Varmt Välkommen till min blogg

Varmt Välkommen till min blogg! Här skriver jag om balkongodling, blommor, böcker, natur, hunden, pyssel, vardagliga ting, bak och mat mm.
Det skulle göra mig glad om du lämnade ett avtryck efter dig så att jag vet vem du är och att jag kan hitta till dig.

lördag 27 december 2008

Trassel och garn

Idag har jag gjort allt och ingenting, kommer liksom inte till skott med något och
det jag börjar med har en tendens att inte göras riktigt klart.


Aldrig har väl så mycket grejor gått sönder som nu under denna jul.
Först ut var DISKMASKINEN den apparat i huset jag älskar mest, den var propp
full av byttor och formar efter min framfart av julmats förberedelser den 23 dec.
Sen kom den lampa vi använder till mys, läs men också spotlight förvisso bara att byta
lampa men det är en special lampa som inte säljs i vanliga mataffärer, puff strax före

Kalle Anka.

På juldagens morgon tänkte jag ta mig ett bad och bara njuta, nåjo det gick ju bra...

Men släppa ut vattnet gick också väldigt bra, det rann bara inte ner i avloppet utan

ut på hela badrumsgolvet.


Havor 1-trådigt

Nu har jag efter moget övervägande kommit fram till att om jag använder mig

utav garn så borde ingenting gå sönder. Så sagt och gjort jag letade fram lite garn

ur gömmorna. Jodå det är gotlandsull! Vad det ska bli har jag inte en aning om...
Men en sjal blir det.



Det här garnet är handspunnet och så underbart att jobba med. Men SKIT dyrt, så
jag har inte råd att gå lös med det som jag vill.


Garnverket finns i Stocholm och Linköping och Atelje Huskroken i Ronehamn Gotland
men båda säljer via nätet.


Jag vill tacka för alla varma och goa julhälsningar NI
har skickat både på bloggen och via mail
dom värmer.
TACK!

Nu ska jag ut och gå med mina hundar//

Marie

10 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa, Marie; vissa dagar. Då springer man bara runt mest. Jag är exakt likadan. *s*
KRAM

Gunilla sa...

Hej Marie.
Vilket elände med allt som går sönder. Det är ju då man behöver det allramest.

Hoppas ändå att julen har varit bra och jag önskar dig ett Gott Nytt År.

Gunilla

Anneli sa...

Har varit på Huskroken på Gotland - underbart men dyrt - går som i trans...Fick med mig ett par härver hem som är sjalar nu...
Kramar/Annelie

gulle hexan sa...

uff. stackars dig... eländes elände..:/
kan trösta dig med..att jag även drabbats av avlopps..totall stopp!!
allt avlopsvatten rinner ut på källargolvet;(
ösa å ösa... inget kul..alls..
så jag förstår...
själv sitter jag å klipper garn av gammla t-shirts.. ska virka. megabra grytlappar..som man INTE bränner sig på..;)
kramiz..
mia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Gomorron!
Tittar in och önskar dig en bra dag, en mycket bättre än den förra för det verkar vara lite otur just nu. Jag har nåt till dig som kanske kan muntra upp tillvaron en aning (om du vill). Kram C

ps, du kan ju alltid kasta dig på tåget och komma upp så kan vi ta skotern och åka ut en sväng *fniss*

Englagård sa...

Men vilket eländes elände, diskmaskinen som är det absolut nödvändigaste i ett hem (enligt mig);) Vatten på hela badrumsgolvet är ju inte helt underbart heller. Hoppas du får diskmaskinen fixad snart och avloppet förstås.

Från olyckor till mat, det blev bara köttbullar och prinskorv hos oss, det blev helt plötsligt jäktigt för grabben skulle iväg med grannen på skotertävling. Allt ska ju bestämmas i sista minuten så jag hade helt plötsligt mindre än en halvtimma på mig att få maten färdig.

Så går det till hemma hos oss ibland:)

♥kram Karina♥

Lilla Eken sa...

Ja... jag vill ju inte skratta, men kan liksom inte låta bli... ! :-) Typiskt, typiskt, och alltid vid som mest ovälkomna tidpunkter.
Det jag aldrig berättade om på bloggen i höstas när vi hade alla avloppsproblem var att bilen samtidigt var okörbar. Varje gång den kom hem från verkstaden fungerade den typ tre timmar sen var det bara att åka tillbaka. Det var så tokigt att man inte visste om man skulle skratta eller skrika rätt ut. Nåja...
Så länge det bara är saker som går sönder...

Åh vad härligt garnet ser ut! Och visst är det underbart att sticka med ett sånt där högkvalitet garn!?
Hoppas det går bättre för dig idag. ;-)
Hej, hej/I.
PS. Kom tomten med en kamera?

Studerande Inredare sa...

Tack för din undran, vi har ahft en toppen jul! Du verkade haft det lite motigt men jag hoppas trots det att det har varit bra!
Kram

Viktoria sa...

God julen till dej också, lite för sent.

Tin sa...

Men åååå vilken otroligt vacker bild du har överstpå bloggen!
Ser härligt ut med all ullen!