Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

måndag 23 februari 2009

Snö!!!

Ja, här har det snöat sedan lördagkväll och det snöar fortfarande.
Vi här *nere* är ju inte så vana med snö så jag dansar runt med
mina hundar och tycker att livet är himla härligt. Hoppas att det
får ligga kvar i alla fall ett tag till och att det inte genast bara blir
slask utav det. Ca 2 dm har vi nog fått. Det blir så tyst och lugnt,
man hör inte alls trafiken lika mycket och ljust och fint blir det när
snön ligger på grenar och tak.

Idag har jag bakat goda scones med aprikoser och valnötter i och använt
grahamsmjöl och dinkelsikt, så goda och enkla att göra.
Bakat muffins ifrån Leilas bok; A pice of cake, jisses dom blev stora
som små friggebodar. Blev mätt bara av att titta på dom.
Mina ungdomar sa att dom vart helt okej.

Ja det har varit en riktigt slapp och härlig söndag och batterierna
har blivit laddade och det är väl det som är meningen...


Här kommer en liten *hälsning* som jag tog med mig ifrån

Hemma hos Bröderna Bus;

Ja vi borde nog dom flesta utav oss, bli lite mer omtänksamma mot varandra.

Önskar ER alla en riktigt skön start på veckan//Marie

13 kommentarer:

Bloggullet sa...

Jag har sett dig i kommentarsfälten hos bloggare och blivit så sugen på maräng. Nu har jag äntligen kommit hit och jag återkommer.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Jag måste bara säga att du har en jättefin blogg, livsnjutare låter härligt.
Kramar

Ingela la la sa...

Visst är det härligt ändå när snön kommer, tyvärr så töar den nog bort lika fort igen... I varje fall här!
Nu blir det inte tårta och bakelser mer på ett par veckor =)
Ha en bra dag!
Kram Ingela

Mia sa...

Jo du, nu har vi väl ändå fått snö så det räcker.
Eftersom många här i krokarna har sportlov denna veckan så hoppas jag för deras skull att snön får ligga kvar lite, även om jag själv börjar bli lite trött på att halka runt.
Mina krokusar och påskliljor som började titta upp för länge, länge sedan lär man väl inte se skymten av än på länge. :)

Ha en toppenvecka vännen!
Kram Mia

Gårdsromantik sa...

Ja här har vi snö så det räcker och blir över!

Men jag förstår att det är mysigt om den sällan ligger kvar hos er!

Kram Maud

gulle hexan sa...

god måndagxmorgon kära teklan:)
så gott det lär med scones..
sitter här med en kopp kaffe å något som ryker..;) ish,
skön söndag du fick ..
önskar dig en härlig vecka..
Krammmi

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det låter som en riktigt mysig söndag hemma hos dig :)
Vad dom lät mumsiga dina scones...

Lite snö kan ju vara roligt, speciellt när man inte är så bortskämd med det.
Här slutar det dock inte att snöa, det var tur för dig att tävlingen avslutades den 14/2 annars så kanske du missade vinsten. Kul för mig att du blev glad över den.
Hoppas att din dag blir bra. Kram

Therese sa...

Lät som en mysig dag. Jag blir mer och mer övertygad om att jag måste köpa Leilas A Pice of Cake, om inte annat för att den är snygg att ha framme... Tyvärr är både jag och mannen nötallergiker och hon har en tendens att ha nötter i väldigt många av sina recept.

Hoppas att även din vecka blir fin!

Många varma kramar från
Therese som är så glad att jag hittat din blogg! :-)

Beas sa...

Ja, det är underbart med snö - hur den liksom dämpar alla ljud. Men nu börjar jag ärligt talat längta förtvivlat efter våren. I år har vi verkligen fått en ordentlig vinter till skillnad från tidigare år. Minusgrader nästan varje dag från början av december och snö som fått ligga KVAR! Ovanligt och härligt, men som sagt...nu börjar jag bli less.

Härligt att du också tycker om "Ett annat sätt att leva". Det senaste programmet visade en inte så sagolik sida av ursprungsfolket. Tänk att bara leva så och sedan inte ha något egentligt VAL att leva på annat sätt, även fast man vill. Det var omskakande.

Kram Bea

Hanna sa...

Skönt o få lite snö... om man inte är för bortskämd med det :D
Själv börjar jag bli less på eländet, vill ha vår NU :D
Hoppas bara mina pelargoner inte hinner dö, innan jag kan ta ut dom :S
Vad gott det lät med baket!
Hmm, undrar om jag har nå bakvirke hemma :P

Hoppas din vecka blir fin!
Kram Hanna

Katinka sa...

Har inte snön smält hos dig än då? Här är det bara ett evinnerligt slask kvar tyvärr...

Ingela la la sa...

Du har något att hämta på din blogg om du vill!
Kram Ingela

Mizty sa...

Säger bara Windows Live Writer, jag bloggar med det programmet.
Där kan man lätt "mått2 beställa bilder och lägga dom på rad.

Hur skulle du vilja ha din signatur, några önskemål så kan jah försöka knåpa ihop en.

Skönt att höra det är mer än jag med försvinnande av inläggproblemet, fast fenomenet är nytt för mig.

Kram