendet...!?




Vad dom nu menar med det!?



Här kommer Han


Nalle Puh



Bild lånad ifrån Nalle Puh och hans vänner






Nalle Puh påminner oss om naturens under och om det mest okomplicerade sättet att leva på. För Puh är ingenting före kl 11 värt att lägga tyngd vid, det okomplicerade är nyckeln till glädje.Nalle Puh är en riktig hjälte, då han räddar Nasse i det stora skyfallet, och en uppfinnare. Ständigt ploppar nya idéer upp i hans huvud, den ena mer galen än den andra. Puh är också väldigt envis, och ett riktigt föredöme till kompis.


Citat ifrån Nalle Puh och hans vänner



Jag har tyvärr mera bråttom än Nalle Puh, annars så är jag morgon trött, älskar naturen och det *lilla* i vardagen och ständigt poppar det upp galna ideér i huvudet, nyfiken och *super* envis (enligt mina ungdomar). Så ja, vi är nog ganska lika.






Ha nu en härlig vecka!

Kram //


Marie

10 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Underbart!
Jag älskar Nalle Puh. Han har sådana poänger så man nästan storknar i det han säger ibland. Och så är han söt:)
Kram Lallis

n o r d i n g å r d e n sa...

Nalle Puh, godingarnas konung!

Ja, knappen ovanför enter, den avlånga med en pil på? Klicka i början av raden så markören hamnar där, sen på knappen ovan enter.., ja, svårt att förklara, du
kommer på det, detta har drabbat oss alla i början, lycka till! Mari.

Madame Petite sa...

Hej!

Tittar in på ett snabb besök mitt i natten! :)
Härliga inlägg du har gjort, nalle puh är min favorit! Han är så go och så underbar...

Kram!

Lilla Eken sa...

Menar du utrymmet EFTER sista stycket och kommentarsraden?
Jag sätter ner pekaren (så att den blinkar "färdig att skriva") längst ner i tomrummet, så långt ner man kan komma, och sen trycker jag på tillbaka-tangenten ända tills den hoppat upp och lagt sig bakom sista ordet du skrivet.

Orange påskkaktus: Den var ju slut när jag kom tillbaka. Typiskt. Det var på IcaKvantum i Kungens Kurva. Tog en annan ljusorange istället. Har inte sett den färgen tidigare heller. (Borde ha tagit tre, skulle ha blivit snyggare i krukan) (Kanske ska åka tillbaka?) (Velig... :-D)

Vad kul att du är Nalle Puh! :-)
Min bästa kompis kom på för ett par veckor sedan att jag är som Nasse, så nu startar alla mejl från henne med Hej Nasse! :-)
Ha en fin måndag! /I.

Lilla Eken sa...

Novemberkaktus menar jag. :-)

Anonym sa...

*skrattar* Ja nalle puh är ju en helskön liten björn med en härlig syn på livet!

me and alice sa...

Hej Nalle Puh!
Va go du verkar vara!!!
kram Susanne

Vit Gladiolus sa...

Ja, Nalle Puh är en "sköning"
Tack för kommentaren i min blogg, du det är jättesvårt att välja vilka man ska ge den till...
Kram Zinkbaljan

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej Marie!

Ville bara säga att jag blir så glad av dina kommentarer. Du verkar vara en av de som följt med mig längst.

Och äntligen har du en blogg så jag kan kommentera tillbaks!

kram mia

Dubbelörn sa...

Nalle Puh tillhör också mina favoriter ;)