Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

torsdag 19 februari 2009

Bloggvänner, Paket och Tilda

Hej på Er mina kära bloggvänner!
Har knappt hämtat mig en efter att 32 stycken kommentarer har kommit in
på bloggen och några mail har ramlat in efter Bokrea inlägget.
TACK, det känns skönt i hela kroppen och Ni ska veta att Ni är så Välkomna
tillbaka när Ni vill.

Idag har det varit en sådan där dag när tiden bara har rusat iväg.
Först kom posten med Reakatalog ifrån Panduro, det borde snudd på inte få
skickas ut sådana till shopoholicker (stavas det verkligen så) och pyssel tokar.
Men nu gjordes ju det...
Lantliv kom också, så då fastnade jag i kökssoffan och en god kopp kaffe.
Behöver jag säga mer?
Ytterligare två bokrea kataloger och det har ni ju också förstått att jag är svag för,
böcker alltså.

Tillslut dunkade jag ner posten i köksbordet och begav mig ut, till ICA för att
hämta ett paket.
Det var inte vilket paket som helst, utan vinsten ifrån
Hemma hos Bröderna Bus!

Jag önskar att jag hade en kamera så jag kunde visa hur fint det kom,
inslaget i vårgrönt omslagspapper med en snygg snörning med rosa
band runt.
Det låg oöppnat ett tag innan jag nyfiket öppnade.
Inuti låg en jätte fin silverbricka med hjärtmönstrad spets runt kanten
och en ur gullig tändsticksask, ett himmels blått blockljus (vi har redan
hunnit njuta av hela arrangemanget under middagen, för det passar perfekt i
mitt kök) men inte nog med det de fanns en underbar ros i tyg också och
ett gulligt kort...
TACK snälla Mamma Bus!!!
Jag är så glad över vinsten, kramar i massor.



Kommer ni ihåg? Jag skulle ju tillverka en Tilda docka.
Sagt och gjort det inhandlades ett stycke Tilda trädgårds ängel en sådan
ni ser här till vänster.
Började att rita och klippa och sy,
också helt plötsligt så är tyget
slut till kroppen?
Mhm hur gick det till?
Vet fortfarande inte det, men fel blev
det, det råder det ingen tvekan om.
Jag är den som inte ger upp i första
taget, men hur jag en vände och vred
och försökte tricksa så Nej.
Hade sytt klart allt annat som gick att
fixa utan hel kropp...

Blev så ilsk till slut (jo då efter ett antal
dagar stod jag inte ut längre) så
att allt hamnade i papperskorgen.



Min granne som fick höra om mitt Tilda projekt och följden av det, talade om
att hon hade minsann ett oöppnat Tilda paket som jag kunde få.
Så nu har jag gjort denna Tilda i stället.










Jag har inte fotat själv, utan det är
grannen jag berättade om i början av
januari. Pga den incidenten så lånar
han inte ut något. Utan han fotade
och mailade mig sen dessa två
bilder på Tilda.






Har kommit fram till att sy Tilda
dockor det är INTE min grej.
Så sorry vem det nu var som
ville beställa ett tiotal...
*Skratt*




Vill Ge Några av alla goa Bloggare en utmärkelse, som jag
hoppas att Ni vill TA emot.
Vill att ni sedan skickar den vidare till valfritt antal andra
bloggare.
Följande bloggare tycker jag lyser upp Vintermörkret!
Alla Ni andra får gärna ta med er Tulpan bilden under!
Passa på att köpa sådana här Pins!
Pengarna går till Hjärt-Lungfondens
barn forskning.
Har sett Pinsen på Apoteket och
Hemköp!
Önskar Er alla en riktigt skön
fredag och trevlig helg//
Marie

29 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie!
Grattis till vinsten ifrån Mamma Bus! Med en sådan beskrivande text...behöver du ingen kamera...jag tyckte mig se de fina vinsterna!
Jag syr inte heller Tilda dockor...färdiga koncept fungerar aldrig för mig...tar kanske ut svängarna för mycket...men din docka blev ju underbar!
Blev ju jätteglad när jag läset att jag lyser upp vintermörkret! Man bugar och bockar...skuttar glatt runt lite också...för man behöver den där "klappen på axeln" ibland...särskilt om vintern tycker jag...
Önskar dig en skön helg!
Kramar,
Bella

Ingela la la sa...

Men TACK så jättemycket! Det var roligt. Du lyser ju upp vintermörkret för mig oxå! Du är för gó du.
Dockan var för övrigt jättesöt, fast jag kan tänka mig att det var lite pillrigt..
Ha en bra dag! Tack vare dig så började ju den här alldeles utmärkt =)
Kram

White cotton grass sa...

Tack så mycket för din utmärkelse!!
Nu måste jag fundera på vilka jag ska skicka den vidare till.

kram helena

Studerande Inredare sa...

Det är härligt att vinna saker :)
Måste säga att du har en enorm talang för att beskriva saker!
och NEJ man borde inte få skicka ut pandurokataloger, specielt inte med REA saker. Men tyvärr måste jag hålla HÅRDA grepp runt denannars försvinner pengarna iväg...

Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Tack för utmärkelsen goa du.

Du har lyst upp många av mina dagar också ska du veta. Vilket härligt inlägg du har i dag(igår).
Jag är helt övertygad att jag också skickat Tilda till papperskorgen, förmodligen mycket tidigare än du gjorde.
Vad roligt att du gillade vinsten, det är ju lite svårt det där med färger i den bloggvita världen (hi,hi)men jag tänkte att om det blev fel så passade ju vilken färg som helst och ljus hittar man ju alltid ( eller kakor :) )
Hoppas att din dag blir bra. Kram på dig

Therese sa...

Så fin din vinst från Camilla var! (Men hade ju inte förväntat mig något annat av Mamma Bus heller å andra sidan). Måste säga att jag ärlite glad att det inte blev någon Tilda för dig. Missförstå mig, jag är absolut inte skadeglad, utan snarare tillfreds att det finns någon annan pysslig person där ute som itne heller kommer riktigt överens med de vackra tildafigurernas tillskomst. Själv älskar jag dem men kan tammetusan ite få ihop den utan ett smärre världskrig och grått hår... Som tu är har jag en god vän som istället förärat mig bla med en snigel som hon sytt...

Trevlig fredag och helg!

Kram
Therese

Therese sa...

Ps... jag igen... men den tilda docka du sedan gjorde är FANTASTISKT vacker, så lite avis är jag nog allt ;-) Hi,hi!

Kram kram

Livet på Sjögård sa...

Nej hjälp, slängde du den faktiskt?? Sku det ha varit jag hade jag sparat den och så hade jag kastat ilskna blickar på det halvfärdiga byltet ibland och surats lite till... :)

Grattis till vinsten!

Villa Carl Larsson sa...

Hehe ja jag fick också den katalogen och det började genast klia i fingrarna men så tog jag mitt förnuft till fånga. Jag har ju precis beställt och mycket av det som var på rea som jag ville ha var givetvis slut tyvärr.

Ha en fin helg. Kram Josefin

Compact Garden sa...

Åh, grattis till vinsten den låter som en ljuvlig present..Men..åkte Tilda i korgen...nu kände jag att det är nog ett projekt som kanske ska övervägas, jag har ju inväntat dej lite haha..men sen såg jag nästa bild och den Tildan blev ju jättefin så jag ska göra en i alla fall.Jag har önskat mej en Tilda bok när jag fyller år i juni..så vem vet, det kanske dyker upp lite av varje senare..(om det inte hamnar i min korg).
Tack snälla för ditt inlägg, jag tar med mig den och skickar den också tillbaka till dej, du lyser också upp i vintermörkret../Kram Anne

Hanna sa...

Grattis till din vinst!

Ha en trevlig helg!!
Kramar / Hanna

gulle hexan sa...

go lördag:)
men oj så roligt att få en sådan fin paket med glädje..
sådant kan verkligen förgylla tillvaron. grattis:)
å tack för din kommentar hos mig.. du lyser upp min tillvaro alafall..:) jag blir alltid lika glad nä du skriver,,å när jag beöker din blogg..

synd att du behövde kasta din tilda..du kunnde ju lotta ut den:). men ur du fick överta en annan tilda alafall:)

krammm

Vero sa...

En sådan pin har jag. Min dotter är född hjärtsjuk så det ligger mig varmt om hjärtat att ge mitt bidrag.

Vad fin Tildadockan blev, och jag kan nog säga samma sak, att det är inte min grej att hålla på med inte. Jag är helt kass på att sy och skulle aldrig få den klart kan jag lova.

Önskar dig en fin helg!

mitt skärgårdsliv sa...

Hejsan vännen. Tilda dockan du sytt blev ju riktigt fin. Man vet ju inte före man prövat om det är nåt man vill fortsätta med ;) Önskar dig en riktigt trevlig helg!! Kram!

Marie sa...

Tack snälla du för utmärkelsen. Alltid kul att få positiv respons på det man gör.

Ha en fortsatt trevlig helg, kram Marie

gulle hexan sa...

god lördagskväll:) kära tekla...

du är så snäll å gulligt rar,.:)
tack tack..
men du lyser upp jätte :)
kraaaaamm

Katta sa...

Nej men snälla kvinna! slängde du Tildan?! Kunde du inte bara ha köpt mera tyg? Inget kul i allafall när det krånglar när man syr själv brukar jag svära och sparka på saker.Grattis till vinsten hos mamma bus, henne har jag med vunnit hos tidigare.ka köpa mig såna pins när jag går till "Appo" nästa gång.ha en bra helg, kram Katta

Aforia sa...

go kväll i stugan,
Tänkte att nu när du har läst alla dina kommentarer så har du en utmaning att svara på inne hos mig. Grattis till vinsten förresten.
Kramis Lena

Lilla Eken sa...

Tack kära Marie..
vad glad jag blir att jag är en av de utvalda. Men det är ju Du (och andra som skriver roliga, snälla, inspirerande kommentarer i bloggar) som lyser upp i Min vinter...!!

Tilda paketet var säkert ett fel-paket. De hade nog slarvat och lagt i för litet tyg!! :-) Men det var kul att se att det ändå blev en liten Tilda. Vilken tur du hade!
/I.

Mjuka sa...

Så grattis til vinsten!!
kram och trevlig helg

Malin

Pixi sa...

kan tänka mej att tilda dockorna e bökiga att göra med mycket pill,inte min grej heller! Sugen på att tävla ännu mera ,kolla in mn utlottning! Kul sida du har =)

Tulipa sa...

hej!

Jag ska nog inte göra en Tilda!
Har inget tålamod med sådant.
Men vilken snäll granne!
Och fint blev det!!!

Trevlig helg!
Kram!

Sjabbig men chic sa...

Tildadockorna är jättesöta men att göra såna är absolut inte min melodi heller! Om någon sa att jag skulle göra tio jag då skulle det börja klia överallt. När jag blir stressad så blir jag arg och sen börjar det klia.
Grattis till vinsten!

Kram Lisa

♥ Fyra årstider sa...

Men den blev ju jätte söt..själv skulle jag aldrig ge mig på ett sånt pill.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Grattis till vinsten, såna paket är roliga att få!

kram

Lilla Eken sa...

Vad snällt att du letade!
Jag ska se om jag kan hitta i någon bok på bibblan. Tror det kan finnas i lite äldre stickböcker. (Fast det kanske först blir till nästa vinter.. ;-).)
/I.

Anneli sa...

Va, jag som beställde så många "Fniss"....
Vänta ett tag du så blir du nog sugen igen...Så många projekt som åkt i papperskorgen men man får inte ge sig eller så blir resultatet inte alls som man tänkt det...
Grattis till din Utmärkelse... ;-)
Kramar/Annelie

Jenny sa...

Tack söta för Awarden! Blir jätteglad :-D Stor kram till dig!!!
//M

Magdalena Martin sa...

Oops var inloggad som annan användare *skratt* det var jag som skrev som "Jenny"!!! Håller på att hjälpa en tjej med sin blogg! Nu måste du blivit förvirrad, Kram Magdalena! :)


Tack söta för Awarden! Blir jätteglad :-D Stor kram till dig!!!
//M