Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 29 oktober 2008

Till Tomten

Jag brukar sällan klämma hur mig vad jag önskar mig i julklapp mer en böcker, men i år tänkte jag helt byta taktik. Så jag tänkte att jag över upp mig inför er.

Hej kära Tomten!
Jag har hittat tre ting jag så gärna skulle vilja ha. Om jag har gjort som jag ska? Jo, jag är envis men snäll. Hjälper sjuka mäniskor dagligen till att få ett bättre liv och slevar glatt i mig spenat när det severas. Duger det?
Kan tänka mig att lämna sitt plats till någon som behöver det mer på tunnelbana/buss. Annars är jag nog precis som alla andra.


foto Madame Petité
Den här lilla ljusstaken med ask under, för förvaring
utav tändstickor, har jag sneglat snett på hos

Foto lamm och bi

Ett lammskinn (ja det finns inga får på gotland) i grått.
Skönt att värma sig med och kan användas till mycket.


Foto Hannas Form

Helt underbara björkvedträn som ligger förpackade sju stycken med ett tjärsnöre omlindat. Ja, jag vet Tomten att jag inte har någon öppenspis, men det skulle skapa stämning genom att bara finnas liggandes i en korg och spridd tjär och veddoft inne.

Och som pricken över i:et så är det ordspråk tryckta på klabbarna. Man får välja i mellan: Kärlek, Visdom, Lycka, Bibelcitat, Vänskap och Pengar. Vedträna saluför women befor us.

Ha nu en fortsatt härlig onsdag//

Marie


Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. Källa: Nalle Puh

4 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Det var ett väldigt, väldigt fint citat. Det ska jag bära med mig. :-)
/I.

Lallis - liv och leverne sa...

Hej vännen!
Jag har en liten uppskattning till dig inne hos mig.
Vill du inte ta med dig den så är det helt ok. Jag är egentligen emot det lite sådär jag också. Men vet att jag verkligen, verklgien uppskattar dig och dina ord:)


Kram Lallis

Livet i träsket sa...

Oj, vad fina grejer du har hittat, jag önskar mig också ett grått lammskinn från Gotland...

Dubbelörn sa...

Det är så här man ska göra! Tar till mig tipset ;)

KRam