Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 7 februari 2009

Melodifestivalen

Hej på er allihop, jag har saknat er!
Det verkar som om livet håller på att återkomma sakta men

säkert. Det är inte riktigt lika dimmigt och yrt i mitt huvud när
hundar ska rastas och vägen hit till datorn inte riktigt lika lång
som sist jag skrev. Så det finns hopp. (Men har någon något
råd om hur man får igång magen i sakta mak igen, så är dom mer
en välkomna)


I kväll börjar det mest tokiga, galna, uppsjåsade musikfest
vi har i svensk TV, enligt mig.

Melodifestivalen 2009 del tävling 1, i Göteborg
Jag tillhör dom som öppet deklarera att jag ser vartenda program
och tycker att det är roligt. Allt i från VEM är DET? Till oj är hon eller
han med för gud vet vilken gång i ordningen. Ibland är det ett kärt
återseende men ibland tänker jag kan *den/dom* inte sluta någon gång.
Kort sagt man får underhållning.
Okej ibland skär det sig i ens öron och ibland sätter man det man tuggar
på i halsen pga klädval. Men ack så härligt att få för fasa sig lite också.
Dom flesta artister gör ju verkligen bra ifrån sig.
Tänk sig själv att bli bedömd för hur man ser ut, går, sjunger och har på
sig.
Så senare i kväll sitter jag inlindad i en filt och dricker ramlösa och te om
vartannat framför burken och njuter.
Tills dess ska jag sova en stund kl är 2.40 just nu. Sen ska jag ut på en
bloggrunda och kolla HUR NI har DET. (Fast den kommer att ta tid
efter som jag somnar rätt som det är).


Här kommer veckans artister i Göteborg:





Plingeling//Marie

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Hej,
Bra att du har börjat så sakta tillfriskna. Det är ju lite jobbigt att komma i form, det kan ju ta sin tid.
Ja vi får väl göra som alla andra, sitta och titta på det.

Ha en fortsatt bra dag. Här är det -17 idag.
Gunilla

Compact Garden sa...

Skönt att sakta komma på benen igen..delfinalen är ju som bekant i mina trakter Göteborg i kväll...så för två år sedan fick vi för oss att gå och se den live..men trots hyfsade platser så såg man inte så bra..så hädanefter sitter vi hemma och har en kanonbild över tävlingsläget..tycker nämligen som du att det är jätteroligt.Ha en spännande kväll /Anne

Lilla Eken sa...

Visst ja, är det ikväll redan..
Jaa du... Uuhhh... jag ser på det ibland, om det inte finns något annat på tv... Men det är skönt att höra att du som konvalescent har något att se fram mot i kväll. :-)

Ha en finfin dag med långsurf!:-)
/I.

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt att du mår bättre.
Ja ikväll är det dags. Kul!
Kram Lallis

Bitte sa...

Vad skönt att du känner dig lite bättre! Influensa är inte roligt...

För att magen ska bli glad igen brukar jag dricka mycket av Proviva Nypon eller Blåbär eller någon annan smak man tycker om :-).

Jag ska också se Melodifestivalen ikväll. Jag brukar alltid se delfinalerna om jag är hemma, även fast man en del år undrar varför man egentligen fortsätter titta. Det är ändå kul på något sätt! :-)

Kramisar
Beatrice