Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 21 oktober 2008

Par Courrier

Hejsan!
Tänkte presentera min favorit e-shop.
Den heter Par Courrier och den startades och drivs utav Magdalena Ahlberg
sedan mars 2008. Inspirerade som den är utav Atlantens öst och västkust, New England, Franskt och Belgiskt, så finns det många *stilar* att välja på.

I slutet av oktober kommer JULEN till Par Courrier!





Men i väntan på julen så finns det mycket fint att shoppa
som tex den här härlig lyktan i gammalt trä.

Jätte fin att ha året runt både ute och inne.




Det ska framhållas att alla bilder är lånade på Par Courrier och
fotade av Magdalena Ahlberg.



Har ni sett leksakerna,



Bilden lånad av leverantör

gjorda i riktiga material. Inte ett batteri eller plast så långt ögat når.

En härlig gåva att ge till sina barn eller

barnbarn. Vore jag inte för gammal så vet i skjutsiken om jag inte

skulle velat ha en liten till.

OBS Leksakerna har precis kommit och har inte hunnit lagts in i butiken riktigt än.




En härlig teburk kanske, har en själv fast för kaffe. Håller aromen

väl.



Denna gulliga lilla Nalleflicka har även en pojkkamrat. Har själv en nalleflicka som

en hel del kompis barn har lekt med och som dom döpt till *Magga*, efter
att jag har berättat att *försäljerskan* heter Magdalena.

Ja, det finns mycket mer som tex kuddar (härliga), klockor (i många stilar), tavlor och (underbara) lampor.

TA en titt vet ja


Ha nu en härlig dag

Marie





7 kommentarer:

Magdalena Martin sa...

Nämen va sött med nallen Magga :-D *hihihi*
Ja du anar inte vilka fina saker, vill bara köpa in ännu mer från den leverantören. Nu önskar man att man hade barn...
Tack snälla för inlägget, blir jätteglad!
och vad skönt att det löste sig :)
kramar i massor!
M

Mjuka sa...

Ja där finns riktigt fina saker. Min favorit är träflygplanet. Vill ha!
Ha en bra dag
kramar M

Annika i Gamla Stan sa...

Hej! Roligt att få titta in hos dej!

Annika

H A N N A S - F O R M sa...

Härligt att du börjat blogg! Det är såååå kul att besöka alla...varmt välkommen till bloggvärlden!

STOR kram
Hanna

LantlivsAnette sa...

Nämen halloj där !!
Vad roligt att du har startat en egen blogg !!
Visst får du länka oss, det vore ju toppen!! Tack snälla...
Nu måste jag kika mera i din blogg..
Kram Anette

Madame Petite sa...

Hej Marie!

Gratulerar till nya bloggen! Det är så roligt att blogga.. ger massor av inspiration och glädje!

Jag har inte så mycket tid över för njutbara inspirationsstunder ute hos alla duktiga tjejer längre... saknar det. Hoppas att jag hittar lite tid framöver :)

Kram från Jenny

Lilla Eken sa...

Men herrejesös vilken fin blå duk du hittat! Blir säkert urläcker som julduk!
Har också sådana där gammeldags ljushållare för granen, vågar inte sätta ljus i dem dock. Man vet ju aldrig vad katterna hittar på. ;-)

Ha det fint!/I.