Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

onsdag 4 februari 2009

Sjukstuga

Har med möda tagit mig hit till datorn, det kändes som en riktig lång-
promenad. (Datorn står så långt ifrån min säng som det bara går).
Nu har vi alla tre åkt på influensan riktigt ordentligt, tur att hundarna
mår bra. Feber, ont i huvud och hals och det där äckliga är symptomen.
Hua hoppas verkligen att det vänder snart.
Nej mitt huvud och kropp orkar inte mer just nu.


Hoppas verkligen NI slipper det här.
Vi hörs
Marie

14 kommentarer:

Gunilla sa...

Marie
Hoppas verkligen att du tillfrisknar snart men det kan ju vara lite långdraget.Vilken otur.

Jag har inte drabbats ännu. Men jag har haft tur att hålla mig frisk jag har nog blivit immun mot allt vad sjuka heter för jag utsätts ju dagligen för baciller från barnen som jag sköter om. Dagmamma.
Men man vet ju aldrig.

Sköt om dig nu, oc bli snart frisk.

Gunilla

Njut i din trädgård sa...

Jag beklagar verkligen.

Krya på dig!

Lilla Eken sa...

Tänkte just att du kanske var dålig. Stackare! Lider med dig ska du veta! Jag hade det likadant, bara somnade där jag satt. Usch vilken hemsk influensa det var...
Nå, hoppas att det inte blir så långdraget för dig.

Jasså, du läste den DN? :-) Ja, det var jag i texten också... Och det där var värsta året, varenda buske och större perenn bara låg ner på våren när inte snön stöttade längre. Det var verkligen hemskt. Sånt man är glad att man har förmåga att inte tänka på så ofta.

Krya på dig nu. Citron hjälpte min hals men det kan du ju inte heller ta stackare... *suck, suck, suck*
Kram

Anonym sa...

Hej!
Stackars dig! Usch! Krya på dig!
hulda

Aforia sa...

Stackare, hoppas att ni snabbt tillfrisknar och att promenaden till datorn blir lättare.
Krya på er!
Lena

Bitte sa...

Vad tråkigt att du har blivit sjuk! :-( Jag antar att det är svårt att undvika influensan om ens närmaste har fått den...

Hoppas att du kryar på dig snart! Jag skickar några goda immunförsvarsstärkande tankar till dig på stört, så det är bara att öppna balkongdörren och släppa in dem ;-).

Förresten, jag har utmanat dig... hoppas att du orkar anta utmaningen någon dag!

Pigga-på-dig-kram
Beatrice

Katinka sa...

Krya på dig din stackare! Den där förbenade influensan verkar ju gå runt överallt ju.

Hjärtat Mitt sa...

Nää, fy vad trist :(
Då får du försöka att vila och kurera dig nu då.
Krya på er allihop.

Kram Mari i Marieholm

gulle hexan sa...

Åååh FY så HEMSKT!! stackars stackars dig:(
hoppas verkligen du har någon? som hjälper dig att handla å laga lite gott till er....man blir ju så svag å matt. kan jag tro.,,
önskar dig god bättring..
*Tulpaner*

Camilla sa...

Usch så trist det är med sjukdomar! Hoppas ni frisknar till! Sköt om er :)

Widénskan sa...

Men vännen!
Håller tummar och tår att du snart är en massa bättre!
Stora kryapådigkramar
Christine

Sjöboden sa...

Usch stackars! Jag är äntligen pigg igen.

Kram C

mitt skärgårdsliv sa...

Stackars dig, vet du jag har samma sak... inget roligt. Just nu fick jag lite mat i mig så jag orka mig till datorn... men det blir nog att lägga sig under filten på nytt! Krya på er!

Lilla Eken sa...

Halloj gumman, fortfarande risigt förstår jag. Puh vad jobbigt. Vill inte stressa dig på något vis men du är saknad, det vet du va? :-)