Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

tisdag 24 februari 2009

NY Tävling...

Ja idag har ju bokfesten börjat runt om i landets bokhandlar.
Men det är inte det jag tänker skriva om, utan jag tycker att
det är dags för en ny Tävling här hos mig. Och vad passar då
inte bättre en att lotta ut ETT stycke LJUDBOK utav
Johan Theorin; Skumtimmen. Givetvis oanvänd. Tycker
själv att det är en av dom bättre deckarna just nu.








För att vara med och tävla så länka till min blogg och skriv
en kommentar under detta inlägg. Har ni ingen blogg så maila
till mig, adressen finns i vänster spalten.
Oavsett i vilket land man bor så är man lika välkommen att
delta.
Tävlingen avslutas kl 24.00 den 20 mars.
LYCKA TILL!















Igår blev jag rikligt belönad och bortskämd med ett flertal olika
utmärkelser. Det var Ingela la la, Mias hem, Lilla kolonistugan och
Rost och rosor. Känner mig verkligen hedrad och smått generad av
att få så många på en och samma gång.
Har jag verkligen gjort mig förtjänt av detta...? Hur som...så blev jag glad så jag dansade runt så hundarna undrade vad i jössö namn det hade gått åt matte som snurrade runt och skrattade, ja...hmm hon verkar i alla fall må bra!

Nu är det dags att dela med mig av godsakerna.
Ni får fritt välja vilken Award ni vill ta emot och
själv välja hur ni sen vill fördela den.
Dom som är utvalda tycker jag är idérika, varma och intressanta
bloggare som gärna lämnar en kommentar efter sig.
Som ni vet så finns det många härliga bloggare till, men ni får en
stor KRAM av mig i stället.






















Vill önska alla en härlig Fettisdag i dag och en fortsatt
härlig vecka//Marie

38 kommentarer:

Katta sa...

Klart du gjort dej förtjänt av dina awarder. Kams! Jo det är samma som palt fast man äter den med lingo , en klick smör och lite getmese och i Jämtland är det tradition att äta det just på fettisdagen och så ska man åka skidor också så man får röra sig lite, man äter även nåt som kallas kesfil innan kamsen, en slags soppa med ostlöpe i.Jag förstår om det låter helkonstigt :) Kram Katta

Anonym sa...

Hej!
Grattis till alla utmärkelser! Visst är du värd dem!

Vet du, jag tycker inte om semlor, jo brödet, men inte mandelmassan och grädden! Jag vet, jag är tossig!
Ha det bra!
Hulda

Therese sa...

Men så roligt att titta in här och först glädjas med dig över dina awarder och sedan se sin egen blogg bland dem du skickar dem vidare till - STORT tack för det! Och som grädden på moset har du en fin tävling, den är jag givetvis med i och har tipsat om i min blogg. Ljudböcker har sannerligen en särskild plats hos mig, då de fått min man att dela min passion för deckare! Han kör lastbil och har börjat lyssna på böckerna under sina pass, vilket gör att vi kan diskutera böcker nu för tiden. En "vanlig" bok skulle han dock aldrig få för sig att läsa...

Önskar dig en fortsatt fin semmeldag!

Varma kramar
Therese

Åsa sa...

Oj en tävling som passar mej precis ;) Älskar ljudböcker, lyssnar nu på Anna Jansson i mp3 på jobbet.

Nu ska jag snart få en semla av sambon, men det blir köpta, orken finns inte riktigt idag...

Ha de//Åsa

Anneli sa...

Tack snälla goa rara du - vad glad jag blir - överväldigad....
Jag plockar gärna med mig det Röda Goa Hjärtat...****
Jag är ju mer för att läsa böcker - har faktiskt aldrig konstigt nog prövat Ljudbok....Den bok du lottar ut är så bra, gillar oxå hans böcker - Har oxå läst Nattfåk,jättebra den med..
Många kramar till dig****/Annelie

Anneli sa...

Men jösses då, glömde ju..
GRATTIS till DINA Awards - är du så mycket värd....
Kram

Tulipa sa...

Stort grattis till dig och tack snälla för att du tänkte på mig!
Så omtänksamt!
Värmer och gör mig ännu gladare en strålande dag som denna (fast nu har ju mörkret lagt sig).

Ha en bra kväll!!!!


Kraam Mariette

gulle hexan sa...

JIPPIEEE.... hurra å tack:)
vad skoj!!.. tusen tack snällaa för en jätte fin snölyckta.. jag valde den...:D
å vad kul med tävling!!!!! så klart jag länkar...
dagen för mig har varit mest vardagsgöråmål + läxhjälp..aja... så är det ju oftast-slit å släp..
men nu ler jag i nyllet.. för dessa ord på din sida..
tack sol-skens-maräng
Krammm

gulle hexan sa...

å grattis till dina utmärkelser..:D
glömmde jag säga..

Moonrose/ Vonneli sa...

surfade runt lite och hamnade mitt i en tävling, den vill jag absolut vara med på, jag länkar din sida.
Ser att du fått en hel del utmärkelse, det kan jag förstå när jag tittar runt här.
Ha det!
MVH Yvonne

Compact Garden sa...

GRATTIS till alla fina awards..ja visst vill jag vara med på din fina tävling och länkar till din blogg..håller sen alla tummar för en vinst :D..Kram Anne

♥ Fyra årstider sa...

Dessa var du sannerligen värld..en flitig bloggerska.
Kram Lotta

Lilla Eken sa...

Hmm.. jag tänker INTE vara med o tävla, för jag har hört att hans böcker är riktigt otäcka, och jag kan inte läsa otäcka böcker, då ligger jag sömnlös... :-(
Ja jösses... ;-)
Ska sova, är trött så trött.
/I.

Ett skönare liv sa...

Mm verkligen :)
å gratttis till dina utmärkelser! dom förtjänar du mer än väl :)
kram nadja

Gunilla sa...

Tusen tack VAD GLAD jag blir har inte fått någon tidigare. Du är ju bara för snäll.
Jag har kommit igång med min nya dator men jag har inte fåt in bilderna ännu från den externa hårddisken.

Grattis själv till dig och din fina blogg och till utmärkelserna.

Ha en fin dag. Jag är överlycklig.
KRAM
Gunilla

Ingela la la sa...

Grattis till dina utmärkelser!
Jag är med och tävlar och har länkat i min blogg!
Kram ingela

Tea Lady sa...

Grattis till utmärkelserna - you're worth them!

Jag avstår tävlingen eftersom jag föredrar att läsa böcker, faktiskt!

Vad roligt att du gillade min marmelad! Du är välkommen åter. Och stort tack för din länkning till mig på bloggen - det betyder jättemycket!

Stor kram,
Lena

Mizty sa...

Grattis till alla dina utmärkelser!

& tusen tack för att du ville ge en till mig, jag som alltid får beslutsångest när jag ska välja.
Tänk själv, välja katt, välja award, får fundera någon dag....

Jag knåpade signaturer inatt, lite söt tyckte jag den blev. Sen upptäckte jag att du har blå bakgrund, hmm. Eftersom dom görs som en liten bild man infogar så undrar jag om du kan kolla din blå färgkod?

Kram Mizty

Livet på Sjögård sa...

Hmm, kanske jag har turen på min sida... :)
Kommer med och tävlar, Länkar på min blogg!

Grsattis till dina awarder, och tack :)

Lotta sa...

Hej,
förstår att det är roligt med awarderna. Alltid roligt att känna sig uppskattad :)
Jag vill gärna vara med och tävla. Har läst Theorins Nattfåk och den tyckte jag om. Skumtimmen vill jag gärna lyssna på.
Länkar.
hälsn.Lotta

Sjabbig men chic sa...

Grattis til dig! Och såklart vill jag vara med och tävla. jag länkar i min vänstra kolumn.

Kram Lisa

annmari sa...

Kan bara upplysa om att detta är en mycket bra bok. Har den redan i bokhyllan så jag vill inte vara med att tävla denna gång

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad kul med en ljudboksutlottning, jag vill jätte GÄRNA vara med och länkar i min blogg.

Grattis till alla fina utmärkelser!

KRAM från Eva

Monica sa...

Hej, här hamnade jag, när jag kikar in lite här och där :) Är jättegärna med på utlottningen av ljudboken och har länkat till dig....
Tjingeling
Monica

Jessica sa...

Hej, första gången jag är inne på din blogg. Kommer gärna tillbaka, för här fanns mycket fint! Lägger din i min blogglista, så jag kan hålla koll :) Hoppas ok!

Är självklart gärna med i utlottningen, har länkat hos mig!

Må gott,
Kram
Jessica

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt! Jag vill så klart vara med och tävla och länkar även från min blogg.

Kram

evamar sa...

Grattis till alla utmärkelser!

Jag har just upptäckt ljudboksvärlden och vill absolut vara med och ha chans att vinna. Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/march/ljudbok-20-mars.html

//Linda sa...

Jag älskar ljudböcker och denna har jag inte hört, jag vill gärna vara med i utlottningen. :)
Här är min länk till tävlingen:
http://linblogg.blogspot.com/2009/03/ljudbok-203.html

Unknown sa...

Ljudböcker älskar jag

Mia sa...

Enda sättet för mig att ta mig igenom en hel bok tror jag... med ljudböcker kan man ju göra annat samtidigt. :)

Är gärna med, länkar förstås också!
Kram Mia

Addis och Leif sa...

Deckare som ljudbok, kan det bli bättre? Är gärna med och tävlar och har länkat från högerspalten på vår blogg Renen 15.

Mvh
/Addis

LillaLiten sa...

Grattis till alla utmärkelser:-) Jag är gärna med å tävlar:-) Älskar böcker!! Har länkat på min tävlingsblogg; http://segtsomkolatavlar.blogspot.com/2009/03/20-mars_03.html
// Laura

Pixi sa...

jag vill vara med o tävla ! Länkar så klart !=)

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar. Har länkat till dig till höger i min blogg.

Anna sa...

jag är med och tävlar, har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/march/vinn-en-ljudbok.html

info@annakarlsson.se

//Linda sa...

Stort grattis!
Jag är gärna med i utlottningen :)
http://linblogg.blogspot.com/2009/03/ljudbok-203_06.html

Deliquate sa...

Jag ligger sjuk i halsfluss just nu så en ljudbok skulle vara kul att vinna - orkar inte vara online särskilt länge tyvärr.

Här har jag länkat:
http://deliquate.blogg.se/2009/march/ljudbok.html

Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Vill gärna vara med i din tävling, har faktiskt inte en enda ljudbok. Länkar med bild såklart.
Kramar till dig/Ingela.