Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 28 oktober 2008

Gotland

Som ni nog redan har sett, om ni har tittat runt hos mig, så finns det redan lite bilder om ÖN.
Jag har ingen som helst kompling till Ön, mer en att jag har varit och semestrat där ett otal gånger. Tycker så mycket om lugnet, vidderna, vinden, ljuset och naturen.

Gotland har ca 80 mil kust och det är längs med kusten jag trivs absolut bäst.
Tycker mycket om att bada, sitta och filosofera med blicken lååångt bort i horisonten.
Kasta *macka* längs stenkusten, leta fossiler, ha picnic, promenera med hundarna....

Skulle kunna vara där resten av mitt liv och ändå inte hinna se alla olikheter och växtlighets variationer som det faktiskt finns längs med kusten.


Gå med nakna fötter i sanden och känna
hur sanden riktigt rinner och kilas mellan tårna.

Solnedgången på västra sidan av ön, den har jag med mig i mitt hjärta hela året om.



Det här tycker jag är så mäktigt när havet rasar in emot klintväggarna,
det blir ett helt otroligt dån som vibrerar i luften.

Luften blir så härlig att in andas.



Kaffepannan, rauken högt upp på nordvästra Fårö

Vilket ställe att bara njuta på, grilla en varm härlig
augusti natt, försiktigt på en medhavd grill.


Det är det här jag tänker på och tar till när det är som mörkast och
dystrast i vårt land.

Ja, jag har inte ord som räcker till...
Men jag har helt klart mitt hjärta på Gotland!


Kramar//
Marie

7 kommentarer:

A home far away sa...

Gotland ser helt underbart ut, jag får skämmas lite men jag har aldrig varit där:-

Ha en fin dag
//Gunilla i Singapore

Magdalena Martin sa...

Underbarra bilder, jag fullkomligt älskar Gotland och har tillbringat nästan alla mina somrar där mellan 8-28 års ålder :-D

Apropå din kommentar ang julen, nja det är ju inte mändgen av varorna som spelar in utan snarare att det är så mycket annat runt butiken som ska skötas administrativ med mera hela dagarna och man hinner inte med alltid, och fota kan jag bara göra dagtid tyvärr och dagtid ska även allt annat göras, så därför ligger man efter...men det är snart klart! Som sagt man önskar man kunde klooooona sig *hahaha*

kram på dig!
M :-D

Vit Gladiolus sa...

Jag har faktiskt aldrig varit där...men jag vill hemskt gärna det, alla säger att det är otroligt vackert och det syns ju på bilderna!
Kram Zinkbaljan

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, Marie!
Gotland är underbart! Har spenderat flera flera somrar där senaste åren och ...det är nästan magiskt:)
Kram Lallis

Brunkullan sa...

Tack för snäll kommentar:) Kul att du hittade till mig. Lägger dig till min länklista:)
Susanne

m family goes västerut sa...

Tack för fina bilder. Har släkt på Gotland och åker ofta dit, när vi bor i Sverige då vill säga....

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Marie!

Så underbara bilder från Gotland! Självklart får du låna bilder från mig, blir bara glad! Veden är faktiskt från Gotland och gjord av Ulrika Björkman, women before us!

KRAMMMM
Hanna