Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 23 februari 2009

Trädgårdsutställningar i massor

Idag är jag på hugget, 3 inlägget.
Sanningen är att jag smiter hit mellan tvättstuge passen.

Här kommer en lista över olika
Trädgårdsutställningar under 2009


Tulpan 2009 i Tulpanens hus i Åkeshov. 15 januari.
Julrosfestival i Ulriksdals trädgård i Kivik. Helger 3-19 mars.
Rum & trädgård på Kistamässan. 5-8 mars.
Skånsk trädgård i Malmö. 5-8 mars.
Trädgårdsliv på Stadionmässan i Malmö. 13-15 mars.
´Viola´ - blomsterutställning på Drottningholms slottsteater. 18-22 mars.
Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan. 26-29 mars.
Pelargonfest på Gunnebo Trädgård i Skivarp. 28-29 mars
Din trädgård i Örebro. 3-5 april.
Narcisser på Sofiero. 10 april-10 maj.
Trädgård- och fritidsmässa i Piteå. 18-19 april.
Änglatrumpeter i Skivarp. i Gunnebo trädgård i Skivarp. 18 april
Trädgård norr i Umeå. 24-26 april.
Tema tomat och grönsaksplantor i Gunnebo trädgård i Skivarp. 2-3 maj.
Trädgårdsdagarna på Liseberg. 8-10 maj.
Magnoliadagarna i Ulriksdals trädgård i Kivik. 8-10 maj.
Tulpanfest i Simrishamn. 9 maj-30 maj.
Surte trädgårdsmarknad 16 maj.
Medelhavsväxter i Gunnebo trädgård i Skivarp. 16-17 maj.
Sörmländsk rabarberfestival. 17-25 maj.
Trädgårdsyra på Svaneholms slott 23-24 maj.
Dalarnas trädgårdsmässa i Rättvik. 23-24 maj.
Trädgårdsrundan i nordvästra Skåne. 5-7 juni.
Trädgårdsvecka på Gotland. 13-21 juni.
Pelargondagar i Ulriksdals trädgård i Kivik. 19-21 juni.
Öppna trädgårdar på Mälaröarna och i Västerled - 27-28 juni.
Tema Klematis i Gunnebo trädgård i Skivarp. 27-28 juni.
Rosendag i Bergianska trädgården. 4 juli.
Rosens dag. 4-5 juli.
Roshelg i Wij trädgårdar i Ockelbo. 18-19 juli.
Den stora trädgårdsfesten på Sofiero. 28-30 augusti.
Ronneby Blomsterfestival. 28-30 augusti
Trädgårdsmässan på Taxinge slott. 4-6 september.
Höstfest i Bergianska trädgården. 6 september.
Höstträdgårdsmässa i Ängelholm. 6 september.
Trädgårdsmässa i Hembygdsparken Ängelholm. 7 september.
Skördefest i Wij trädgårdar i Ockelbo. 13 september.
Skördefest i Norrvikens trädgårdar. 20 september.
Ölands skördefest. 24-27 september.
Skördemarknad hos Mandelamann i Rörum. 26-27 september.

Kalender ifrån Odla.nu

Hoppas att det finns någon som passar och är någorlunda i närheten!

Blomsterhälsningar//Marie

11 kommentarer:

Compact Garden sa...

jösses, du var i farten...jag hann inte kommentera dit tidigare inlägg..det får bli trädgårdsdagar på Liseberg i maj som första besök.Förra året var det riktigt mycket här i Göteborg..men en titt i trädgårdsföreningen förra helgen bårdar gott..dansa nu lungt ner i tvättstugan..Kram Anne

Evas sida sa...

Hej! Vad bra att du lagt upp alla "mässor", tänkte besöka kista mässan i Mars. Har lagt till dig till mina favorit bloggar, hoppas det är ok/Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla dina utmärkelser. Här har det verkligen kommit många. så kul att du får dem, det är du värd. Så många härliga utställningar. Är väl möjligtvis en som är någorlunda i närheten, bara 20 mil så där. Skulle verkligen vara kul att besöka någon.

Kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt!!!:)
Stor kram Lallis

White cotton grass sa...

Om det var bild nummer 2 du menade så är det ett tyg av konstsilke.

kram helena

gulle hexan sa...

god afton..:)
oj vad massvis du lagt in.. tackar :)
Härligt*

kraaaaaammm

Sjabbig men chic sa...

Hm, få se nu... Lite långt till alla trädgårdsmässor. Någon i Åre kanske? De kan ju visa en gran.

Kram Lisa

Katinka sa...

Oj, visste inte ens att det fanns så många trägårdsutställningar. Kul ju!

Och att blogga mellan tvättstugepassning är idealt. Det gör jag med ofta.

Hjärtat Mitt sa...

Oj vilken lista! Tusen tack för den. Ska genast pricka in en del datum i min kalender :) Kanske ska jag äntligen ta mig till Kivik och julrosorna!

ett stort grattis till alla dina utmärkelser oxå. Du förtjänar dem :)

SÅ trist med dina Tilda docka då. Vilken tur att du har en snäll granne.
Den blev riktigt söt till slut!

Kul att få läsa lite extra om dig i dina utmaningar. Satt precis och mumsade på några bitar mörk choklad när jag läste om din passion för choklad "ler".
Ha en bra vecka!

Kram Mari i Marieholm

Hon med klackarna sa...

Oj vilken bar kalender du hade där! Den ska jag kika närmare på.

AIK var faktiskt mitt "reserv" lag under en kort period för läääne sen. Men sen tog jag mitt förnuft till fånga å nu är det Färjestad i <3! Tror din far är en riktigt förnuftig karl ;o)

Therese sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig onsdag, hoppas solen skiner på dig. Själv har jag njutit av vårsolen under en promenad på förmiddagen. Att så lite behövs för att livsandan och energin skall infinna sig.

Stor kram till dig!

/Therese